HP Omnibook 6000 bios wachtwoord reset?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kreeg onlangs een HP omnibook 6000 laptop van iemand anders in mijn handen gedrukt. Hij was van een of ander bedrijf geweest en er zat een onmogelijk te onthouden bios wachtwoord op (iets van 'xt3dj9xj' en of ik dat er even uit kon halen...

Tuurlijk zei ik.. Gewoon tijdens opstarten F2 indrukken... even naar het menuutje wachtwoorden... oude wachtwoord ingegeven.. nieuw wachtwoord.. leeg gelaten.. bevestig nieuw wachtwoord... ook leeg gelaten.. .. Appeltje eitje...

Niet dus.. Als ik hem nu opstart blijft hij om een wachtwoord vragen... het oude wachtwoord werkt niet meer, alleen enter werkt niet.. en een administrator wachtwoord heb ik niet...

Ik heb zitten googlen en op een hoop forums zitten kijken, en daar wordt ik al helemaal niet vrolijk van... De wachtwoorden zitten in een aparte eeprom, het heeft geen zin om de batterij los te maken en er zijn al helemaal geen jumpertjes die de bios kunnen resetten..

Heeft iemand van jullie een idee om het wachtwoord te verwijderen? Weet iemand toevallig hoe ik het adminstrator wachtwoord kan achterhalen? Er schijnen bedrijven of personen te zijn die de boel telefonisch (aan de hand van serienummers enzo) kunnen terughalen.. Ik kan ze alleen niet vinden :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb ook al eens gehoord dat op de harde schijf een aparte partitie zit, en dat daar het wachtwoord op zit. Of het echt waar is, weet ik helaas niet.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
En voor hetzelfde geld (ik zeg niet dat het zo is) heb je die notebook gewoon gejat, en is degene van wie je hem hebt gejat, zo slim geweest zijn notebook te beveiligen met dergelijke wachtwoorden. Dat zal dus een van de redenen zijn dat je hier waarschijnlijk niet genoeg support zult krijgen. Het schijnt wel mogelijk te zijn, maar dan moet je contact op nemen met HP, en een officiele aankoopbon moeten kunnen overhandigen. Dat zou geen probleem mogen zijn als het een bedrijfsnotebook is.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
BredeP schreef op 27 juni 2004 @ 20:38:
En voor hetzelfde geld (ik zeg niet dat het zo is) heb je die notebook gewoon gejat, en is degene van wie je hem hebt gejat, zo slim geweest zijn notebook te beveiligen met dergelijke wachtwoorden. Dat zal dus een van de redenen zijn dat je hier waarschijnlijk niet genoeg support zult krijgen. Het schijnt wel mogelijk te zijn, maar dan moet je contact op nemen met HP, en een officiele aankoopbon moeten kunnen overhandigen. Dat zou geen probleem mogen zijn als het een bedrijfsnotebook is.
daar heb je inderdaad volkomen gelijk in, en er valt voor mij hier moeilijk te bewijzen dat het niet zo is. Als je van je werkgever een oud laptopje mee krijgt, dan krijg je daar in de meeste gevallen geen aankoopbewijs bij...

Maar in dit geval had ik dus wel degenlijk een werkend wachtwoord... ik heb het alleen gewijzigd door het oude in te typen en voor het nieuwe wachtwoord niets in te vullen... Bij alle voorgaande computers werkte dat altijd om het wachtwoord te verwijderen.. Bij deze dus duidelijk niet.. Het zou toch kunnen zijn dat iemand dat hier ook eerder bij de hand heeft gehad en dat je dan door 'null' of '_' of 'no_password' of weetikveelwat in te typen alsnog de computer kunt opstarten? Mocht iemand dat weten, dan hoor ik het graag..

Verwijderd

Laptops hebben tegenwoordig zelfs een eigen subforum :)

Echter: Laptops en passwords vallen in een nogal grijs gebied. Als je er eerlijk aangekomen bent (vat 't niet persoonlijk op) kun je gerust contact opnemen met de fabrikant (of hun site goed bestuderen).

Zie ook: CSL policy onder de alinea "grijs onderwerp".

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 22:11 ]

Dit topic is gesloten.