Toon posts:

[video] speelduur is veel te kort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Kazaa voor mijn video-bestanden, heb de nieuwste DivX-codec en het nimo-codec pack op mijn PC. Een aantal bestanden worden vlekkeloos afgespeeld, maar sommige bestanden werken voor geen meter.

Als ik een bestand in mijn playlist toevoeg, wordt keurig de goede lengte weergegeven. Klik ik echter op play, dan staat er dat het bestand b.v. maar 55 seconden video bevat, terwijl het 40 minuten lang is. Gisteren had ik mijn complete PC geformatteerd, waarna hij de bestanden prima afspeelde, maar gisterenavond (zonder iets veranderd te hebben) had ik bij dezelfde film weer dit probleem. Het tijdsbalkje loopt in verhouding met de weergegeven speelduur goed. Stel: ik speel een film af vanaf het begin tot aan 30 seconden, dan zie je ook de eerste dertig seconden. Als ik de tijdsbalk sleep tot 30 seconden, is hij ineens in het midden van de film. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb al geprobeerd om alle codecs en Winamp weg te donderen en opnieuw te installeren, maar helaas zonder resultaat. Op andere fora zie ik ook niets staan over dit probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 23:36 ]

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Heb je die bestanden wel compleet binnen dan? Omdat je met kazaa werkt wil nog niet zeggen dat je alle bestanden compleet binnen hebt. Daarvoor moet je niet naar de filesize kijken in je windows verkenner , simpelweg omdat Kazaa afaik altijd de ruimte op je harde schijf reserveerd voor de bestanden.

Trouwens kan het probleem goed liggen aan kazaa zelf. Over kazaa en alle rotzooi wat erbij geinstalleerd word kan ik kort zijn: scannen op spyware en Kazaa lite gebruiken. Of helemaal geen kazaa.

Hoe doet het bestand het verder in externe spelers als BSplayer of Winows Media Player?

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 27 juni 2004 @ 23:46:
Heb je die bestanden wel compleet binnen dan? Omdat je met kazaa werkt wil nog niet zeggen dat je alle bestanden compleet binnen hebt. Daarvoor moet je niet naar de filesize kijken in je windows verkenner , simpelweg omdat Kazaa afaik altijd de ruimte op je harde schijf reserveerd voor de bestanden.

Trouwens kan het probleem goed liggen aan kazaa zelf. Over kazaa en alle rotzooi wat erbij geinstalleerd word kan ik kort zijn: scannen op spyware en Kazaa lite gebruiken. Of helemaal geen kazaa.

Hoe doet het bestand het verder in externe spelers als BSplayer of Winows Media Player?
De bestanden zijn compleet binnen. Gisterenmiddag werd het n.l. wel volledig afgespeeld, en gisterenavond hield het zaakje er weer mee op. Kazaa Lite staat hier BTW al op, maar ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. In Media Player en DivX heb ik hetzelfde probleem.

edit: ik zie net dat het alleen bij .mpg bestanden problemen geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 23:52 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 23:49:
[...]

De bestanden zijn compleet binnen. Gisterenmiddag werd het n.l. wel volledig afgespeeld, en gisterenavond hield het zaakje er weer mee op. Kazaa Lite staat hier BTW al op, maar ik heb niet het idee dat het daar aan ligt. In Media Player en DivX heb ik hetzelfde probleem.
Ik hoorde net dat Kazaa .dat bestanden aanmaakt voor niet complete bestanden. Maar gebruik eens een ander codec pack. Nimo codec pack staat niet echt bekend om het feit dat het bugvrij is. Probeer een FFDshow :) Met een google kun je daar wel wat van vinden :)

//edit

Aah , mpg. Het kan zijn dat daar een codec het probleem is. Probeer iig de bovenste codecpack eens :) Ik heb nog wel een speciale mpg codec waarvan ik de url nu ga opzoeken :)

www.mpegable.com

Probeer die codec en die player eens. Als dat niet werkt kun je altijd mpeg met Powerdvd en dergelijke gaan bekijken. Ik heb zelf ook vaak kleine probleempjes gehad met mpg files in een directshow player. Nu kijk ik standaard alle mpg's in powerdvd :)

[ Voor 28% gewijzigd door Raku op 27-06-2004 23:54 ]

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Het codecpack en mpegable willen niet baten helaas, ik ga nu even op zoek naar PowerDVD.

edit: PowerDVD werkt! Ik heb zelf nog geen DVD-rom, maar als het goed is krijg je toch een volledige versie bij aankoop van een speler?

En wat ik nu wel heel erg mis is mijn balkje om door te spoelen. Is er een optie om dat aan te zetten?

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 00:14 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:29

The Third Man

The Third Jellyfish

Dit probleem heb ik ook bij veel mpeg bestandjes, soms werkt een speler met eigen codecs (zoals VLC, zie videolan.org) wel behoorlijk.

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 00:00:
Het codecpack en mpegable willen niet baten helaas, ik ga nu even op zoek naar PowerDVD.

edit: PowerDVD werkt! Ik heb zelf nog geen DVD-rom, maar als het goed is krijg je toch een volledige versie bij aankoop van een speler?

En wat ik nu wel heel erg mis is mijn balkje om door te spoelen. Is er een optie om dat aan te zetten?
Als je een nieuwere versie van Powerdvd hebt zit dat er standaard op , zeker als je een legale versie hebt iig. Maar hoe je aan een legale versie kunt komen kun je iig niet op dit forum plaatsen. Wel de legale manier uiteraard , niet de illigale manier ;)

Maar waarschijnlijk heeft een kennis misschien wel een powerdvd liggen die stof ligt te happen? Overkopen dus , of ergens bij een pcdumpdag een legaal schijfje halen. Je hebt uiteraard ook andere manieren om er aan te komen , maar zoals al gezegd zul je dat zelf moeten uitzoeken ;)

Raku

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een demo gedownload, en dat balkje kunnen vinden. De illegale manier praat ik nu niet over. Ik vraag me alleen af, of ik er een PowerDVD bij krijg bij aankoop van een DVD-rom. Zo ja, dan wacht ik tot mijn salaris is gestort om een rommetje te halen. Zo niet, dan bestel ik er gewoon 1 op internet of ga morgen even naar de computerwinkel. Anders heb ik 2 versies, en vind dat een beetje zonde geld :)

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 00:32:
Heb net een demo gedownload, en dat balkje kunnen vinden. De illegale manier praat ik nu niet over. Ik vraag me alleen af, of ik er een PowerDVD bij krijg bij aankoop van een DVD-rom. Zo ja, dan wacht ik tot mijn salaris is gestort om een rommetje te halen. Zo niet, dan bestel ik er gewoon 1 op internet of ga morgen even naar de computerwinkel. Anders heb ik 2 versies, en vind dat een beetje zonde geld :)
Meestal zit er idd bij een dvd-rom wel een versie van powerdvd ja :)

Raku

Pagina: 1