Toon posts:

Niet koelen maar vriezen??

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk waterkoeling gaan proberen om mijn AMD nog wat verder op te voeren, maar toen dacht ik eigenlijk waarom zou je gaan waterkoelen??

Kun je niet beter een klein vrieselement maken en dat gebruiken in plaats van waterkoelen. Ik weet alleen niet of je je AMD wel mag laten invriezen?? Kan dit of niet?:?

Verwijderd

krijg je dan geen kortsluiten??? :?

Verwijderd

Hoe lager de temperatuur hoe beter je kan overclocken. Het is alleen zo dat bij lage temperaturen er condens kan onstaan rond de koeler. Dit kan voor kortsluiting zorgen en corrosie. Je moet dus als je je proc wil koelen. Deze goed isoleren zodat er geen vochtige lucht bij kan.

Verwijderd

Volgens mij krijg je dan door vocht in de lucht ijsvorming, en ja je processor maakt het weer warm, en wat er dan gebreurt is volgens mij bekend *D

Verwijderd

damp :?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
Wat denk je van een peltier, daarmee kun je ook wel onder de 0 graden komen. Je hebt ook kant en klare setjes met waterkoeling en peltier, die zijn ook wel interessant omdat die goed zijn beschermt tegen condens en lekken enzo. Daar heeft wel eens iets over op tweakers gestaan... kijk, hier staat het..

succes!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koop een VapoChill kast. Ziet er nog vet uit ook :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vapochill.com/images/www_VapoChill_Presentation.gif

http://www.asetek.dk/

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Niet dat ik wil zeuren of zo. Marre 1500 ballen voor een KAST vindt ik een beetje duur...

Ga dan liever op de eerste de beste witgoedzaak binnen en koop een vrieskist van Miele. Er is geen betere. >:)

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

Op zaterdag 23 december 2000 17:38 schreef Tylo het volgende:
Ik wil eigenlijk waterkoeling gaan proberen om mijn AMD nog wat verder op te voeren, maar toen dacht ik eigenlijk waarom zou je gaan waterkoelen??

Kun je niet beter een klein vrieselement maken en dat gebruiken in plaats van waterkoelen. Ik weet alleen niet of je je AMD wel mag laten invriezen?? Kan dit of niet?:?
Weet waar je aan begint, koelen door middel van peltiers en waterkoeling is goed haalbaar en inderdaad je kunt hogere Proc snelheden krijgen.
Maar wees op je hoede, condens zit in een klein hoekje. Als ik jouw oproep zo lees zou ik eerst nog even wat verder gaan zoeken op het I-net en wat extra info. verzamelen dit om beter voorbereid te zijn, het zou natuurlijk doodzonde zijn als je je dure moederbord, CPU, en andere dingen zou beschadigen voor die paar lullige Mhz meer.

Er zijn veel sites waar je veel info kunt vinden over Peltier en waterkoeling, kijk wat hun gedaan hebben en verbeter het.

Suc6.

Probeer ook eens %peltier% en %waterkoeling% in search

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 20:53
Hier de prijslijst in Nederland

VapoChill kasten www.asetek.dk / www.vapochill.com gulden Euro
VapoChill Barbone 12V DC-ATX 300Watt 1599 726
Chillcontrol Type 1 129 59
CPU-Kit Athlon/PII/PIII slot 1 en slot A 89 40
CPU-Kit FCPGA + asus slotket 129 59
VapoChill Barbone Socket A / FCPGA 300 Watt + Chillcontrol 1599 726
250 Watt ATX voeding low noise 79 36
300 Watt ATX voeding (AMD Goedgekeurd voor Athlon) 139 63

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

iemand al bedacht dat als je alles koopt voor waterkoeling daarmee bedoel ik pomp slangen blok voor op het cputje coldplate radiateur peltier losse voeding voor de peltier van stroom te voorzien (die zijn duur)gedestileerd water liefst gedemineraliseerdwater en misschien nog iest om het water te koelen dat je ook al een groot bedrag kwijt bent en dat je dan nog maar moet hopen dat het werkt zoals je verwacht met vapochill zit je 100% zeker veilig onder nul zonder een enkel probleem en hoef je je nioet druk te maken over lekage en ander mogelijke vervelende dingen die bij water koeling kunnen komen kijken om nou niet meteen alles af te zeiken wat mijn bedoelinhg ook niet is een paar fijten water is 25 maal effectiever dan lucht met het opnemen van warmte en het geheel is als het een beetje ok heb ook nog is heel stil nou heb ik wel weer lang genoeg geluld

(volgende stap vapochill) uhhhh nog ffies sparen

Verwijderd

Volgens mij mag een AMD niet kouder dan -10 graden worden.

• lambi80
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

Kijk es over www.overclockers.com in de CPU database onder P3-750(of 700, weet niet precies meer). Daar staat een link naar een verhaal met foto's:) van een duitse kerel die een volledige antivries-koeling met diepvriezer heeft gebouwd. Leuk!

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

• lambi80
  • Laatst online: 08-04-2021

lambi80

zucht....

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Op zondag 24 december 2000 00:15 schreef Doomday het volgende:
Volgens mij mag een AMD niet kouder dan -10 graden worden.
Hoe kom je daar nou weer bij. Krimpt hij zichzelf dan kapot of zo. Als je zorgt dat er geen condens bij kan, kan je zover gaan als je wil. Misschien als je dichter bij het absolute nulpunt komt (-273.15 graden). Dat er dan wat rare natuurkundige verschijnselen optreden, maar hoe lagere temperatuur hoe beter over te klokken.
Pagina: 1