He allemaal. Ik ben een nieuwe computer aan het bouwen, waarbij ik o.a. probeer te letten op energieverbruik en geluidsniveau. Voor dat laatste denk ik tot nu toe redelijk goed te zitten met een Antec Sonata kast, Zalman CNPS7000-AlCu koeler, een Hitachi harddisk en een fanloos moederbord. Nu ga ik qua videokaart helaas niet ontkomen aan een kaart met koeler (de 9600 XT ultimate van Sapphire vind ik te duur) dus ik wil graag weten of mensen uit eigen ervaring weten hoe geluidruchtig de koelers zijn van de Radeon 9600 XTs van Asus, Club 3D en Sapphire. Zijn de koelers van de 9600 Pro minder geluidruchtig dan die van de XTs of maakt dat niet uit?
De reden dat ik voor een 9600 ga en niet voor een 9800 is dat ik denk dat de 9800 teveel energie verbruiken en daardoor ook te heet worden (en dus een geluidruchtiger koeler nodig hebben).
De reden dat ik voor een 9600 ga en niet voor een 9800 is dat ik denk dat de 9800 teveel energie verbruiken en daardoor ook te heet worden (en dus een geluidruchtiger koeler nodig hebben).