PDA scherm met olieachtige vlek

Pagina: 1
Acties:
  • 1.390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Padma
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 11:49
Misschien een beetje een vage vraag, maar zijn er meer mensen die een rare olieachtige vlek hebben op de touchsreen van hun PDA? En weten waar die vandaan komt, misschien lcd scherm lek ? :?

Ik heb nu sinds 2 weken een PDA met een soort vlek erin die verschuift als je hem met de stylus in de buurt komt. Nu in het begin was het een klein vlekje die je af en toe niet zag maar de laatste tijd wordt hij groter. Nu vult het bijna de helft van het scherm op. :'( Als de PDA aanstaat en je kijkt recht in het scherm dan zie je hem niet, maar het feit dat ie er zit en er niet hoort irriteert nog al :(

Er zit een screenprotector op en voor het erop "vastplakken" heb ik het scherm netjes gereinigd met een zachte naadloze doek. Na het reinigen zat die vlek er nog steeds op.

Ik heb nog ongeveer 2 jaar(-2 weken) garantie op dat ding en ik ga terug naar de winkel (Dynabyte) ermee. Probleem is alleen dat ik geen BS (Bull Shit)meter heb voor onzin verhalen over PDA's :) . Oftewel in de winkel kunnen ze mij hele leuke verhalen op de mouw proberen te spelden en daar wil ik graag op voorbereid zijn. Dynabyte heeft in mijn ogen niet echt personeel rondlopen die ook daadwerkelijk iets technisch weten van wat ze verkopen. (athans niet de persoon bij wie ik heb afgerekend)

Er zijn vast wel meer mensen die een winkel binnenlopen met een defect product en dan een een of ander vaag verhaal moeten aanhoren dat van geen kant klopt. Mijn BS metertje slaat dan uit in het rood in dat soort gevallen, waarna ik vervelend mag worden >:)

Niets is zo leuk als niks doen terwijl er een stapel werk op je ligt te wachten

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-01 22:32

Xof

Nou vroeger had ik een gameboy waarmee op een gegeven moment een keer keihard gegooid werd. En er bleef een olievlek over achter het scherm. Dus ik denk dat je pda misschien een klap gehad heeft?

• Padma
Hmmm, dat zou dan gebeurt moeten zijn in de winkel. Mijn PDA heeft namelijk geen klappen gehad bij mij. Ik heb het probleem al sinds het begin. Het is K.U.T alleen is dat het bijna niet te bewijzen is dat het al sinds het begin defect is omdat ik het nu twee weken in mijn bezit heb. :'(. In den beginne viel het amper op stom dat ik niet direct terug ben gegaan, maar ja als je een nieuw speeltje hebt wil je er meestal direct veel mee spelen....

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Teveel druk op 1 punt zorgt voor zulke dingen.

Dit zou dus gewoon onder garantie moeten vallen omdat dit een productie fout is
(Je zegt immers zelf niks te hebben gedaan)

• Padma
De vlekken zitten in het midden. En idd het zou kunnen komen door te hard drukken. Het zit bijna precies in het midden van het scherm daar is het touch screen denk ik ook het zwakst.

Ik gebruik eigenlijk normaal alleen de onderkant en de zijkant van het scherm. De onderkant om dingen te schrijven en de zijkanten voor scrollen en afspraken te noteren. Het midden wordt bij mij het minst gebruikt. Hopelijk dat de mensen in de winkel dit ook snappen en niet meteen roepen je hebt gewoon te hard in het midden gedrukt. Ik heb in het verleden nogal slechte ervaringen gehad met garantie hebben en het ook daadwerkelijk krijgen.

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 09:24
[quote]Padma schreef op 28 juni 2004 @ 10:02:

Er zit een screenprotector op en voor het erop "vastplakken" heb ik het scherm netjes gereinigd met een zachte naadloze doek. Na het reinigen zat die vlek er nog steeds op.

Als je de screenprotector er af haalt ben je de vlekken ook kwijt. Ik weet niet welk merk je gebruikt maar bij die goedkope screenprotectors zie je dit wel vaker.

• Padma
@ewf2003

Ik heb de screen Protector van Brando. Ik had wat reviews gelezen van verschillende screen protectors, die van Brando beviel vrij goed. Hij is ook zeker niet goedkoop.

Voor die screenprotector had ik er ook al die vlekken op mijn scherm. ds dan kan het eigenlijk al niet liggen aan de screenprotector

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je een hardwareprobleem constateerd, binnen 2 weken na aankoop, dan is het gewoon garantie en mag een winkel echt niet moeilijk doen. Als ze zeggen: dat heb jij gedaan, dan moeten zij dat bewijzen, niet jij!

Ben je er al mee teruggeweest? Het hoort niet, welke BS ze in de dynabyte ook verzinnen.

ping 127.212.23.124

• Padma
Hey vandaag naar dynabyte...

Ik kwam binnen en liet ze mijn PDA zien. Zonder vlek :? gelukkig zeiden ze niet van kom later maar terug. In plaats daarvan namen ze ff de tijd om ernaar te kijken. Maar er was niks te vinden.

We hadden het erover en ze wilde hem alsnog omruilen. Toch erg fijn en terwijl we het erover hadden en mijn PDA op de toonbank lag met niemand die er aan zat kwam ineens die vlek weer boven drijven en groeide uit tot een schitterende grote vlek 8)7

De mensjes daar stonden er ook bij van 8)7

Maar ok ik heb nu een nieuwe en de verwachte problemen bleven gelukkig uit.

Het zal wel een vreemd soort productie foutje zijn :| ...

iig ook nog bedankt voor jullie reacties. _/-\o_

Verwijderd

Wees blij dat je het zo vroeg hebt geconstateerd dat het nog garantiewerk is, een nieuw display is niet leuk, ++€300,-- voor een HP bijvoorbeeld(weet ik na valschade, kijk wat dat betreft uit, ze kunnen daar echt niet tegen.)
Pagina: 1