iBook uit de VS halen

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Als ik het verschil bereken tussen een instap iBook in NL en in de VS zit er een verschil van €274,75 tussen.
Dit betekend dus, als ik een nieuw wil kopen ik dus bijna gratis naar New York kan vliegen. Een vlucht daarheen kost nl. zo'n €300,-

De garantie van de draagbare apparatuur van Apple is meen ik wereldwijd, daar zal het dus aan gaan liggen.
En als ik de verpakking en papieren vooruitstuur naar NL vanuit de VS, is de iBook toch gewoon in mijn bezit en gebruik en hoef ik er geen invoerrecht over te betalen.

Of denk ik nu te simpel een eenvoudig?
Iemand ervaring ermee ivm invoerrechten en garantie?

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 18:52

Acheron

updatepack.nl

Waarom zou je geen invoerrechten hoeven te betalen dan?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Als je een laptop meeneemt op reis hoef je toch ook niet bij elke grens die je passert invierrechten te betalen?

Verwijderd

buxx schreef op 27 juni 2004 @ 21:23:
Als je een laptop meeneemt op reis hoef je toch ook niet bij elke grens die je passert invierrechten te betalen?
invoerrechten op computers zijn 0% :)

BTW betaal je helaas wel.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:07
Vraag ze eens over wereldwijde arantie. Misschien staat dat er zelfs bij. Als dat zo is kan je gewoon naar apple nederland. Misschien eens bellen met apple nederland om het zeker te weten?

Als je het pakketje van de VS naar nederland stuurt dan heb je alsnog te maken met import belasting. Het enige wat je kan doen(wat niet legaal is) om te vragen of ze het willen opgeven als 50 of 100 dollar als ze het hierheen shippen.

Wat je ook kan doen is dat ding daar kopen, uit de verpkking halen en in je handbagage, dan hoef je het ook niet op te geven...

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

LED-Maniak schreef op 27 juni 2004 @ 21:26:
Wat je ook kan doen is dat ding daar kopen, uit de verpkking halen en in je handbagage, dan hoef je het ook niet op te geven...
ehm dat moet dus wel :P
sterker nog, als de douane in je tas wil kijken, en ze zien hem, dan kunnen ze je bij een vermoeden van smokkel al een behoorlijke boete+naheffing opleggen. omgekeerde bewijslast heet dat :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:27:
omgekeerde bewijslast heet dat :P
Regel dus een aankoopbewijs..
Leen er een van een collega/kennis die een ibook heeft, dan is er niets aan de hand :)

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:27:
[...]

ehm dat moet dus wel :P
sterker nog, als de douane in je tas wil kijken, en ze zien hem, dan kunnen ze je bij een vermoeden van smokkel al een behoorlijke boete+naheffing opleggen. omgekeerde bewijslast heet dat :P
Lol, tja, maar als je hem gewoon in je tas heb zitten en gebruikt dan hoeft dat niet aan te geven oid. Een aankoop bon hoeft tegenwoordig ook niet meer dus risico is erg laag als je het goed doet :P.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

damster schreef op 27 juni 2004 @ 21:28:
[...]

Regel dus een aankoopbewijs..
Leen er een van een collega/kennis die een ibook heeft, dan is er niets aan de hand :)
een aankoopbewijs uit een EU-land dus he? anders ben je alsnog de sjaak.
staan er eigenlijk serienummers op die facturen?

het blijft strafbaar, maarja ik heb ook wel eens wat gesmokkeld

• [ash]
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Dan moet je wel orginele aankoopnota's c.q. garantiebewijzen laten zien, je moet dus aantonen dat die laptop reeds in je bezit was:
Persoonlijke bagage
Persoonlijke bagage kunt u altijd vrij in- en uitvoeren. De Douane kan u wél vragen om aan te tonen dat bepaalde artikelen, zoals foto- en videocamera's, sieraden, laptops en muziekinstrumenten, ook al in uw bezit waren bij vertrek. Het is dan verstandig het aankoop- of garantiebewijs bij u te hebben. U kunt ook voordat u op reis gaat, bij de Douane vragen om een douaneverklaring voor deze artikelen. Daarvoor moet u wel het aankoop- of garantiebewijs laten zien.

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:30:
[...]

een aankoopbewijs uit een EU-land dus he? anders ben je alsnog de sjaak.
staan er eigenlijk serienummers op die facturen?

het blijft strafbaar, maarja ik heb ook wel eens wat gesmokkeld
Nee, meestal staan alleen de erg uitgebreide specificaties erop dus moet wel zelfde zijn.

Maar waarom niet gewoon uit duitsland halen? Toetsenboard anders ok, maar die kunnen ze voor je in de winkel daar al veranderen voor een laag bedrag...

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
In heel Europa zijn de Applestore gelijk qua bedragen, dat zal wel zijn om te voorkomen dat mensen ze uit het buitenland halen.

Verwijderd

buxx schreef op 27 juni 2004 @ 22:03:
In heel Europa zijn de Applestore gelijk qua bedragen, dat zal wel zijn om te voorkomen dat mensen ze uit het buitenland halen.
Volgens mij heeft ie het niet over Applestores.

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

[ash] schreef op 27 juni 2004 @ 21:31:
Dan moet je wel orginele aankoopnota's c.q. garantiebewijzen laten zien, je moet dus aantonen dat die laptop reeds in je bezit was:

[...]
Als je dan mazzel hebt bij het Nederland in komen, en daarna bij de douane zo'n douanebewijs haalt? Kunnen ze je dan later nog iets maken?

Je hebt immers een aankoopbewijs en bent in Nederland. Je moet dus alles al betaald hebben! Of denkt de wetgever er anders over...

[ Voor 18% gewijzigd door AntiChris op 27-06-2004 22:25 ]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

Verwijderd

Ik neem aan dat je hem niet voor zakelijk gebruik koopt want anders heeft het geen zin omdat je hem niet kan opgeven voor de belasting.

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
sheeponfire - Gaat idd om prive aankop.

Ik ga wel eens kijke of er bij Winkels in Dld. de iBooks goedkoper zijn.
Maar net als ik NL. zal er toch niet veel verschil tussen dé Apple store en winkels zitten?

• [ash]
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

AntiChris schreef op 27 juni 2004 @ 22:22:
[...]
Als je dan mazzel hebt bij het Nederland in komen, en daarna bij de douane zo'n douanebewijs haalt? Kunnen ze je dan later nog iets maken?

Je hebt immers een aankoopbewijs en bent in Nederland. Je moet dus alles al betaald hebben! Of denkt de wetgever er anders over...
Ik denk dat de aankoopdatum hier het meest van belang is, je zal aanmoeten tonen dat deze laptop is gekocht voordat je op vakantie bent gegaan. Anders heb je hem namelijk tijdens je vakantie gekocht en ben je BTW en eventuele invoerrechten verschuldigd (volgens mij zij die 0 voor computer hardware, kan het zo snel niet vinden).

Verwijderd

niet mee inzitten gewoon ibook in je laptoptassie en mooi nederland binnenwandelen...ik heb zo al 4 apple laptops gekocht en wrschl zo 1 gratis door het voordeel dat ik er telkens uit haal.

Verwijderd

buxx schreef op 27 juni 2004 @ 21:18:
Als ik het verschil bereken tussen een instap iBook in NL en in de VS zit er een verschil van €274,75 tussen.
Dit betekend dus, als ik een nieuw wil kopen ik dus bijna gratis naar New York kan vliegen. Een vlucht daarheen kost nl. zo'n €300,-
En dan verlies je dus €25,25, en een flinke omweg gemaakt :? Of mis ik nou iets ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 12:14 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 12:13:
[...]

En dan verlies je dus €25,25, en een flinke omweg gemaakt :? Of mis ik nou iets ?
Neej , je bent toch in New York geweest.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Wat nou als je een half jaar gaat werken/vakantievieren/stagelopen in Amerika. Daar koop je een laptop (voor eigen gebruik) gebruikt hem daar 3 maandjes en dan ga je weer naar Nederland. Moet je dan nog steeds BTW betalen?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

DGTL_Magician schreef op 28 juni 2004 @ 14:31:
Wat nou als je een half jaar gaat werken/vakantievieren/stagelopen in Amerika. Daar koop je een laptop (voor eigen gebruik) gebruikt hem daar 3 maandjes en dan ga je weer naar Nederland. Moet je dan nog steeds BTW betalen?
ligt eraan of je dan gezien wordt als emigrant. kennissen zijn pas terug verhuisd vanuit amerika naar nederland, en die moesten hun hele huishouden in een container flikkeren, US customs verzegelde die, en ze konden hem in rotterdam weer laten ophalen, geen BTW/invoerrechten betaald. op die manier kun je dus legaal pasgekochte spullen het land in krijgen, maar dat boeit de belastingdienst niet, is immers maar een klein beetje van het grote geheel.

alleen wanneer je onder zo'n regeling kunt vallen weet ik niet.
Pagina: 1