Lage score IBM-schijf met Sisoft Sandra 2000

Pagina: 1
Acties:

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ik heb een IBM DTLA 307030 30,7 GB .
Als ik een benchmark doe met sandra dan scoor ik 7200 punten voor de HDD-benchmark. Dat is nog lager als een udma 33 disk. Hoe kan dit. Ik moet boven de 13000 punten scoren.
:?

Verwijderd

DMA aanzetten bij je harddisk in apparaatbeheer .

Verwijderd

Inderdaad, DMA aan, defragmenteren en de benchmark draaien als je genoeg HD ruimte vrij hebt, ik geloof 200 Mb ofzo. Heb je de juiste IDE kabel eraan hangen?

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja, ik heb dma aan staan. Ik heb de nieuwste drivers. Ja ik heb de kabel ( ene kant blauw andere kant zwart ) eraan zitten.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Als ik bij systeem --> prestaties kijk geeft hij aan dat mijn systeem niet optimaal presteerd. Hij geeft aan dat mijn e, f en g schijf ( IBM-drive ) als ms-dos compatibiliteits modus aanstaan en dat dit zeer systeem vertragend werkt :?

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb een Ibm DJNA 13,7 Gb 7200 rpm 2.048 cache.
Die van mij presteerd ook al zo laag (maar ik heb dna nog niet aangezet:))

Maar eh.. over dat "... gebruikt compatibiliteits modus" dat was bij mij ook het probleem. Maar toen ik de udma 66 drivers (hotrod nog wat) had geinstalleerd zei windows het niet meer.

/edit
ik kan dma helemaa niet aanzetten bij mijn harde scijf, de optie is niet beschikbaar:?
/edit

• Ali G
Oh een dma aanzetten bij je cdrom is dat een goed idee of moet je het niet doen?
ik hoor verschillende dingen hierover en durf het niet meteen want bij sommigen ging het helemaal fout.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja, dat van die dma. Windows geeft zelf aan als het apparaat er niet mee kan werken, althans bij mij wel. Ik zal dus op zoek moeten naar drivers voor mijn schijf.

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zaterdag 23 december 2000 22:07 schreef phemelrijk het volgende:
Als ik bij systeem --> prestaties kijk geeft hij aan dat mijn systeem niet optimaal presteerd. Hij geeft aan dat mijn e, f en g schijf ( IBM-drive ) als ms-dos compatibiliteits modus aanstaan en dat dit zeer systeem vertragend werkt :?
Draai je toevallig nog Win95?
In dat geval: enige optie is upgraden vrees ik :(
Wat je nu hebt is dat DMA niet aanstaat... er is een manier om ze uit die DOS mode te krijgen (heb ik een keer gezien). Wat dat was weet ik alleen niet meer (was al nadat ik W95 weggedondert had). Overigens, als je ze uit die DOS mode haalt zitten ze dus nog niet in DMA maar ja...

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Nee, ik gebruik win98 second edition, dus ik dat zit wel goed. In appataat beheer wordt gevraagd naar PCI MASS STORAGE CONTROLLER.
Wat is dat dan, ik denk dat dit met de schijf te maken hebt.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-05 09:35

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

ehm
als je wat meer info geeft, zoals Mobo en controller, is het extra kaartje, of op mobo en wat voor soort. Dan is de oplossing makkelijker aan te dragen.

Een oplossing zou kunnen zijn de drivers van je mobo te installeren, iets van IDE controllers ofzo?

Suc6

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Sorrie, vergeten.

Ik heb het volgende systeem :

AMD Tbird 1 Ghz
ASUS A7V
2 harde schijven ( 1 oude op IDE 1 poort ) en een nieuwe IBM op ATA 100 poort.
1 dvd / 1 cd-rom 50X / 1 schrijver
Sblive kaart / ethernet kaart /dvd encore kaart.
198 MB pc 100sdram geheugen
Win98 SE

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Opgelost, ik heb de driver gevonden.
Bedankt ! :)

Verwijderd

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad.
Windows heeft zeker ook geen HD controller geinstalleerd?

Ik zou zeggen probeer het eens met een standaard (40) aderige IDE kabel werkt in ieder geval bij mij!! :)

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja, windows heeft het inderdaad niet geinstalleerd. Ik scoorde rond de 7200 punten.
Ik heb een driver gevonden voor de ATA 100 IDE aansturing en nu scoor ik 23799 punten, dus dat is nogal een verschil dacht ik.

Verwijderd

|:( Sorry ff niet gelezen dat je hem op ATA 100 draait, promise driver installeren is wel de juiste oplossing!

• Ali G
PCI MASS STORAGE CONTROLLER

dat waren de drivers waar ik het over had,
nu is als het goed is die compatibiliteits shit ook weg is het niet?

ik heb precies hetzelfde gehad.

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Topicstarter
Ja klopt alles is weg en hij draait als een tierelier :)
Pagina: 1