Hoi hoi,
Ik heb hier een 486 staan, 66mhz
Met daarop een SCSI schijf. Gewoon met een SCSI kabel van mobo naar HD.
Bij de POST zegt hij:
Er is geen floppy aangesloten, dus dat eerste is al opgelost.
Als ik op F1 duw om verder te gaan komt er dit:
Dat ziet er al helemaal niet goed uit.
Zoals te verwachten was kan je bijna niets instellen in het BIOS, en rondom het BIOS zie ik ook geen jumpers dus ik vrees dat je toen het BIOS nog niet kon resetten?
Dan maak ik een paar MS-DOS opstart diskettes, steek er een floppy-lezer in, boot die diskette, ik run FDISK en dan krijg ik dit te zien:
En als ik dan bevoorbeeld "format C:" of "chkdsk C:" intyp zegt hij altijd:
Is hij helemaal fini? Klaar voor stort? Of kan ik toch nog een aantal dingen proberen?
Ik hoor de harde schijf wel draaien, en zo hard ratelen als de ik de pc aansteek, maar fdisk ziet precies niets
Ik heb hier een 486 staan, 66mhz
Met daarop een SCSI schijf. Gewoon met een SCSI kabel van mobo naar HD.
Bij de POST zegt hij:
code:
1
2
| FLOPPY DISK TYPE IS SET INCORRECTLY OR DRIVE ERROR CHIPSET CFG CORRUPT - DEFAULTS LOADED |
Er is geen floppy aangesloten, dus dat eerste is al opgelost.
Als ik op F1 duw om verder te gaan komt er dit:
code:
1
2
| HOST ADAPTER DIAGNOSTIC ERROR DISK BOOT FAILURE, INSERT SYTEM DISK AND PRESS ENTER |
Dat ziet er al helemaal niet goed uit.
Zoals te verwachten was kan je bijna niets instellen in het BIOS, en rondom het BIOS zie ik ook geen jumpers dus ik vrees dat je toen het BIOS nog niet kon resetten?
Dan maak ik een paar MS-DOS opstart diskettes, steek er een floppy-lezer in, boot die diskette, ik run FDISK en dan krijg ik dit te zien:
code:
1
| No fixed disks present. |
En als ik dan bevoorbeeld "format C:" of "chkdsk C:" intyp zegt hij altijd:
code:
1
| Invalid drive specification |
Is hij helemaal fini? Klaar voor stort? Of kan ik toch nog een aantal dingen proberen?
Ik hoor de harde schijf wel draaien, en zo hard ratelen als de ik de pc aansteek, maar fdisk ziet precies niets