Toon posts:

Internet valt weg ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Mijn adsl breedband verbinding draait al een jaar of drie perfect, maar de laatste week heb ik toch een vaag probleem gekregen. Om de zoveel tijd valt de internetverbinding gewoon weg, dus er loopt geen dataverkeer meer of zo. Maar de inbelverbinding zelf is er gewoon nog wel, omdat het WLAN lampje op de router wel gewoon brand 8)7
Bijvoorbeeld als je online zit te gamen, komt er opeens ontzettende lag waarbij ik meestal opnieuw moet connecten, en soms gaat het na een paar seconden weer over. En ook als je iets groots download, na een tijdje stopt de download gewoon |:( Wordt ik misschien gehackt ofzo? Lijkt me niet want de computer van mijn broer heeft er ook last van. Kan iemand anders nog een tip geven wat het zou kunnen zijn?

Verdere specs:
router: Draytek Vigor 2200E
(met nieuwste firmware)
modem: Alcatel speedtouch home
geen firewall op de computers zelf

greetz

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
zijn er nog veranderingen geweest binnen het huis zelf?
is er wat aan de telefoonverbinding veranderd. (nieuwe huistelefoon?)

[ Voor 15% gewijzigd door stin op 27-06-2004 22:58 ]

Verwijderd

welke ISP heb je? heb precies hetzelfde- ook een paar dagen? en waar woon je?

Ik vermoed dat het centrale of isp storing is. begon bij mij @ vrijdag- en hoop eik dat het morgen weer helemaal opgelost is. gek genoeg wordt het steeds minder erg. Geen lokaal probleem.. direct @ flaptop geeft zelfde problemen.. overegens geeft m'n router WEL aan dat ik even verbinding kwijt ben, maar dit is nooit langer dan seconde of 40.. heel bizar. maar vooral irritant. Kan aechter neit ontkennen dak het wel beetje interesant vind ^_^

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 23:02 ]

Verwijderd

toevallig zonnet? heb ik ook n week last van gehad. komt door het upgraden van snelheden. in de log van de router staat dat de dns-servers dan even foetsie zijn. je kunt ook andere dns-servers installeren

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb hier ook last van met chello, noord oost brabant in gemert. this zo van: je zit lekker op msn, beetje surfen en dan in een keer wil een pagina niet. niks reageert dan nog kwa internet en msn valt dan ook uit. en na et opnieuw verbinden met msn dan doet alles wel weer net ofdat er niks aan de hand is. modem laat ook niks aparts zien. ik had dit wel eerst als ik flink aan et uppen was maar da ben ik eigelijk vrij weinig dus dat kan et niet zijn.
iemand ideeen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Ik heb een theorie. Afkraken kan ik zelf wel, probeer hem op te bouwen. We hebben dat virus: nieuws: IIS-servers besmet met kwaadaardige JavaScript-code

Doe je ogen dicht en denk na... hoe zou dit kunnen relateren... naar ons probleem. Gewoon een gok. Ik zie zelf het verband nog niet echt.. maar.. het is een wilde gok. Stel dat ze bezig zijn op @ ISP's er *iets* aan te doen. Wilde gok- ik heb enige serverkennis, maar een lange dag gehad! denk na! (zeg dus neit weet je neits van servers, ik weet hoe het werkt, maar ik probeer mensen hun hersenen warm te krijgen)

Verder... mijn internet /me afklop doet lijkt zich weer te gedragen. DNS problemen zijn uitgesloten. Meerdere malen gewisseld. o.O ook naar buitenlandse DNS-en... dus dat is het niet.

Wat ik trouwens ook een keer heb gehad- Inet ewg.. ik balen.. sync lampje dood... en toen mijn huistel dood! O_O... zouden we misschien het probleem in de centrales moeten zoeken... over-overboeking als gevolg van die bliksem inslagen...? Ik heb wat balletjes opgeworden! ^_^ start /usr/local/bin/speculatie/speculr

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 02:13 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

heb het zelfde laatst een paar keer gehad bij wanadoo dat kwam door een probleem met 1 van hun DNS servers waardoor mijn internet er soms ook uitlag

had het vanavond nog kon bijna 30 minuten lang tweakers en nog wat andere sites niet bezoeken

computer voor alle werkzaamheden

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

SpeedTouch'en Home willen ook nog wel eens op onverklaarbare manier na een paar jaar functioneren ineens (half) overlijden, met deze symptomen of zelfs gewoon helemaal vastlopen. Als je het nergens op kunt herleiden zou ik eens een ander modem proberen (even lenen ofzo).

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:14

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 02:12:
Ik heb een theorie. Afkraken kan ik zelf wel, probeer hem op te bouwen. We hebben dat virus: nieuws: IIS-servers besmet met kwaadaardige JavaScript-code

Doe je ogen dicht en denk na... hoe zou dit kunnen relateren... naar ons probleem. Gewoon een gok. Ik zie zelf het verband nog niet echt.. maar.. het is een wilde gok. Stel dat ze bezig zijn op @ ISP's er *iets* aan te doen. Wilde gok- ik heb enige serverkennis, maar een lange dag gehad! denk na! (zeg dus neit weet je neits van servers, ik weet hoe het werkt, maar ik probeer mensen hun hersenen warm te krijgen)

Verder... mijn internet * Haan afklop doet lijkt zich weer te gedragen. DNS problemen zijn uitgesloten. Meerdere malen gewisseld. o.O ook naar buitenlandse DNS-en... dus dat is het niet.

Wat ik trouwens ook een keer heb gehad- Inet ewg.. ik balen.. sync lampje dood... en toen mijn huistel dood! O_O... zouden we misschien het probleem in de centrales moeten zoeken... over-overboeking als gevolg van die bliksem inslagen...? Ik heb wat balletjes opgeworden! ^_^ start /usr/local/bin/speculatie/speculr
offtopic:
8)7

Maargoed, ik zou even bellen naar je provider, ze hebben niet voor niets een helpdesk. :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Heb dit de laatste 5 weken al met @home. Heb al 10x gebeld is ook al een monteur langsgeweest maar ze konden niet vinden :X Ze hebben me op een andere lijn gezet maar dit baat ook helemaal niet. Snap er niets van maarja!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 02:12:

Verder... mijn internet * Hann1BaL afklop doet lijkt zich weer te gedragen. DNS problemen zijn uitgesloten. Meerdere malen gewisseld. o.O ook naar buitenlandse DNS-en... dus dat is het niet.

Wat heb jij gehad toen je ging reageren? Zeg ajb gewoon wat je zeggen wilt en houd het een beetje makkelijk.
hantheman.tk schreef op 28 juni 2004 @ 10:00:
[...]

offtopic:
8)7

Maargoed, ik zou even bellen naar je provider, ze hebben niet voor niets een helpdesk. :)
Het nadeel is, dat internet het bij hem wel doet, maar alleen af en toe wegvalt. Ik heb hetzelfde gehad, voor ongeveer een week met mijn verbinding. En wat zeggen de droppies bij de helpdesk: Ik ping nu uw modem en de verbinding ziet er goed uit. :X

En dan gaan ze zeggen dat je pc instellingen niet kloppen, dat het aan de router ligt etc etc..

Dus ja, alleen als het een algemeen probleem is, kan de helpdesk info geven ben ik bang...

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:26
Korakal schreef op 28 juni 2004 @ 09:52:
SpeedTouch'en Home willen ook nog wel eens op onverklaarbare manier na een paar jaar functioneren ineens (half) overlijden, met deze symptomen of zelfs gewoon helemaal vastlopen. Als je het nergens op kunt herleiden zou ik eens een ander modem proberen (even lenen ofzo).
Ik kan dit bevestigen, na zeker anderhalf jaar trouwe dienst hield ie er ineens mee op. Na een hoop bellen met de ISP en testen, kwam ik samen met de ISP tot de conclusie dat t modem kapot was. Ik dus al een keuze gemaakt voor een nieuwe, d8, ach ik probeer het nog een x, en ineens, (intussen een week later) werkte het beestje weer WEL. Ik d8 dak gek werd! Maar was wel blij datk geen 150 pleuro neer hoefde te leggen voor een nieuw modem :P

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:14

Haan

dotnetter

Hann1BaL schreef op 28 juni 2004 @ 10:10:

Het nadeel is, dat internet het bij hem wel doet, maar alleen af en toe wegvalt. Ik heb hetzelfde gehad, voor ongeveer een week met mijn verbinding. En wat zeggen de droppies bij de helpdesk: Ik ping nu uw modem en de verbinding ziet er goed uit. :X

En dan gaan ze zeggen dat je pc instellingen niet kloppen, dat het aan de router ligt etc etc..

Dus ja, alleen als het een algemeen probleem is, kan de helpdesk info geven ben ik bang...
Dat was ook het idee erachter inderdaad. Ik ben nl ook eens uren aan het kloten geweest omdat m'n verbinding het niet deed, terwijl het gewoon een storing bleek te zijn |:(

Dus om uit te sluiten dat het probleem bij de provider ligt in ieder geval even bellen

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Alleen wat doe je dan in het weekend? Mijn ISP (HCCnet) heeft een storingsmeldingsboard... maar dat is blijkbaar ook niet erg betrouwbaar- zelfde geld voor KPN.... En soms weten ze het op de helpdesk niet eens =/
Pagina: 1