Bestaat er een tooltje om datacorruptie te testen?

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje Raid 0 draaien via mijn onboard Sillicon image 3112a controler (Abit NF7-s). Toch heb ik geregeld problemen, datacorruptie.
Natuurlijk kijk ik dan meteen of m'n geheugen fouten geeft. Dit is 100% correct in memtest+ 1.15 en prime geeft ook geen fout :).
Het moederboard zou het ook wel niet zijn, want die heb ik laatst vervangen.
Ik krijg vooral met grote bestanden datacorruptie, maar ik heb nu bijvoorbeeld ook dat Paint niet meer werkt.

Nu vraag ik me af, of er programma'tjes bestaan die de correctheid van de data die weggeschreven wordt/ wordt gelezen kunnen testen.
Of zou ik gewoon zoals nu moeten wachten tot er weer wat verkeerd gaat ?

De hdd's: 2x Maxtor DMP 9
Biossen: D20-D24 en de modded D24 met SATABIOS 4.2.27.
Drivers: 10.0.0.25 - 10.0.0.50

4015Wp west (Dordrecht)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

HDD fabrikanten hebben tooltjes om in hardwarematig opzicht de consistentie van de harddisk te testen. Zie voor meer details de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hmm. Ik zou eens kijken in powermax, maar volgens mij kan die niet zomaar kijken of mijn harde schijf wel of niet fout wegschrijft en volgens mij ondersteund hij zelfs niet raid :|

4015Wp west (Dordrecht)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar zo kun je iig uitsluiten dat het hardwarematig is :)

If PowerMax = OK, then RAID = BAD :P In zo'n geval zou ik eens verschillende BIOS'jes/drivers van de RAID controller uitproberen. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" ;)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
BalusC schreef op 27 juni 2004 @ 17:19:
Maar zo kun je iig uitsluiten dat het hardwarematig is :)

If PowerMax = OK, then RAID = BAD :P In zo'n geval zou ik eens verschillende BIOS'jes/drivers van de RAID controller uitproberen. Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?" ;)
Maar dat is het dus ook.. wat is er dus mis met mijn systeem. Ik wil dus testen of mijn data met verschillende configuraties wel of niet goed weggeschreven wordt. Powermax is idd OK
En de verschillende bios en drivers heb ik ook al geprobeerd (zie ts). Vandaar dat ik op zoek ben naar een proggie dat de correctheid van de weggeschreven data checkt.

Kheb trouwens ook verschillende stripesizes geprobeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-06-2004 17:24 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:11
Gebruik een willekeurig backup programma om de data te kopieren? Deze hebben bijna allemaal wel een verify data optie.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Hielko schreef op 27 juni 2004 @ 17:53:
Gebruik een willekeurig backup programma om de data te kopieren? Deze hebben bijna allemaal wel een verify data optie.
Ok! Bedankt.. ik zal zo eens kijken :)

Kijk, dat is nou leuk :)
Heb gewoon die van windows gebruikt .. en ja hoor, een fout op getreden.

Uit de raportage:
Mappen: 196
Bestanden: 3054
Verschillend: 19
Bytes: 1.138.964.424
Tijd: 34 seconden

even later: Verschillend: 21

Heb ik in ieder geval een goede manier om het te checken !! Mijn dank is groot _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Tutti-frutti op 27-06-2004 18:24 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Zow.. het probleem is gevonden. Ik ga abit even mailen, dat het volgende niet klopt. Pas bij 1 ms (er zijn helaas geen tussenstappen meer) is er geen datacorruptie:

Afbeeldingslocatie: http://www.tutti-frutti.demon.nl/P1010050.JPG

(opties: 9,6 us , 30 us , 1 ms)

Kheb echt totaal geen last meer... Mijn performance is ook niet omlaag gegaan. Maar wat die EXT-P2P instelling nou precies inhoudt, zou ik niet weten :?

[ Voor 32% gewijzigd door Tutti-frutti op 28-06-2004 00:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Pagina: 1