Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 11:52

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Stekkertje van de oplader van een C55 was kapot -> nieuw stekkertje gescoord. Het stukje snoer wat nog aan de stekker zit heeft 2 gekleurde draden: wit en rood. De draad uit de oplader heeft ook 2 gekleurde draden: bruin en geel. Ik wil de snoerdelen van de stekker aan die van de de oplader solderen, maar ik heb geen idee welke draden van de oplader aan welke draden van de stekker verbonden moeten worden...

De oplader levert uiteraard gelijkstroom, dus leek mij dat het wel uitmaakt welk snoer waaraan verbonden wordt. Dus ik wil graag dat iemand ff kijkt welk contactje van de stekker + is, en welke -.
't Gaat om zo'n stekker:Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/6X861090ZPNX/p.jpeg

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:36

kraats

Ik rol

Volgens mij is dit de pinout van die serie stekers:

Pin Name Function in/out
1 GND Ground
2 SELF-SERVICE Recognition/control battery charger in/out
3 LOAD Charging voltage in
4 BATTERY Battery (S25 only) out
5 DATA OUT Data sent (S25 only) out
6 DATA IN Data received (S25 only) in
7 Z_CLK Recognition/control accessories
8 Z_DATA Recognition/control accessories
9 MICG Ground for microphone in
10 MIC Microphone input
11 AUD Loudspeaker out
12 AUDG Ground for external speaker

dus pin 1 is min en pin 3 is +

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Let wel dat t/m de 45 serie een ander type stekker is dan 55 en hoger hè. Ik zeg niet dat de pinout anders moet zijn, maar de stekker is in ieder geval dunner geworden (zijn niet compatible). Verifiëer dat even vantevoren :)
Dat wat je hierboven noemt is (gezien de vermelding S25) één van de <45 serie stekkers.

[ Voor 17% gewijzigd door Korakal op 28-06-2004 09:50 ]

• kraats

kraats

Ik rol

damn.. helemaal gelijk.. had C35 in gedachten.. zworry.. |:(
dan maar deze pinout?

Mobile phone interface pin Description
1 Vbatt? Auto Ignition?
2 Gnd
3 Tx
4 Rx
5 CTS
6 RTS
7 DCD
8 Audio P
9 -
10 Audio N
11 GND Mic
12 EPP

dus: 2 is min en 1 is plus..

zie http://pinouts.ru/data/pin_siemens_c55.shtml

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Hmm. Maar er zitten 2 contacten op de stekker, naast elkaar, op positie 1 en 2... het antwoord van 'pin 1 en 3' kan dus niet goed zijn? Pin 1 is echter aangesloten op een rode draad (de andere is wit), en ik vindt dat ik mag aannemen dat dat de min is :P. K?

edit:
Ai, zie ik hierboven dat het net andersom is... En nu? Al m'n conclusies vallen in het water...

Ok, dus pin1 is -, pin2 is +.
Nu de oplader.
[electro n00b / experimenteer modues]
Uit de oplader komen een geel en een bruin snoertje, en in tegenstelling tot een draadjes-duo van rood en wit, ga ik hier niet aannemen wat + en - is...
Ik neem een LED (groen), en kijk naar de 'electroden' BINNENIN de LED, om te besluiten wat + en - in (ik kijk niet naar de pootjes, want die zijn evenlang). In neem aan: grote, puntige electrode is de -, de andere is de +. Ik verbind de polen van de LED met de 2 snoertjes van de oplader, en zie dat de LED maar op 1 manier aan te sluiten is om 'm te laten branden (Duh), en dat is als ik het bruine snoertje van de oplader verbindt met de - pool van de LED. Ik concludeer dat de bruine draad de - is.
[/electro n00b / experimenteer modues]
Conclusie:
De bruine draad van de oplader moet aangesloten worden op de rode van de stekker. Correct?

[ Voor 7% gewijzigd door klokop op 28-06-2004 10:11 ]

• kraats

kraats

Ik rol

uuhhmmm.. nee...
1 is rood is plus is +
2 is wit is min is -

enneh.. polariteit? ff naar de bouwmarkt om een multimeter aan te schaffen voor 5 Euro.. kost minder dan een nieuw mobieltje.. verkeerde aannames in elektro heb ik al iets te vaak meegemaakt ;)

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Hmm, ik heb net de oplader waarvan ik de stekker geknipt heb ff vergeleken met de oude oplader, en viavia de juiste snoertjes van de oplader aan de juiste van de stekke gekoppeld. Had ik eerder aan moeten denken...

Pagina: 1