Ik heb een logo waar veel hoeken in zitten. Maar nu is de achtergrond wit en deze moet nu weg vanwegehet design dat ik erbij maak. Maar het wil met niet echt mooi lukken met photoshop heeft iemand mischien een oplossing hiervoor. Ik heb het al geprobeerd met collor range maar dan blijft er te veel wit langs de randen over wat erg lelijk is
Laat 't ding eens zien? Verder: gebruik selecties om eenvoudig gevormde delen weg te kappen. Gebruik masks zodat je het altijd ongedaan kan maken. Gebruik de Polygonal Lasso tool voor rechte lijnen. Logo's zien er sowieso beter uit als je vectoren gebruikt; die methode heet 'tracen'. Je tekent dan met vectoren het logo na, zodat je 'm op elke grootte kunt gebruiken. Is misschien net zo'n goed idee, en dan zit je nooit meer te klooien met transparantie.clonedonkey schreef op 27 juni 2004 @ 23:29:
Ik heb een logo waar veel hoeken in zitten. Maar nu is de achtergrond wit en deze moet nu weg vanwegehet design dat ik erbij maak. Maar het wil met niet echt mooi lukken met photoshop heeft iemand mischien een oplossing hiervoor. Ik heb het al geprobeerd met collor range maar dan blijft er te veel wit langs de randen over wat erg lelijk is
teveel zooi, te weinig tijd
Wat ik dan meestal doe is "gewoon" een high-res psd aanmaken. Dan het logo gewoon opnieuw maken op een aparte layer. Zeker als het logo al bekend is is dat zeker niet moeilijk 
Zoals hierboven staat is het werken met vectoren het mooist. Dan kun je tenminste alle kanten kwa resolutie op
Zoals hierboven staat is het werken met vectoren het mooist. Dan kun je tenminste alle kanten kwa resolutie op
[ Voor 28% gewijzigd door Raku op 27-06-2004 23:34 ]
Raku
CorelTRACE! als je lui bent (Of is dit nu reclame
)
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Vraag het logo opnieuw aan in EPS formaat...
...plaats het in Photoshop op de goede achtergrond, maak er een transparent gif van en klaar
Noot: als je bij regel 1 al vastloopt, ach...
Dark Blue is hier een beetje evil, ik kan liever, maar goed... dit is echt weer zo'n dertien in een dozijn topics waar Photoshop en Logo in de zelfde regel voorkomen. Hint: leer eerst waar je eigenlijk mee bezig bent
...plaats het in Photoshop op de goede achtergrond, maak er een transparent gif van en klaar
Noot: als je bij regel 1 al vastloopt, ach...
Dark Blue is hier een beetje evil, ik kan liever, maar goed... dit is echt weer zo'n dertien in een dozijn topics waar Photoshop en Logo in de zelfde regel voorkomen. Hint: leer eerst waar je eigenlijk mee bezig bent
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik kom er eigenlijk nog niet uit. Hieronder het logo. Mischien kan iemand me nu vertellen hoe ik het het beste kan doen :
http://home.wanadoo.nl/copyfile/logo.jpg
http://home.wanadoo.nl/copyfile/logo.jpg
Huh?! Hij is toch al transparant?!
You've lost me
You've lost me
nikszolekkeralss.exe
Ja oke zo ziet het er netjes uit maar kijk maar eens in onderstaand plaatje dan zie je die rafelige lijnen die ik bedoel !
http://home.wanadoo.nl/copyfile/logo2.jpg
http://home.wanadoo.nl/copyfile/logo2.jpg
Dat zeg ik, vectoren. :/
[ Voor 24% gewijzigd door Yoozer op 28-06-2004 13:14 ]
Verwijderd
In vectors overtrekken is inderdaad de definitieve oplossing. Als je het alleen maar op dat kleine formaat hebt, levert CorelTrace (of wat voor trace-software dan ook) niet zo'n goed resultaat; het logo is eenvoudig genoeg met de hand over te trekken in een vectorpakket als Illustrator of CorelDraw.
edit:
Zoals Yoozer net gedaan heeft ^^^
Zoals Yoozer net gedaan heeft ^^^
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 13:32 ]
Zozo dat is wel super zeg ! Erg mooi ! Super bedankt ! Kan je me mischien ook nog een tuturial hierover geven ofzo (link) en met welk programma je dit hebt gedaan ? (denk zelf zo Illustrator ?!)
't Was heel weinig werkclonedonkey schreef op 28 juni 2004 @ 16:15:
Zozo dat is wel super zeg ! Erg mooi ! Super bedankt !
Inderdaad Illustrator. Punt is alleen dat ik Illustrator volledig zonder tutorials en wat dan ook geleerd heb, dus ik weet zo even niet waar er tuts te vinden zijn, maar Googlen op "illustrator tutorial" zou natuurlijk je eerste optie zijn. Truukjes die ik heb gebruikt: een lijn tekenen, een stroke eraan geven, en deze dan "expanden" zoals het heet.Kan je me mischien ook nog een tuturial hierover geven ofzo (link) en met welk programma je dit hebt gedaan ? (denk zelf zo Illustrator ?!)
Je krijgt dan wat er hier onder in deze afbeelding staat. Dit is heel nuttig omdat je met een lijn alleen geen Pathfinder-acties kunt toepassen; het met een soort Booleaanse logica iets ergens uitknippen of kappen.
[ Voor 15% gewijzigd door Yoozer op 28-06-2004 16:29 ]
Pagina: 1