[XP] systeem gaar, format ?

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 11:42
Na mijn computer een avond bij een kennis gehad te hebben voor wat muziek te draaien, een heel tijdje terug inmiddels, was mijn systeem nogal instabiel.
Na een grondige schijfcontrole was de instabiliteit weg maar heb ik sindsdien het probleem dat het opbouwen van een FTP verbinding 10x trager gaat, het versturen van bestanden via MSN uitloopt op 1 kb/sec. terwijl mijn 2de PC op hetzelfde moment (ander msn adres) wél stabiel met 16+ kb/sec. kan sturen/ontvangen. Het grootste probleem is dat mijn PC eigenlijk geen verbindingen van buitenaf accepteerd. Een webcam sessie of remote admin / remote desktop werkt gewoon niet meer en omdat ik na de komende week tijd krijg om de PC op te ruimen twijfel ik of ik hem ook gelijk formatteer.

kleine note: Ik ben zelf student informatica in systeem en netwerk beheer en heb dus al de nodige diagnose aan mijn systeem gesteld. Er is absoluut geen firewall actief en verder zijn er ook geen verkeerde processen aanwezig, ik vermoed dat dit puur ligt aan een DLL die Windows mist voor het opbouwen van TCP verbindingen oid.

Het kost me de nodige tijd om hem te formatteren en alle software weer opnieuw erop te zetten, daarom wil ik toch proberen middels dit topic te kijken of iemand ervaring heeft met een soortgelijk probleem.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat meer details van jouw 'diagnose' zorgt ervoor dat wij geen dingen gaan zeggen die je al geprobeerd hebt ;)

Een paar kreten:
• Problemen ook in veilige modus met netwerkmogelijkheden? Zo nee zou ik het zoeken in actieve processen etc (virus? proces dat in de weg zit?).
• Alle relevante drivers al eens opnieuw geinstalleerd/nieuwste versies (zowiezo NIC).
• Zoek en draai WinSockXPFix, herstelt brakke TCP/IP, maar ik verwacht niet dat het helpt omdat het nog wel werkt (zij het brak).

edit: Andere NIC geprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 27-06-2004 22:10 ]

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je denkt dat er dll's missen of overschreven zijn kun je ook sfc (system file check) draaien.
Je hebt daar wel een Windows cd met de juiste versie bij nodig omdat die allee missende / overschreven dll's van de cd terughaald.
Hotfixen enzo moeten daarna wel opnieuw geinstalleerd worden.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Je kunt op zijn minst ff proberen de service pack er opnieuw overheen te halen, dat wil soms nog wel eens helpen. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met SFC, die is mij iets te grondig. Probeer eens (een heleboel kleine) bestanden te kopieeren met een crosscable, eerst met TCP/IP en daarna met NetBUI. Als er geen noemenswaardig performanceverschil is, ligt het waarschijnlijk niet aan TCP/IP.

Too many people, making too many problems

• Mr.CeeJay
Nou inloggen op een irc netwerk gaat ook veel trager en waar ik ook achter ben gekomen is dat ik van buiten af niet te pingen ben.
Ik ga iig. de komende dagen eens tijd vrijmaken om jullie oplossingen eens te proberen.

@echo off

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
niet pingbaar zijn wordt vaak door firewall/router/adsl modem veroorzaakt.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Mr.CeeJay
spook schreef op 28 juni 2004 @ 19:36:
niet pingbaar zijn wordt vaak door firewall/router/adsl modem veroorzaakt.
In dit geval van PC naar PC, er zit enkel een switch tussen ;)

@echo off

• Mr.CeeJay
Ik heb het het e.e.a. getest en ben erachter gekomen dat, ondanks sfc, ik in de veilige modus wel te pingen ben en de shares benaderd kunnen worden en met normale startup dit niet mogelijk is.
Ik heb absoluut geen firewalls draaien en alles gebeurd langs de router (DHCP), gewoon via een switch. Beide pc's kunnen internetten, alleen het probleemgeval logt traag in op IRC, FTP, etc.

@echo off

Pagina: 1