Ik heb hier de volgende setup staan:
ADSL Ethernet Modem
3Com Wireless WAN Router
1x vaste pc via kabel -> Router
1x vaste pc via 3COM USB Dongle -> Router
1x Laptop -> Wireless PCMCIA kaartje
Eerst zat de USB Dongle zonder problemen op de andere pc, nu is de opstelling iets gewijzigd en zit de USB Dongle op de andere pc. Het probleem:
De computer vind een netwerk en maakt contact (Signaal: Zeer Goed)
Maar krijgt geen IP-Adres toegewezen van de DHCP Server
De Dongle werkt wel op de andere pc, dus daar ligt het niet aan... En de andere pc's krijgen wel een IP adres van de DHCP server en hebben gewoon internet. Tevens heb ik geprobeerd handmatig in te stellen welke pc's (MAC-adressen) toegang hebben, maar dan nog geen IP. Ook het IP handmatig instellen heeft alleen als resultaat dat pingen naar de router mogelijk is, maar geen Internet.
Ik heb hier op GoT gezocht en op Google, meerdere hadden het probleem, maar nergens een oplossing
ADSL Ethernet Modem
3Com Wireless WAN Router
1x vaste pc via kabel -> Router
1x vaste pc via 3COM USB Dongle -> Router
1x Laptop -> Wireless PCMCIA kaartje
Eerst zat de USB Dongle zonder problemen op de andere pc, nu is de opstelling iets gewijzigd en zit de USB Dongle op de andere pc. Het probleem:
De computer vind een netwerk en maakt contact (Signaal: Zeer Goed)
Maar krijgt geen IP-Adres toegewezen van de DHCP Server
De Dongle werkt wel op de andere pc, dus daar ligt het niet aan... En de andere pc's krijgen wel een IP adres van de DHCP server en hebben gewoon internet. Tevens heb ik geprobeerd handmatig in te stellen welke pc's (MAC-adressen) toegang hebben, maar dan nog geen IP. Ook het IP handmatig instellen heeft alleen als resultaat dat pingen naar de router mogelijk is, maar geen Internet.
Ik heb hier op GoT gezocht en op Google, meerdere hadden het probleem, maar nergens een oplossing
[ Voor 15% gewijzigd door vegterb op 27-06-2004 17:24 ]
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties