Sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van een Linksys WRT54G Broadband Router. Om vast te stellen wat het maximum bereik van dit ding in mijn huis is probeer ik hem eerst uit op mijn Medion MD6200 Laptop met Creatix CTX712 Wireless LAN PCI Card voordat ik draadloze netwerkkaarten koop voor de PC's. Het enige wat dit netwerk mij tot nu toe heeft opgeleverd is problemen.
Het eerste dilemma was dat nadat ik de WRT54G had geconfigureerd mijn laptop geen enkel netwerk detecteerde. Dit probleem had ik echter snel opgelost door de netwerkfunctees van de laptop in te schakelen (wat blijkbaar ook nog moest
). Maar nu zit ik alweer met het volgende probleem, ik kan geen verbinding maken met het netwerk! Als ik verbinding wil maken met mijn netwerk gebeurt er enkele seconden niks, vervolgens wordt ik telkens weer verwezen naar dat er een of meerdere netwerken beschikbaar zijn en dat ik een keuze moet maken!
Dit probleem wordt ook behandeld op de Linksys pagina en kan worden opgelost door de optie 'IEEE 802.1x-verificatie' uit te schakelen onder het kopje 'verificatie' bij de eigenschappen van de netwerkkaart, de draadloze netwerkkaart op de laptop is alweer een paar jaartjes oud en schijnt deze tab niet te hebben.
Zou iemand me kunnen vertellen wat ik over het hoofd heb gezien of misschien een andere manier om dit probleem op te lossen?
Bedankt
Het eerste dilemma was dat nadat ik de WRT54G had geconfigureerd mijn laptop geen enkel netwerk detecteerde. Dit probleem had ik echter snel opgelost door de netwerkfunctees van de laptop in te schakelen (wat blijkbaar ook nog moest
Dit probleem wordt ook behandeld op de Linksys pagina en kan worden opgelost door de optie 'IEEE 802.1x-verificatie' uit te schakelen onder het kopje 'verificatie' bij de eigenschappen van de netwerkkaart, de draadloze netwerkkaart op de laptop is alweer een paar jaartjes oud en schijnt deze tab niet te hebben.
Zou iemand me kunnen vertellen wat ik over het hoofd heb gezien of misschien een andere manier om dit probleem op te lossen?
Bedankt