Toon posts:

Brander kaduk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit sinds een paar dagen met het probleem dat mijn brander(Ricoh 6200S) geen cd's meer wilt schrijven, wel lezen.

In Nero krijg ik de volgende fouten:

Servo off track of
Focus Failure

Is dit ten teken dat mijn brander "overleden" is of is het dat er iets moet worden bijgesteld?

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 16:30
Heb ik ook gehad met m'n ouwe brander en dan ook nog wel is gewoon een buffer underrun....... hij ligt nu in mijn kast met alle overleden hardware........ misschien weet iemand nog wat zodat ik mijne ook kan maken..... heb ik 2 branders!

Verwijderd

Topicstarter
Nou die van mij brandt helemaal niks meer, dus ben bang dat het echt een nieuwe wordt, tenzij iemand nog een andere oplossing heeft.

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 08:02
Je kop van je brander is niet meer goed uitgelijnd. Daardoor krijg je die server error en niet kunnen focusen, hij zit dus constant naast de spiraal van de cd.
WAt je doet:
- zoek uit of je garantie hebt.
- zo nee: kijk of je drive iets heeft als autocalibratie
- in het laatste geval schroef hem open. Kijk of je de kop kan kalibreren. ALs dit niet lukt will het nog wel eens helpen om de kop helemaal naar het begin van z'n pad te duwen..

ENne ik ben niet aansprakelijk

Verwijderd

Topicstarter
>> - zoek uit of je garantie hebt.

Daar is ie dus uit.

>> - zo nee: kijk of je drive iets heeft als autocalibratie

Hoe kun je dat zien/merken????

>> - in het laatste geval schroef hem open. Kijk of je de kop kan kalibreren. ALs dit niet lukt will het nog wel eens helpen om de kop helemaal naar het begin van z'n pad te duwen..

Dan wordt het dat dus proberen

• schijndel
autocalibratie: staat wel eens wat over in de manual

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-04 05:47
Ja hoor. In de manual van een writer staat zeker dat er "User Serviceable Parts" in zitten. Die dingen zijn juist meestal volgeplakt met "Warranty void if removed" stickers. Ik heb nog nooit van zoiets gehoord...
Kijk hier ff voor goeie tips: http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/003794.html

• schijndel
Oke Joop, er zijn branders die dat toelaten door een bepaalde volgorde van knopjes indrukken. Net zoiets als de zelf test van de philips door knoppie langer dan 3 sec ingedrukt te houden bij opstarten. Dus rot alsjeblieft ff op met je cynische replys
Pagina: 1