[wifi] senao 2511CD plus ext2 onder linux (knoppix) howto??

Pagina: 1
Acties:

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-02 21:49
ik heb een senao pcmcia card met 2 externe opsteekantennes

nu wil ik deze card onder linux aan de praat krijgen

maar tijdens het booten van wat voor distributie dan ook krijg ik de volgende meldingen:

cardmgr(89): starting, version 3.2.5
cardmgr(89): unsupported card in socket 0
cardmgr(89): product info "WLAN", "11MBps_PC-Card_3.0", "ISL37100p", "Eval-ReVa"
cardmgr(89): manfid: 0x000b, 0x7100 function:6 (network)

aangezien mijn netwerk een prism2 based card heeft en volgens alle specificaties het onder linux en dus knoppix zou moeten werken zou ik willen vragen: wat gaat er hier verkeerd of wat moet ik doen om het wel geïnstalleerd te krijgen

ik heb het volgende al geprobeerd:

-wlcardconfig
-wlconfig-ng

beide geven dat er geen netwerk kaart bestaat
wanneer ik mijn pcmcia kaart er uit haal hoor ik wel een beep en als ik hem erin steek ook, als ik "ifconfig eth0 up" doe komt er in ifconfig wel een eth0 te staan maar zonder welke instellingen dan ook

hopelijk heeft iemand een oplossing voor mijn probleem (het mooiste zou natuurlijk iemand zijn die deze kaart of een andere senao ook heeft)

groetjes

japie101

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Onder linux heb je 3 wireless implementaties, kernel, wlan-ng en hostap. Je wil in ieder geval de hostap drivers hebben maar ik weet niet of dat in knoppix zit. Knoppix zal voor de kernel optie gaan en dan moet je alles configureren met iwconfig. Misschien moet je nog wat modules laden, orinocco oid....