\\Boven is niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hey,

bij het instellen van het netwerk tussen 2 computers (boven, beneden) krijg ik de volgende foutmelding:

\\Boven is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de uiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact met de beheerder van de server p als u ilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Kan het netwerkpad niet vinden.

De ene pc ziet de andere pc wel maar op het moment dat ik er verbinding mee wil maken krijg ik dus deze foutmelding. Begrijp er niets van en in via search heb ik hier niet echt een goed antwoord op kunnen vinden

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welk OS?
heb je via ip adressen getest?
staat het gast account aan?

• Timo002
  • Niet online
Gast accounten staan aan. bijde pc's winXP.
En hoe ip adressen testen bedoel je???
Op bijde PC's werkt internet wel.

Verwijderd

Zet eerst in je netwerkinstellingen bij TCPIP de bestands en printerdeling aan
(het lijkt alsof je dat maar op 1 pc hebt gedaan.)
Vergeet ook niet een map op 'delen' te zetten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Wat is dat voor gedoe altijd over het gast account.
Waarom zou dit perse geactiveerd moeten zijn?

Ik heb op mijn pc (winxp home) het gast acount niet geactiveerd, toch kunnen de overige 7 bewoners (xphome, xp pro, w2k, 98) allemaal op mijn shares komen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 27-06-2004 17:49 ]

• Timo002
  • Niet online
Ik weet niet wat er met gastaccounts aan de hand is. Maar ik doe dit voor een kennis van mij die hiermee een probleem heeft. Ik vind het zo wel mooi geweest en hij haalt er wel iemand van het bedrijf bij die ook dat hele router zooitje aangelegd hebben. Wat mij betreft mag dit of tipoc

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

je interne xp firewall staat denk ik nog aan...

uitzetten en hertesten

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06-2025
Of tipoc? :)
Als je wil dat er een slotje opkomt moet je het handje linksbovenaan (topicreport) gebruiken, maar ik denk niet dat dat hoeft aangezien dit topic vanzelf wel wegzakt.
Overigens had ik ooit hetzelfde probleem, er was toen e.e.a. fout geconfigureerd in de router.

Edit: Foutje in je sig: Hoe sluit je een 5.1 set aan op een SB Live! 1024? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Thanatos op 27-06-2004 18:11 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad na een poosje zoeken kloten enz. was de oplossing vrij simpel!
Het kan idd zijn bestands- en printerdeling niet op 1 comp aangezet enz. ik wil niet zeggen dat dit DE oplossing is maar here it goes:

Probeer eens de protocollen NetBios en/of IPX/SPX erbij te installeren dit heeft het voor mij gedaan en stond ook (als ik me niet vergis) ergens als oplossing aangeschreven op TechNet van M$

Verder kan het natuurlijk eventueel firewall instellingen zijn? Verschillende subnetmasks en dat soort grapjes.. :)

Veel suc6!!

Verwijderd

zet je firewall uit, werkt altijd

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 18:42:
zet je firewall uit, werkt altijd
Altijd? Alleen als dat de oorzaak van het probleem is natuurlijk...

Verwijderd

ja okey... maar bij mij altijd wel.. en bij mij moet je sowieso je firewall van XP uit hebben om te kunnen netwerken.. >:)

Verwijderd

Heb je wel op allebei de PC's dezelfde useraccounts aangemaakt?
Guest account heb je helemaal niet nodig volgens mij.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
kanariepietje, als ik SP lees dan is TS niet echt bekent met rechten en gebruikers, daarom is het handig om toch via guest account te werken.

is niet veilig, maar als de pc's thuis blijven kan dat prima.

users instellen is leuk, maar hij gaat het waarschijnlijk toch niet gebruiken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 21:27:
ja okey... maar bij mij altijd wel.. en bij mij moet je sowieso je firewall van XP uit hebben om te kunnen netwerken.. >:)
Inderaad, de ingebouwde XP-vuurmuur werkt zowieso op je zenuwen. Logge firewalls als die van Norton en McAfee enzo maken je pc ook alleen maar traag. Installeer maar gewoon een relatief eenvoudige goeie snelle firewall, zoals Tiny of AdGuard.
Pagina: 1