Toon posts:

Plobleem: "Kan het netwerk niet doorzoeken" :(

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
:( Niet leueueueuek... >:)

Ik heb 2 sitecom 10/100mb-kaartjes van f40,- per stuk aangeschaft + een x-UTP kabeltje ...

Verbonden.. groene LED'je op beide kaarten brand constant... M A A R :'(

Hij-doet-ut-NIET !!! Op de win98SE geeft hij de foutmelding "Kan het netwerk niet doorzoeken" :( :( N I E T kewl..aargh..

Kabeltje is in orde, want die heb ik bij iemand anders getest..

Weet iemand waar het aan kan liggen; apparaatbeheer geeft geen foutmeldingen en de installatie verliep ook zonder problemen.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
probeer toch andere kabel...ik had het probleem ook eens...met een andere kabel deed hij het wel... maar die 'kapotte' kabel deed het wel bij een vriend van me :?

heel vaag allemaal maar probeer het maar

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Probeer anders eens een paar kaarten uit je PCI/ISA sloten te halen, kijken of het dan wel werkt.
Ik had namelijk hetzelfde probleem, nix geen foutmeldingen maar het werkte maar niet. Toen heb ik m'n SCSI kaart er eens uitgehaald en toen werkte het wel. Toen ik de kaart echter weer terugstopte werkte het zootje niet meer, maar goed dan weet je in ieder geval dat je NIC's goed zijn.

prettige kerstdagen :P

Yamaha MT-09

Verwijderd

heb je in netwerkeigenschappen wel de client geinstaleerd ?
en bestand en printer deling ?
Kan wel 5 min duren voor dat ze elkaar zien.
dus heb ff gedult.....
Kan ook nog dat ze het zelfde adres hebben.
die ff winipcfg en kijk naar apder adres...
misschien zijn die het zelfde heb ik een keer gehad.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ook een firewall wil de boel wel eens verpesten. Wanneer je er één hebt draaien (zonealarm oid) moet je hem maar 's uitzetten en kijken of het netwerk dan wel draait.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:24
heel erg vaage oplossing van mij misschien
maar misschien moet je op allebei de computers in een ms-dos promoptje
"net start" instypen

in win98 wil hij nog wel eens een fout geven maar hij doet het dan wel.

Verwijderd

Topicstarter
:7 Prettige 2de Kerstdag allemaal :7

Eventjes ter verduidelijking:
1. Ik heb dus GEEN SCSI-kaart..dus die kan ik er ook niet uithalen.. ;)
2. Ik heb helaas geen xtra kabeltje om mee te testen, dus die moet ik nog even van iemand zien te lenen..
3. Client and sharing heb ik op beide kastjes geinstalleerd..

Dus tjaa.. ik denk dat ik maar 1 vd 2 ff op m'n vriend z'n bakkie aansluit; kijken of die't'dan'wel'doet.. :7

Verwijderd

ik had ook een x dat probleem, 1e x was het firewall...
2e x was het dat ik vergeten het delen aan te zetten was... mja domme fouten maarja;)

Verwijderd

Topicstarter
Goed dat je dat zegt, want ik was nog vergeten te zeggen dat ik GEEN Vuurmuur geinstalled heb.. senk joe *D

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Vertel nu maar eerst ff welke protocollen je geinstalleerd hebt dan kunnen we verder 'gissen' wat je problemen zijn

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Complete :? weergave van 'Netwerkeigenschappen'>'Configuratie'>>

- Client voor Microsoft-netwerken
- 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
- Externe-toegangsadapter
- TCP/IP-> 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
- TCP/IP-> Externe-toegangsadapter
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken

Das't :0

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Nou, dan gaan we toch ff met TCP/IP stoeien? :)
Probeer de volgende stappen:
1. Controleer je IP adres onder TCP/IP voor jouw netwerkadapter.
2. Ping je eigen IP adres in een 'DOS'-boxje
3. Controleer het IP adres van de andere PC onder TCP/IP voor die netwerkadapter.
4. Ping op de eerste PC het IP adres van de andere PC.
5. Doe hetzelfde op de andere PC en ping dan naar de eerste PC.
6. Vertel ons wat je resultaten zijn (inclusief die door jou gebruikte IP adressen)

Heal the internet ...

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 20:38 schreef Hennie-M het volgende:
heel erg vaage oplossing van mij misschien
maar misschien moet je op allebei de computers in een ms-dos promoptje
"net start" instypen

in win98 wil hij nog wel eens een fout geven maar hij doet het dan wel.
netstart is van novell onder dos, dat heeft niets met een normaal netwerkje tussen 2 pc's te maken.
Met netstart laad novell de netwerkkaart + novell drivers en maakt ie verbinding met de server (8>

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 26 december 2000 15:57 schreef SirCommieBastard het volgende:

[..]
netstart is van novell onder dos, dat heeft niets met een normaal netwerkje tussen 2 pc's te maken.
Met netstart laad novell de netwerkkaart + novell drivers en maakt ie verbinding met de server (8>
Zow kun je er een beetje naast zitten EN HOE! :)
Het NET START commando is weldegelijk van MicroSoft.Novell maakt standaard gebruik van een batch bestandje STARTNET.BAT.
Hierin wordt verwezen naar de LSL, NIC, IPXODI, VLM/NETX en dat soort geneuzel.
Dus (8>! ;)

Heal the internet ...

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
Zijn je bronnen wel gedeeld ?
Als je niets hebt gedeeld dan is er ook niets te zien. En inderdaad zijn de gebruikte IP-adressen/Subnetmask nogal belangrijk.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
altruist,

Ik mis in je opsomming de ip-nummers voor de netwerkkaart. Zorg dat je ze invult en op de pc's een verschillend nummer hebt staan (bijv. 10.0.0.1 op de ene pc en 10.0.0.2 op de andere pc, mask is dan 255.0.0.0).
Wil je snel en gemakkelijk controleren of de pc's elkaar kunnen vinden, dan kun je beter even NetBui op de pc's installeren. Hier hoef je verder niets aan te configureren en kun je dan controleren of de netwerkkaarten en kabel in orde zijn.
Succes

• ELD
  • Niet online

ELD

hey het is heel simpel kijk eerst of alle kaarten goed zijn geinstalleerd zo ja dan kun je verder.

ga naar je desktop en click properties
(eigenschappen) van je netwerk

Installeer daar het volgende (Verwijder eerst alles maar dan weet je zeker dat je goed zit):

- een client voor microsoft networks

- File and printer sharing

- installeer de protocols ipx/spx, tcp/ip en netbeui

- geef beide pc's een verschillende naam.

nu ik weet even niet hoe het ook all weer zit in win98 maar zet de werkgroep op de zelfde naam bijv. Network.

zorg ervoor dat alles op beide computers het zelfde is. vull niet de dingen handmatig in want dat is denk ik wat te moeilijk voor je en je kunt windows het zelf laten doen.

om het goed te testen share dan wat bijv voorbeeld je windows map.

dit Moet het oplossen 8-)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 26 december 2000 16:31 schreef ELD het volgende:
- installeer de protocols ipx/spx, tcp/ip en netbeui

zorg ervoor dat alles op beide computers het zelfde is. vull niet de dingen handmatig in want dat is denk ik wat te moeilijk voor je en je kunt windows het zelf laten doen.
En dan moet je zeker nix speciaals bij TCP/IP instellingen invullen? Duh, logisch als je ook IPX/SPX en NetBEUI actief hebt. Mare zoals vaak aangekaart is het IPX/SPX protocol alleen nog handig als je of gamez draait, die alleen op dit protocol werkt (bomberman bijv) of Novell gebruikt en deze niet met TCP/IP laat werken.
NetBEUI is idd wel de meest voor de hand liggende optie, maar laten we wel wezen. Dit netwerk MOET gewoon met TCP/IP kunnen werken, dus laten we daar een oplossing voor zoeken.

Heal the internet ...

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 09:31

JointFillah

Techno Addict

Op dinsdag 26 december 2000 14:41 schreef altruist het volgende:
Complete :? weergave van 'Netwerkeigenschappen'>'Configuratie'>>

- Client voor Microsoft-netwerken
- 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
- Externe-toegangsadapter
- TCP/IP-> 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
- TCP/IP-> Externe-toegangsadapter
- Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken

Das't :0
* JointFillah heeft dezelfe sitecomkaartjes....

Nou is mijn fraagje: Heb je voor alle2 de pc's een vast IP ingesteld? Das nl het eenvoudigst......

Dus als je geen vaste IP's in gesteld heb (via de eigenschappen van TCP/IP-> 32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter) dan zou ik dat ff proberen (8>

Succes;)

~* Peace, Love & XTC *~

• ELD
  • Niet online

ELD

wat een onzin wordt hier verteld
volg wat ik zeg en dan zal het wel goedkomen

• ELD
  • Niet online

ELD

Op dinsdag 26 december 2000 17:37 schreef FoolZero het volgende:

[..]
En dan moet je zeker nix speciaals bij TCP/IP instellingen invullen? Duh, logisch als je ook IPX/SPX en NetBEUI actief hebt. Mare zoals vaak aangekaart is het IPX/SPX protocol alleen nog handig als je of gamez draait, die alleen op dit protocol werkt (bomberman bijv) of Novell gebruikt en deze niet met TCP/IP laat werken.
NetBEUI is idd wel de meest voor de hand liggende optie, maar laten we wel wezen. Dit netwerk MOET gewoon met TCP/IP kunnen werken, dus laten we daar een oplossing voor zoeken.
het is handig om een secundary protocol te installeren. Dus kan het geen kwaad op ipx/spx te installeren. TRouwens wie heeft het over novell hij will een simpel windows netwerkje.
maar goed als je zo graag het op tcp/ip will doen goed
vull dit in:

ip:
pc1: 194.105.33.255
pc2: 194.105.33.254

SUbnet mask:
Beide pc's
255.255.255.254
(maakt eigenlijk niet uit wat voor nummers als ze maar matchen op beide computers)

default gateway:
255.255.254.255
(maakt eigenlijk niet uit wat voor nummers als ze maar matchen op beide computers)

klaar nu moet het al werken

• JointFillah
  • Laatst online: 22-08 09:31

JointFillah

Techno Addict

Hey ELD, dat zeg ik, vaste IPs:7

No Offense though ;)

De echte netwerker kén niet zonder vaste IPs :D

~* Peace, Love & XTC *~

Verwijderd

Als ik jou was zou ik inderdaad TCP/IP installeren en het zo instellen dat je vaste ip's hebt, 192.168.1.1 en 192.168.1.2 zou ik voorstellen omdat dit soort adressen niet op het internet voorkomen omdat ze gereserveerd zijn voor lans.
Probeer elkaar dan even te pingen via een DOS-box. Dus op de PC met 192.168.1.1: ping 192.168.1.2 en hetzelfde op de andere maar dan met ping .1

Pingen ze elkaar: dan werkt het iig wel, probeer eens NETBeui te installeren. Veel mensen hebben er een hekel aan, maar het werkt in de praktijk heel fijn omdat de Verkenner de andere PC (bijna) altijd meteen ziet, in tegenstelling tot TCP/IP (met een peer-to-peer netwerk).

Als ze elkaar niet pingen: zorg dan dat je client for ms networks hebt geinstalleerd, vooral met verschillende OSsen wil dat wel eens helpen. Laatst een W95 PC in een netwerk met een ME bak willen zetten, kreeg niks aan de gang tot ik dat dus installeerde.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Of anders TCP/IP weggooien en IPX installeren (het laatste is nou eenmaal voor LAN's).

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Op dinsdag 26 december 2000 20:53 schreef ELD het volgende:
wat een onzin wordt hier verteld
volg wat ik zeg en dan zal het wel goedkomen
LOL!! nee nu gaat het werke!! NOT!

ip:
pc1: 194.105.33.255 -> KAN NIET, dit is het broadcast adres v/h netwerk 1 t/m 254 is alleen toegestaan.

SUbnet mask:
Beide pc's
255.255.255.254 -> neem gewoon 255.255.255.0, dan heb je een klasse C netwerk dwz. 255 ip adressen, en als je 255.255.255.254 al sub neemt kan je maar max 2 pc's in je netwerk hebben... niet echt snugger lijkt me.

default gateway:
255.255.254.255 -> ook weer lekker dit, neem gewoon het IP v/d pc met internet als default gateway en DNS op de andere pc's.. of vul dan nix in, onzin invullen is dom.

al met al ELD zou ik maar ff de netwerk basics leren :P

edit:

Owja neem gewoon 192.168.x.x als IP... 194.x.x.x zijn internet adressen dus zou je daar ook nog shit mee kunnen hebben.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 27 december 2000 02:05 schreef Redje het volgende:

[..]
LOL!! nee nu gaat het werke!! NOT!

ip:
pc1: 194.105.33.255 -> KAN NIET, dit is het broadcast adres v/h netwerk 1 t/m 254 is alleen toegestaan.

SUbnet mask:
Beide pc's
255.255.255.254 -> neem gewoon 255.255.255.0, dan heb je een klasse C netwerk dwz. 255 ip adressen, en als je 255.255.255.254 al sub neemt kan je maar max 2 pc's in je netwerk hebben... niet echt snugger lijkt me.

default gateway:
255.255.254.255 -> ook weer lekker dit, neem gewoon het IP v/d pc met internet als default gateway en DNS op de andere pc's.. of vul dan nix in, onzin invullen is dom.

al met al ELD zou ik maar ff de netwerk basics leren :P

edit:

Owja neem gewoon 192.168.x.x als IP... 194.x.x.x zijn internet adressen dus zou je daar ook nog shit mee kunnen hebben.
BWHAHAHAHAHA :D Ik vinnem goed! >:)

Enne als je dan toch gaat subnetten op 2 netwerken neem dan ook als host adressen x.x.x.253 en x.x.x.254, oftewel x.x.x.11111101 en x.x.x.11111110 anders dan werkt je subnetmask sowieso voor geen meter;)

Mare ik vinnem echt steen goed om iemand de les te lezen en zelf problemen met de klepel en de klok te hebben! :)

edit:

Dit commentaar is natuurlijk NIET aan Redje gericht, maar aan uhhhh .... iemand anders...;)

Heal the internet ...

Verwijderd

Deze vraag komt gemiddeld 2x per dag voor. Gebruik de search-mogelijkheden geez :)
Ik zou een standaard-antwoord moeten maken en copy/paste moeten doen voor sommige van die vragen :]

• ELD
  • Niet online

ELD

als je even na denk mannetje Hij heeft maar 2 pc op zijn netwerk en ik denk dat ik niet netwerk basics hoef te leren draai thuis een Server Voor 3 pc's die allemaal op internet zitten via 1 ip (Internet sharing)
en trouwens hij heeft geen cabel, dsl internet dus krijgt hij die info niet toegewezen. |:(

Verwijderd

poe poe stoere jongen maaruh waarom heb ik dan nog niet eens het woordje "ping" in je eerste vraag gezien? Das toch't eerste wat je probeert EN vermeldt als je problemen heb..

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 27 december 2000 13:00 schreef Deleon het volgende:
poe poe stoere jongen maaruh waarom heb ik dan nog niet eens het woordje "ping" in je eerste vraag gezien? Das toch't eerste wat je probeert EN vermeldt als je problemen heb..
Hmmm volgens mij kan ik met jou praten! :)

Nog ff een correctie, maar Redje, als je een subnetmask op 2 netwerken maakt dan ik het subnet nog altijd 255.255.255.252 voor een C-klasse IP adres. Dit schoot me eigenlijk net te binnen.(8>

Verder ELD, normaliter zou ik niet zo reageren op mensen, die in ieder geval de moeite nemen om andere mensen te helpen. Helaas kwam jouw reactie een beetje ongelukkig van je vingers af en kon ik mijn lach niet meer inhouden.:D
Nog ff over networking essentials. Ik heb thuis 9 PC's in LAN hangen met inet aansluiting, maar dat zegt nog niet, dat ik meteen alles over netwerken en IP weet.;)

Heal the internet ...

• ELD
  • Niet online

ELD

Op woensdag 27 december 2000 13:00 schreef Deleon het volgende:
Hij had zijn netwerk nog niet eens klaar, dus valt er nog niks te pingen hij moest eert alles installeren

Probeer nog dingen recht te zetten ;(

Verwijderd

Uhh hij krijgt WEL een foutmelding omtrent het netwerk maar heeft GEEN netwerk?
whehee
ik zal wel iets gemist hebben...

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 13:13 schreef Deleon het volgende:
Uhh hij krijgt WEL een foutmelding omtrent het netwerk maar heeft GEEN netwerk?
whehee
ik zal wel iets gemist hebben...
Oops dit had EDIT moeten zijn maar goed
ik bedoel dus
1) hij krijgt dus een foutmelding over een netwerk wat-ie niet heeft?

• ELD
  • Niet online

ELD

Het was ook laat :Z

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Ff iets compleet anders.
Is altruist nog wel bij de les? Want hij zou nog wel wat info over zijn ping resultaten en ip-instellingen doorgeven...

Heal the internet ...

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23

Bergie

Lekker belangrijk...

Op dinsdag 26 december 2000 14:13 schreef altruist het volgende:
:7 Prettige 2de Kerstdag allemaal :7

Eventjes ter verduidelijking:
1. Ik heb dus GEEN SCSI-kaart..dus die kan ik er ook niet uithalen.. ;)
2. Ik heb helaas geen xtra kabeltje om mee te testen, dus die moet ik nog even van iemand zien te lenen..
3. Client and sharing heb ik op beide kastjes geinstalleerd..

Dus tjaa.. ik denk dat ik maar 1 vd 2 ff op m'n vriend z'n bakkie aansluit; kijken of die't'dan'wel'doet.. :7
Ik heb niet gezegd dat het een SCSI kaart moest zijn ;) , dat werkte bij mij wel maar waarschijnlijk had het ook gewerkt als ik m'n modem of m'n geluidskaart eruit had getrokken

Yamaha MT-09

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Nog ff een correctie, maar Redje, als je een subnetmask op 2 netwerken maakt dan ik het subnet nog altijd 255.255.255.252 voor een C-klasse IP adres. Dit schoot me eigenlijk net te binnen.
Hoe bedoel je 2 netwerken?? hij heeft er toch maar 1 :) Is vat hem niet helemaal...

Je hebt subnet klasses A t/m C
Klasse C = 255.255.255.0 255 IP adressen max
Klasse B = 255.255.0.0 255x255 IP Adressen max
Klasse A = 255.0.0.0 255x255x255 IP Adressen max

Heb je zoals jij aangeeft 255.255.255.252 is het nog wel een klasse C maar kan je max 2 ip adressen(hosts) hebben in je netwerk.

-------

Verder is het met netwerk probs altijd zeer verstandig om eerst tekijken of je ip adressen wel kloppen(zelfde range etc.) en vervolgens te pingen, en natuurlijk de stekkers controleren :)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 27 december 2000 18:52 schreef Redje het volgende:

[..]
Heb je zoals jij aangeeft 255.255.255.252 is het nog wel een klasse C maar kan je max 2 ip adressen(hosts) hebben in je netwerk.
Uuh dit is net the other way around. Met dit subnet mask heb je dus twee subnet(werken), die ieder maximaal één host kunnen hebben.;)
Of heb ik mijn boekjes nou verkeerd begrepen:?

Ach WTF gewoon voor thuis 255.255.255.0 doen en geen verdere problemen maken omtrend het subnet mask.:)

Heal the internet ...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Whoops... It was I, die het verkeerd had begrepen |:(
Gelukkig komen netwerken met 2 hosts niet zo vaak voor, dus ik voel me er niet minder vaardig door. ;)

Heal the internet ...

• DKM
  • Laatst online: 02-07 12:32

DKM

Misschien is dit het probleem...
Maar ja als meneer al niet met zijn ipsettings komt....

Als beide computers dezelfde naam hebben dan kan je wel ipverkeer hebben en toch niet het netwerk browsen

8-)

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:28

Paladin

Play Ball!

Hmz
heb je buiten die twee netwerk kaarten in die twee pc's in je host pc nog een tweede netwerk kaart zitten voor inet ofzo.
en erg belangrijk zit er een live geluidskaart in.
Zoja dan zit daar je probleem.
Als je een live hebt zorg gewoon dat je netwerk instelling goed zijn
en schakel de sounblaster16 emulatie uit
als dat nog niet werkt gooi dan ook je gamepoort uitals het goed is zou dat moeten werken.
Ik had het geintje ook ik had geen conflikten enz maar op een of andere manier zit die live in de weg.

Greet Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

Foolzero en Redje, hartelijk dank voor de goede tips.(en Paladin, dat was het dus) Eindelijk heb ik m'n 2 pc's aan elkaar via x-utp.

In de ene heb ik voor chello een 3Com isa en een Realtek 10/100. In de andere alleen een realtek. Bovendien zit in beide een SBLive!
Steeds als ik de Realtek als 2e erbij zette liep hij al vast voor windows ook maar kon starten :(

Nu staat de SB16 emul uit, en netjes de 3Com op chello ingesteld en de andere 2 op 192.168.0.8 en -.9 en subnetmask op 255.255.255.0 Alle protocollen geinstalleerd (tcp/ip, ipx/spx en sharing enzo).

Loopt nu als een zonnetje :) en lekker snel :+

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Jah je hebt mzzl ik had zelfde proleem het is die zuig live dus he
die vreet irq's en wil ze met niemand delen
Klote ding
Maare gelukkig werkt het en ben ik blij dat mijn ervaring je heeft kunnen helpen.

Greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op woensdag 27 december 2000 22:52 schreef Paladin het volgende:
Jah je hebt mzzl ik had zelfde proleem het is die zuig live dus he
die vreet irq's en wil ze met niemand delen
Klote ding
Maare gelukkig werkt het en ben ik blij dat mijn ervaring je heeft kunnen helpen.

Greetz Pala
Ook thx namens mij, want dit is altijd handig om mee te nemen bij andere problemen!:)

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
:) Long time no hear..

Ben even bezig geweest met vakantie houden..
in de zee zwemmen enz. soep drinken bla bla..
(1ste vakantie sinds de zomer :( )

Anyheuw...
Alles wat jullie zeiden heb ik uitgeprobeerd
zonder het gewenste resultaat: totalius netwerkium et LANi

Nu zit ik bij een vriend op z'n LAN (Win ME), maar hier doet
de meine het auch nicht..

*******Analyse**********

1. ping geeft: "Doelhost niet bereikbaar"..
2. lampje op de kaart brandt, evenals op de andere machine..
3. tijdens de win98SE startup wordt geen "aanmelden-scherm" getoont..
4. ik zie zelfs mijn eigen pc niet in het netwerk..

Dus nu dan maar m'n HELE netwerk-eigenschappen.. ;(

---------------------------------------------

primaire netwerkaanmelding: clienten voor MS-netwerken

Indentificatie: alles ingevuld..

Toegangsbeheer: Toegangsbeheer op share niveau

Client voor MS-netwerken:
-------------------------

Algemeen:
>>Aanmeldingsvalidering: "Aanmelden bij Windows NT-domein: leeg
>>Aanmeldingopties voor het netwerk: "Aanmelding met herstellen van n..."

32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter:
--------------------------------------

Stuurprogrammatype:
>>"Enhanced"-modus (32-bits en 16-bits) NDIS-stuurprogramma

Bindingen:
>>TCP/IP

Geavanceerd:
>>Early Tx Treshold, waarde: 10
>>Link Speed/Duplex Mode, waarde: Auto Mode
>>Network Adress, waarde: leeg

TCP/IP:
-------

IP-adres:
>>IP-adres: 192.168.0.5
>>Subnetmasker: 255.255.255.0

WINS-configuratie:
>>WINS-omzetting uitschakelen

Gateway:
--niks--

DNS-configuratie:
>>DNS uitschakelen

NETBios:
>>Netbios activeren via TCP/IP

Geavanceerd:
>>Binding aan ATM toestaan, waarde:nee

Bindingen:
>>Bestands- en printerindeling voor MS-netwerken
>>Client voor MS-netwerken

Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken:

Geavanceerd:
>>Bladeren, waarde: automatisch
>>LM-aankondiging, waarde: nee

:z

Mja, wat ik dus het raarste vind is dat ik mezelf ook niet kan zien op het netwerk.. daar ligt waarschijnlijk ook het probleem.. Jammer alleen dat ik er de OOO verstand van heb.

Plz reply..

>:)

• Paladin

Paladin

Play Ball!

Hmz heb je er een hub tussen zitten of cross link kabeltje??

anders lijkt me daar het probleem te zitten of de netwerk kaartjes zijn gewoon gaar

dat was er een bij mij tenminste kijk in iedergeval of je de goeie software enz hebt geinstalled

en probeer anders voor de gein bij iemand een hub en twee kabels te lenen en kijk dan of het werkt.

Voorderest zou ik het ook niet weten
btw elke geluidskaart heeft dit probleem dus he ook de teratec 1024 enz enz hebben het sb live gekloot.

dus kijk dat ook nog even na.

greetz Pala

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Met 255.255.255.254 heb je 2 ip adressen, je netwerknummer en je broadcast adres. Geen ruimte meer voor een pctje dus :)
Late reactie van mij. Mn browser stond nog open en ik had niet op refresh gedrukt :)

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 07 januari 2001 17:05 schreef altruist het volgende:
*******Analyse**********

1. ping geeft: "Doelhost niet bereikbaar"..
2. lampje op de kaart brandt, evenals op de andere machine..
3. tijdens de win98SE startup wordt geen "aanmelden-scherm" getoont..
4. ik zie zelfs mijn eigen pc niet in het netwerk..
ping 127.0.0.1
ping 192.168.0.5 (is eigenlijk hetzelfde)
Als dit al niet werkt, dan moet je tcp/ip ff uninstallen en opnieuw installeren ofzo, want dan werkt tcp/ip sowieso niet.

ping 192.168.0.x waarbij x het host nummer is van de andere pc. Als dit niet werkt, dan is de communicatie gewoon rot en zal je eerst de eerste stap (ping 127.0.0.1) op de andere pc moeten gaan doen. Als de andere pc ook door de eerste ping stappen heenkomt, dan moet je de problemen in de bekabeling gaan zoeken.
Verder moet je natuurlijk wel alle firewalls, zoals ZoneAlert, Atguard of BlackIce ff uitschakelen, want als deze verkeerd staan ingesteld kunnen ze de ping commando's flink in de weg zitten. (daar ben ik vandaag toevallig achtergekomen bij een kennis:))

We horen wel weer. Suc6!

Heal the internet ...

• Grimm9mm
  • Laatst online: 14-05 20:22
Hey altruist,
Ik als niet-zo-heel-erg-expert doe die netwerk problemen altijd zo: Verwijder alle netwerkdrivers in het netwerkeigenschappenscherm (behalve je kabel netwerkkaart) en haalalvast de nieuwste drivertjes van I-net, daarna start je opnieuw op waarna je die drivers installeert.
Meestal zijn die standaard instellingen (clienten voor MS-netwerken
32 Bits PCI Bus Fast Ethernet Adapter
TCP/IP
Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken)
goed genoeg voor een 2-pc's-netwerkje, zolang je inderdaad voor elk een eigen ip van 192.168.0.* invult. (Je kan ook ergens een simpel I-net sharingservice downloaden van www.tinysoftware.com , en die installeren op je I-net computer. Je zet bij die computer dan het ip op 192.168.0.1 en schakelt het ingebouwde DHCP-servertje in, waarna je de ip-range van 192.168.0.2-192.168.0.254 opgeeft in dat programmaatje, en de client-pc's op automatisch verkrijgen.
Opnieuw opstarten, en even pingen, en je hebt een zeer potentieel mininetwerkje>:)).
Misschien is het een beetje overkill, maar ik vind het persoonlijk altijd wel fijn om een DHCP servertje te draaien:).
Misschien is het feit dat hij niet fatsoenlijk aanmeld het probleem, vul bij "primaire netwerkaanmelding" eerst weer "windows aanmelding" in, en daarna weer "clienten voor MS-netwerken" windoos wil nog wel eens traag van begrip zijn:Z

En anders allebei de pc's door het raam gooien, dat test namelijk de compatibelity met zwaartekracht en materie>:). Suck6
Pagina: 1