Oost Europeese (fisheye) lens??

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds een 1.5 week in het bezit van een Nikon D70, en ben er zeer tevreden mee.
Ik gebruik m'n oude 28-300 Sigma lens nu, maar door de cropfactor van 1.5 (toch?) ben ik m'n groothoek kwijt, en dat is dus niet zo fijn.

Ik wil weer een groothoek lens hebben.
Nou heb ik vernomen dat er een soort van Oost Europeese "namaak" lenzen te verkrijgen zijn, waaronder fisheye's.
Ik weet ook wel dat die lenzen in principe bagger zijn, maar ik zou het meer als experiment willen zien.
Ik koop waarschijnlijk toch een goede groothoek, maar om nou ook nog een fisheye te kopen "zomaar voor de heb" dat wordt een beetje teveel van het goede.

Heeft iemand ervaringen met die oost europeese lenzen, en waar zijn die dingen evt. te krijgen?

XBL: theArthurrrr

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-01 11:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In Oost-Europa :P

Eigenlijk zou ik het niet weten, op een markt/beurs waarschijnlijk niet, of op internet, maar vaak worden namaakdingen als zijnde echt verkocht voor meer geld dan het eigenlijk waard is.

Wat ik wel weet dat ze in China ook alles namaken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

ik denk dat je hier moet zijn.
veel 'extreme' lenzen (zoals een 8mm lens) voor weinig geld.
kwaliteit zal wel niet al te best zijn, maar dat had je zelf ook al bedacht...

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Zoiets bedoel ik.

Die 8mm fisheye zie ik wel zitten.

Nog ff hier en daar wat reviews proberen te vinden en dan toch maar eens bestellen ben ik bang.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Tarin

Just plain weird.

hier staat een heel verhaal over die Peleng 8mm fisheye :).
Bij mij werkt-ie prima hoor?

[ Voor 38% gewijzigd door Tarin op 28-06-2004 00:07 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Er is een bekend oost europese fabrikant van extreme groothoeken. Peleng maakt ze (http://www.rugift.com/pho...ng_fisheye_nikon_lens.htm). Dit is een lens die met verschillende verloop stukjes verkrijgbaar is, oa voor Nikon, Canon etc. Door de 1,5x cropfactor van het DX formaat sensor van nikon is deze lens op de hoekjes na beeld vullend, op een 35 mm frame is het een cirkel.

Deze foto is genomen met een Peleng 8 mm op D100.
Afbeeldingslocatie: http://www.kievcamera.com/foto/doggy.jpg

Zelf zou ik graag met deze lens willen experimenten, de prijs van ongeveer 150 euro is wel te doen. Maar gezien het feit dat de lens compleet handmatig en niet erg scherp is, hebben ik het maar gelaten voor wat het is.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:21
hier staat een heel verhaal over die Peleng 8mm fisheye
Link is dood.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Zet PeerGuardian ff uit. (was bij mij het geval)

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Ik denk dat ik de gok toch maar ga nemen en er 1tje ga bestellen (heb m'n winstuitkering toch net binnen).
Het effect gaat (nu nog) boven de scherpte bij mij dus alstie iets onscherper is dan "normaal" vind ik dat niet erg.

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 09:01
Ben benieuwd naar je ervaringen zodra je 'em binnen hebt (ook over de bestelprocedure overigens ;) )

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Heb afgelopen vrijdag die Zenitar 16mm fisheye op m'n D70 gehad, en dat viel niet tegen.
Moest wel alles handmatig instellen, en dat viel niet mee aangezien ik nog heel veel moet leren op dat gebied. Foto's zijn allemaal een tikkie overbelicht.

Het fisheye effect viel ook een beetje tegen, maar dat komt waarschijnlijk door de 1.5 cropfactor.
Heb nu maar op ebay op zo'n 8mm Peleng lens geboden, want daar wastie goedkoper dan op die site.
Nog ff afwachten maar, maar als ik hem heb post ik wel wat foto's

Pagina: 1