[MSN] Verbreekt verbinding achter router

Pagina: 1
Acties:

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 11:48
Hallo iedereen,
ik heb uiteraard de FAQ doorgelezen en gezocht, maar niks beschrijft mijn probleem echt goed.

Mijn probleem:
Ik heb een router met daar achter 2 pc's. Op beide pc's wil ik msn kunnen draaien, echter op dit moment is dit niet echt mogelijk. Op mijn broertje's pc doet msn het prima, op mijn pc wordt ik er elke xx minuten afgeschopt.
Of ik nou msn of Trillian gebruik, ik heb het bij beide.

Wat heb ik geprobeerd:
Kijken of je ergens een andere poort kunt instellen, zodat ik op de router de ene poort naar de ene pc verwijs, en de andere poort naar de andere pc. Dit blijkt niet mogelijk, alle onderwerpen die ik vond gaven hetzelfde antwoord: "msn gebruikt 1 poort die je niet kunt veranderen". Vervolgens vond ik dit onderwerp. De daar aangegeven sleutel bestaat echter blijkbaar niet meer...

Heeft er iemand misschien een idee wat ik hier aan zou kunnen doen? Alle hulp is welkom.
Alvast bedankt.

Full-stack webdeveloper in Groningen

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05 07:45
Wat ik wil vragen is, is je router een router + AP? Dit kan er op wijzen zoals bij mn vriendin dat je WIFI niet echt optimaal functioneert.

Welke OS werken je beiden systemen?? Heeft je router de laatste nieuwe firmware update, ... Welke versie van MSN, ... Geef ons wat meer info.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Spinal
Router + AP = Draadloos? Nee, het is een gewone ouderwetse met kabels ;) Een SMC Barricade 7004 VBR.
Beide systemen draaien Windows XP Pro NL. Ik zal firmware update eens proberen, daar had ik nog niet aan gedacht...
Ikzelf draai Trillian Pro 2.012, maar ook MSN 6.1 heeft er last van. Mijn broertje gebruikt ook MSN 6.1 en hij heeft er dus geen last van.

Verwijderd

"Wat heb ik geprobeerd:
Kijken of je ergens een andere poort kunt instellen, zodat ik op de router de ene poort naar de ene pc verwijs, en de andere poort naar de andere pc. Dit blijkt niet mogelijk, alle onderwerpen die ik vond gaven hetzelfde antwoord: "msn gebruikt 1 poort die je niet kunt veranderen". Vervolgens vond ik dit onderwerp. De daar aangegeven sleutel bestaat echter blijkbaar niet meer..."

Ik met een etech router en een een virtual server hierin gebakken, werkt wel perfe ct met twee pcs ( zelfs 6.2 ) Heb gewoon tot twee x toe de msn porten gemapt naar de statische ipadressen in me lan.Gebruik je dynamische / of statische ipadressen in je lan? Eventueel een firmware update? kijk ook even hier voor alle porten e.d. http://www.practicallynet...sharing/app_port_list.htm

suc6

• Spinal
Ik gebruik dynamische ip adressen in m'n lan, maar ze blijven wel hetzelfde :P dat is maar goed ook, anders zou ik elke keer m'n eMule/Apache poorten opnieuw moeten mappen...
Jij hebt dus de msn poorten naar beide adressen gemapt? Kan dat zomaar?
Iig, ik heb inmiddels de firmware upgrade gedaan, het is even afwachten hoe dat uitpakt...

oke, inmiddels aangemeld op msn, net als m'n broertje. Na 4 minuten was het zover: msn meldt zich af :( firmware upgrade heeft dus niet geholpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Spinal op 28-06-2004 11:17 ]

Verwijderd

Snap er geen reet van. Heb dat probleem hier niet. Zelfs niet met ports open of dicht. Zou t misschien komen door de leases die de router weggeeft waardoor msn
een beetje kotst? Ga eens uit van statische adressen, zowel in je netwerk en ook voor in je router, dus dhcp uit :P Dan die poorten ff forwarden en dan wil ik wel eens weten wat ie doet.

suc6 Mase

• Spinal
Nee, ik snap het ook niet :P
Ik vond het wel logisch klinken, dat het zou liggen aan de dynamische adressen, maar ik heb nu dhcp uitgezet en hij doet het nog steeds niet...
Ik wil best de msn poort (1863 toch?) mappen naar beide computers, maar vind msn dat wél leuk dan, een poort openzetten voor twee pc's? :/

• nvidia
is normaal geen probleem hoor!!

Verwijderd

MSN Messenger
(Watch Out! Opens a wide port range!)
NOTE: Shut off any personal firewall programs such as BlackIce, ZoneAlarm, etc.
Ports 6891-6900 enable File send,
Port 6901 is for voice communications
Allows Voice, PC to Phone, Messages, and Full File transfer capabilities.
Thnx to Brad King & Bill Finch Jr.
IN TCP 6891 - 6900
IN TCP 1863
IN UDP 1863
IN UDP 5190
IN UDP 6901
IN TCP 6901

Dat is em inderdaad, heb je in je netwerkomgeving ook alles ingesteld?
dus
192.168.1.3 pc 1 en 192.168.1.4 pc 2
255.255.255.0 subnet mask
192.168.1.2 gateway
192.168.1.2 dns (dns naam: kan je alles invullen eventueel dns naam van je provider )

router is waarschijnlijk 192.168.1.2 ( neem ik aan ) en modem 192.168.1.1 ( denk ik ) Als je ook op je modem kan inloggen (via browser of telnet), misschien moet je daar maar eens kijken op je nat list ,of hoe het ook heet bij jouw modem, ingedeeld mag zijn. Moet je je boekje ff erbij pakken. ( misschien probleem in je modem?)

Via virtual server naar twee verschillende computers in je lan die port opengooien moet idd helemaal geen probleem zijn. Wat voor modem heb je ? Misschien hiereens een firmware upgrade voor opzoeken.

suc6

• Spinal
Adressen zijn iets anders, router is 192.168.2.1 en de pc's zijn 192.168.2.100 en 192.168.2.101 (maar dat zou niet moeten uitmaken neem ik aan)
Ik kan niet op m'm modem inloggen, tenminste niet op 192.168.1.1 en ik zou niet weten wat het anders moet zijn...
Mijn modem is een Com21 model CP1080. Ik zal eens een firmware upgrade zoeken, en ik zal de poort eens naar beide pc's openzetten.

Alvast/Nogmaals heel erg bedankt voor jullie hulp.

1. Gaat toch echt niet lukken hooor, de poort naar beide pc's mappen ;)
Hij geeft aan 'External Port duplicated', of zit ik het nou verkeerd te doen?
2. Ik kan inmiddels bij m'n modem (192.168.100.1) maar daar zie ik niks van een NAT lijst o.i.d. staan :(
3. www.com21.com schijnt niet te werken, dus een firmware upgrade zit er ook niet in :(

[ Voor 35% gewijzigd door Spinal op 30-06-2004 15:19 ]

• nvidia
Voor de laatste nieuwe firmware kan je ook de site van SMC bezoeken hoor. Heb even voor jou de driver voor jouw SMC Barricade 7004 VBR V.2 opgezocht.

Drivers: ...

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:28

Xeo

Mja mijn msn viel ook om de paar minuten uit maar dat had te maken met mijn firewall... (zonealarm) misschien kan je daar eens naar kijken?

• Spinal
nvidia: dwpmase had het over een firmware van de modem, die van SMC had ik al gedaan zoals ik al eerder zei ;)
Xeo: klinkt logisch, mijn broertje heeft geen firewall, ik wel (McAfee). Toch staan zowel MSN als Trillian op 'Allow Full Access' dus dat zou geen problemen op moeten leveren... Er zijn maar een paar programma's die op 'Blocked' staan, en die programma's hebben absoluut niks met msn te maken.

• Spinal
*schopje*
Niemand die een idee heeft waar het aan ligt?

Verwijderd

Het zit je idd niet mee, ik zou toch eens proberen om die firewall ff uit te zetten.
Probeer eens met DMZ host in je router je pc helemaal vrij te maken van NAT- en de Software matige firewall. (Misschien heel knudde dit) staat je xp firewall aan ofzo? Nogmaals zou ik eens kijken hoe het zit met die modem van je. ZOu je het type modem kunnen posten?

• Spinal
Het lag inderdaad aan de firewall. Als ik die uitzet doet msn het prima. Toch vreemd, want msn en Trillian hebben beide volledige toegang tot het internet. Ik kan helaas ook nergens vinden of de McAfee Firewall bepaalde poorten niet toelaat.
Totdat ik dat vind (zal eens kijken op mcafee.com ofzo) zet ik em wel uit als ik op msn wil. Bedankt voor ieders hulp! :)

Verwijderd

Mooi dat het opgelost is :P

Mzzlelos DWP Mase
Pagina: 1