Kde op debian

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31
Waar kan ik Kde downloaden voor debian ?
ik heb al gekeken op www.kde.org
maar ik begreep er nix van ?!
ik vond alleen de readme !
en hoe moet ik het instaleren ?
Tanx !

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:40

MBV

RTFM! :P
Wat dacht je van "apt-get install kde " of zoiets gebruiken?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad. Maar dan heb je waarschijnlijk niet de nieuwste versies. Ik zou gewoon de sources downloaden en deze zelf compileren.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
idd gewoon apt-get install <pakketje>
Misschien dat hij dan zegt dat ie hem niet kan vinden, misschien "apt-cache pkgnames | grep <pakketjesnaam>" oid? Of als je nog nooit APT opgezet hebt "man apt" (of apt-get)

Zo te horen ken je het fenomeen nog niet, maar APT is zo'n beetje de hoofdreden waarom ik m'n server daarop laat draaien (al die RPM dingen liepen vast bij mij) Zet een paar leuke sources in sources.list, die een lage ping hebben en lekker snel zijn en doe apt-get update;apt-get upgrade ... zo, zo heb ik wel zo'n beetje alles in een nutshell gezegt toch? (misschien nog apt-get dist-upgrade daarachteraan)
offtopic:
Als je zo nodig tegen het nieuwste van het nieuwste aan wil zitten, ga dan testing/unstable draaien, dat zijn goed vlot werkende versies die dicht tegen het nieuwste van het nieuwste aan zitten. OF je kan idd zelf gaan bouwen en dan make dep;make kpkg clean en al die dep truukjes gaan doen om het installeerbaar te maken :)

[ Voor 26% gewijzigd door LinuX-TUX op 27-06-2004 16:34 ]

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:31
tanx

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
We verwachten hier dat je het een en ander zelf doet en probeert, het installeren van software op debian is een triviale bezigheid als je 10 seconden in de documentatie had geneusd lijkt me. En "ik vond alleen de readme" lijkt me ook /erg/ sterk.
Ik denk dat je NOS policy - updated 01/04/03 nog even goed moet doorlezen.

[ Voor 18% gewijzigd door blaataaps op 27-06-2004 16:36 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32
Genghis Khan schreef op 27 juni 2004 @ 16:32:
Inderdaad. Maar dan heb je waarschijnlijk niet de nieuwste versies. Ik zou gewoon de sources downloaden en deze zelf compileren.
Dat is een zeldzaam slecht idee en helpt waarschijnlijk het package management voor in de toekomst grondig om zeep. Zie ook de NOS FAQ over hoe software te installeren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.