Stomme vraag waar ik geen antwoord op kan vinden met google... 
Hoe kan je in een php script met zekerheid zeggen of het als CLI wordt gedraaid?
Hoe kan je in een php script met zekerheid zeggen of het als CLI wordt gedraaid?
[ Voor 6% gewijzigd door Raenius op 28-06-2004 10:20 . Reden: Paar foutjes gefixt ]
http://www.catalogged.net/
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
php_sapi_name()Config schreef op 28 juni 2004 @ 10:03:
Stomme vraag waar ik geen antwoord op kan vinden met google...
Dat gebeurd ook bij URL vars...chem schreef op 28 juni 2004 @ 10:36:
Je kan iig checken of $argc en/of $argv zijn geset.
1
2
3
4
5
6
| _SERVER["argv"] Array
(
[0] => Action=Orderverwerking&Page=ListOrders
)
_SERVER["argc"] 1 |
Verwijderd
Volgens mij kan die functie een hele waslijst aan mogelijkheden opleveren. Je kan ook eenvoudig $_SERVER["REQUEST_METHOD"] checken. Als je de commandline gebruikt, is die variabele niet gezet.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php if (isSet($_SERVER["REQUEST_METHOD"])) { echo "CGI"; } else { echo "NO_CGI"; } ?> |
Bla
Verwijderd
Voor zover ik weet is CLI, Command Line Interface... Als je PHP niet via CGI aanroept, dan moet het wel via de Command Line zijn... Dus het staat wel degelijk (indirect) in verband met elkaar...JaFFoG schreef op 28 juni 2004 @ 13:29:
Oke, er kunnen hier twee dingen aan de hand zijn:
Of jullie denken dat CLI en CGI hetzelfde is (of met elkaar direct in verband staan);
of ik ben echt een n00b en heb nog nooit gedacht aan een eventueel verband (waarbij het waarschijnlijk is doordat ik nog nooit - bewust - met CLI heb gewerkt).
Ik vrees het laatste...
Je kunt PHP ook als Apache-module gebruiken...Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:54:
[...]
Voor zover ik weet is CLI, Command Line Interface... Als je PHP niet via CGI aanroept, dan moet het wel via de Command Line zijn... Dus het staat wel degelijk (indirect) in verband met elkaar...
PHP kan bijv. ook als Apache module worden gebruikt. Dit is wel degelijk heel anders dan CGI of een aanroep via CLI.Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 14:54:
[...]
Voor zover ik weet is CLI, Command Line Interface... Als je PHP niet via CGI aanroept, dan moet het wel via de Command Line zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Creepy op 28-06-2004 15:27 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
En ? Als je de cli versie gebruikt geeft die call 'cli' terug. Geeft ie iets anders terug is het niet de cli versie.Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 11:37:
Volgens mij kan die functie een hele waslijst aan mogelijkheden opleveren.
[ Voor 4% gewijzigd door igmar op 29-06-2004 16:44 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.
![]()