Ik wil een nieuwe harddisk kopen. Wat is beter een Sata met 7200rpm of een SCSI met 10000 of 15000rpm. Geef eens wat advies. Alvast bedankt.
Verwijderd
Zozo, geef eens wat advies! Tuurlijk.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:53:
Ik wil een nieuwe harddisk kopen. Wat is beter een Sata met 7200rpm of een SCSI met 10000 of 15000rpm. Geef eens wat advies. Alvast bedankt.
Nou SATA is veel meer standaard dan SCSI, 7200RPM is natuurlijk daarentegen veel langzamer dan 10k 15k, al zal je het verschil niet altijd merken.
Geef eens wat meer informatie.
Waarvoor wil je de schijf hoofdzakelijk gebruiken bijvoorbeeld?
Misschien handig ook eerst ff te Googlen naar wat reviews erover?
Waarvoor wil je de schijf hoofdzakelijk gebruiken bijvoorbeeld?
Misschien handig ook eerst ff te Googlen naar wat reviews erover?
Verwijderd
Dude je hebt ook Sata 10k RPM, de Raptor....
Wat mij in de meeste geval de beste keuze lijkt, tenzij je een groot budget hebt..
Wat mij in de meeste geval de beste keuze lijkt, tenzij je een groot budget hebt..
Waarvoor wil je het gebruiken? games/backup video?Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:53:
Op wat voor systeem? mobo pci/pci-x? pentium100mhz of duall opteron?
Wat voor scsi? u160/u320 fibre?
Wat voor adapter? on-board/pci?
Ligt er helemaal aan wat je ermee wilt gaan doen?
Voor wat internetten is het een beetje overkill bijv.
Moderne scsi is normaal gezien sneller/betrouwbaarder,
Sata, is veel goedkoper + meer capaciteid..
Mischien ff search gebruiken
[ Voor 3% gewijzigd door Shaggy op 27-06-2004 18:02 ]
Making an ass of myself since the 70's
Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen op internet. UT2004, Farcry enz. Ik heb een P4 2,8Ghz, 800 FSB, Intel Mobo D865PERL, 2X 256MB 400mhz kingston RAM. Alleen heb ik nu nog een oude maxtor met 60Gb, 5400rpm (geloof ik).
Tjongejonge, op zo'n manier een topic openen
Doe eens wat research, we zijn hier geen forum wat op afroep kant en klare antwoorden voorschoteld. Antwoorden die nota bene zelf vrij makkelijk te vinden zijn.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()