Opzetten wireless verbinding met access point mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 15:27
Ik ben nu al een paar dagen aan het prutsen om een laptop draadloos op het internet te krijgen. Ik kan het draadloze netwerk wel zien. Maar zodra ik me probeer aan te melden kan er geen verbinding levend worden gehouden lijkt het wel. Ik heb de toegang op "open" gezet en alle gegevenscodering verder uitgeschakeld. In het begin heeft het 1x goed gewerkt maar na een reboot van de laptop is het nu onmogelijk om nog een verbinding op te zetten.
Een IP-adres krijg ik verder niet omdat het aanmelden bij het netwerk dus mislukt.

Ik heb de volgende middelen:

Linksys BEFW11S4v4 Router + Access Point (11 mbps)
Sitecom WL-011 PCMCIA Wireless Network Card (11 mbps)
Laptop met Windows XP Prof NL

Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar niets schijnt te werken. Zie ik iets over het hoofd?

Wat heb ik zoal geprobeerd:
Verschillende drivers geprobeerd voor de sitecom.
Beveiliging router aan/uit.
Verschillende kanalen geprobeerd.
FAQ's doorgelezen van zowel Sitecom als Linksys.
Heb de firmware van de linksys geudate naar de laatste beschikbare versie. (v1.50.14)

Pwnd

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En als je alles static invuld?

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 15:27
SSH schreef op 27 juni 2004 @ 19:03:
En als je alles static invuld?
Dat had ik ook al geprobeerd maar dat hielp ook niets.
Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd nadat ik ergens had gelezen dat een hotfix voor problemen kan zorgen. Deze hotfix zit in SP1 die je normaal standaard zou installeren. SP1 zit er nu nog niet op en nu werkt het draadloze netwerk prima.

Is er ook een mogelijkheid om SP1 te installeren met de mogelijkheid om deze hotfix niet te installeren? Het schijnt dat de drivers van de sitecom pc kaart hier van in de war raken waardoor er geen verbinding kan worden opgezet.

edit:

Het gaat hier om de volgende hotfix:
Q: Telkens als ik verbinding wil maken met mijn draadloze netwerk, blijft Windows XP de melding geven "Er zijn een of meerdere draadloze netwerken beschikbaar". Er wordt echter geen verbinding opgezet.
A: Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat hotfix Q815485 is geïnstalleerd op uw computer. Wij raden u aan deze hotfix te verwijderen. Het probleem zal dan verholpen moeten zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Donderwolk op 27-06-2004 19:21 ]

Pwnd