Toon posts:

vb6 en access database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee hoe ik in vb 6 een koppeling kan maken tussen 2 tabellen uit 1 database zodat er 1 veld ingevult word door gebruiker en vb zelf een aantal andere velden uit de database haalt en laat zien ?

thanx Jan >:)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kijk naar het data object en dan naar zijn eigenschappen. Dan moet je er wel uitkomen denk ik zo.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel visual basic 6

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ik ook :P

Tip: data object aanmaken. Connect->Access

Textvak:

Datasource->naam van je dataobject
DataField->kolom in tabel van je DB

(maar foutmeldingen van VB6 zijn in 99% van de gevallen vanzelfsprekend en zichzelf wijzend)

[ Voor 118% gewijzigd door Glashelder op 27-06-2004 22:33 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:48

SpamLame

niks

Kijk ff op www.vbworld.net .
Bij VB6 vind je een aantal tutorials van Karl Moore over VB & Databases, die ik zelf er makkelijk leesbaar vond en je wllicht helpen kunnen.

Link gevonden.

Tutorial is opgedeeld in 7 delen.

[ Voor 49% gewijzigd door SpamLame op 27-06-2004 22:46 ]

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
very basic dacht ik zo. Wat is precies het probleem waar je tegenaan loopt en welke stappen heb je zelf al ondernomen ?

is dit geen P&W ?

[ Voor 9% gewijzigd door pkouwer op 27-06-2004 22:44 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoi Jan en welkom :)

Dat VB6 = Visual Basic 6 moge duidelijk zijn voor iedereen die hier zou reageren ;)

Hier op GoT is het de bedoeling dat iedereen eerst zelf probeert tot een antwoord te komen (en dit ook duidelijk maakt): het "over de muur gooien" van een vraag is niet de bedoeling, dan zou GoT een helpdesk worden.

Check de gegeven tips nog eens, lees een handleiding en probeer het nog eens. Als je ergens vast loopt: waar dan, wat lukt precies niet en wat deed je?

[edit]
Zie dus hierboven :+
En inderdaad zijn vragen over programmeren meer iets voor , al past dit daar niet, zoals duidelijk is als je de sticky topics ([img]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif[/img]) aldaar en [faq=forumgedrag]FAQ Forumgedrag[/faq] leest :) Ik ga er vooralsnog even uit dat er iets niet goed zit aan je programma (aangezien het verder vrij duidelijk in de handleidingen / tutorials staat als ik het me goed herinner - heb al tijden VS6 niet opgestart), laat het daarom nog wel even staan in SA :)

[ Voor 38% gewijzigd door F_J_K op 27-06-2004 22:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Pagina: 1