Toon posts:

[NET] Remoting

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag, ik wil met remoting van me pocketpc een waarde tussen de 1 en 255 doorsturen naar mijn server script, nou heb ik wel een goed voorbeeld van een server script, geschreven in C# , maar ik wou mijn client versie (voor de pocket pc) in visual basic schrijven, hoe kan ik in visual basic deze verzenden als mijn server script er zo uit ziet:

using System;
using System.Runtime.Remoting;
using System.Runtime.Remoting.Channels.Http;
using System.Runtime.Remoting.Channels;

namespace Server
{
class GreetingManager: MarshalByRefObject
{
public String GetGreeting (String name)
{
return "Hello " + name;
}
}

class ServerStartup
{
static void Main(string[] args)
{
Console.WriteLine ("Server started");
HttpChannel chnl = new HttpChannel(1234);
ChannelServices.RegisterChannel(chnl);
RemotingConfiguration.RegisterWellKnownServiceType(
typeof(GreetingManager),
"GreetingManager.soap",
WellKnownObjectMode.Singleton);

// the current thread will be suspended so that
// the server will keep running.
System.Threading.Thread.CurrentThread.Suspend();
}
}
}

ik had overigens wel al in de client versie de web refenceces toegevoed, alleen dan kom ik niet verder met hoe ik het van me pocketpc naar de server kan versturen.

alvast bedankt een newbie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 04:44 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
Voor remoting heb je helemaal geen 'web references' nodig; dit heb je enkel van doen mbt web-services.

Je zult een gewone reference moeten maken naar die assembly en met de static 'GetObject' member method van de Activator class, een object instantieren.

Misschien vind je hier wel eea:
[rml][ .NET] Remoting : SecurityExceptions bij delegates[/rml]

[ Voor 57% gewijzigd door whoami op 28-06-2004 08:25 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zei ik hier toch duidelijk dat ik het wou programeren met visual B A S I C
en niet met C# tevens ook voor de pocket pc.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 02:01:
volgens mij zei ik hier toch duidelijk dat ik het wou programeren met visual B A S I C
en niet met C# tevens ook voor de pocket pc.
Dan nog ben je erg onduidelijk. Wat is Visual Basic? VB6? VB.Net? En dit kan je ook vriendelijk zeggen; immers, jij hebt het probleem en je wilt dat anderen jou helpen.

En VB.Net is dan ook geen vreemde keuze om vanuit te gaan dat je dat bedoeld. Sowieso maakt het niet uit of je een antwoord geeft in C# of VB.Net; als je een beetje VB.Net kan, of iig een beetje snapt hoe .Net werkt, dan haal je zelf het antwoord wel uit C#-code :)

Daarnaast geef je niet zelf aan wat je al geprobeerd hebt. Het Internet, doorzoekbaar mbv Google, stikt van Remoting tutorials en artikelen. Nergens geef je aan wat je zelf hebt geprobeerd. Nergens zie ik een eigen probeersel met relevante code staan. Nergens geef je aan wat er niet lukt. Bovendien gebruik je ook geen [code][/code] tags.

Daarom gaat dit topic dicht. Zie voor de eisen die we stellen aan een topic P&W FAQ - De "quickstart"

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.