Wireless router + ADSL aansluiten, kan het zo?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Bij een kameraad moet ik volgende week een draadloze router komen installeren in hun meterkast. Maar ik ben bang dat het niet zo vlekkeloos zal gaan. Dit is wat ze nu hebben:

code:
1
2
KPN lijn --> Splitter --> Telefoon
                      --> ADSL ---> Ericsson Modem --> PC

Tot aan het Ericsson modem loopt dus een normale telefoondraad, uit het modem komt een USB kabel die in de PC gaat.

Kan ik een normale router gebruiken of moet ik er ééntje met ingebouwd modem kopen?

Kan ik echt niks met het signaal uit het Ericsson modem?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-02 07:29
Ik denk dat je een ethernetmodem nodig zult hebben om die router aan te sluiten. Ik heb laatst ergens een router met usb ondersteuning gezien maar ethernet lijkt me toch handiger.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je hebt een USB router nodig (vrij schaars in de winkels) of een router met een ingebouwd ehternetmodem.

Met het USB signaal kan je verder niks aangezien verder alle routers voor de consumentenmarkt UTP (ethernet) poorten hebben.

Uiteraard kan een losse ethernet modem met daarachter een router ook, maar dat lijkt me in dit geval niet handig.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:53

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Topicstarter
Lol, kan ik de router die ik gekocht heb in V&A zetten.... En hij was nog wel in de aanbieding bij de Makro. :P

Thx voor de replies.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Koop gewoon een (wireless) Annex A router

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:37

Korakal

Up up up!

met de search had je best wel wat hierover kunnen vinden:
[search=usb router]

Er bestaan inderdaad routers die USB-modems kunnen aansturen, maar dan heb je nog niet het draadloze gedeelte. Om dan óók nog eens een accesspoint te kopen gaat wat ver.
Je kunt 2 dingen doen:
* je huidige router/accesspoint houden en een los ethernetmodem kopen (in plaats van het USB modem)
* je huidige router/accesspoint en je modem verkopen en een alles-in-1 oplossing aanschaffen zoals bijvoorbeeld de Linksys WAG54G (http://www.linksys.com/in...oduct.asp?coid=6&ipid=371)

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.