Toon posts:

Zoekt een prog voor het mixen/bewerken van muziek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Titel zegt genoeg. Ik heb de " Search" gebruikt maar dan nog, i kkom niet ver of iig niks bruikbaars gevonden. Ik zoek namelijk handige, makkelijke progje om muziek zoals mp3 te bewerken, mixen.

Hier paar voorbeelden:
• Een stukje van muziek ' pikken' (knippen) en bij dat andere muziek plakke.
• Voice van dat persoon laag/uit zetten zodat ik alleen dat muziek/sound hoor maar die persoon niet :*)
• Makkelijke tool die niet te ingewikkelt is.

Please mensen, dit prog heb ik hard nodig.. Kheb de search al gebruikt, kben niet ver genoeg gekomen of niks bruikbaars gevonden zoals al gezegt is hierboven.

Of als er mensen zijn die een stem voor mij kan weghalen in de muziek dan hoor ik het graag. Contact me dan via MSN: alex_toppenberg@hotmail.com dan stuur ik het bestand wel. :)

Alvast heel erg bedankt _/-\o_

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-08 21:53

The_Scarabial

MTB for life!

Cooledit Pro, volgens mij kan dat programma alles wat jij opnoemt.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

$$$: CoolEdit / Adobe Audition, Soundforge
free: Audacity, Kristal audio engine

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik ga ze ff uitproberen, maaar ik wil vooral STEM uit de muziek laag of uit zetten (liefst helemaal weghalen) Kan dat? met welke prog kan je dat heel goed. Dat is eingelijk 't belangerijkst.

Bedankt jongens

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 14:15
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:40:
Ok bedankt ik ga ze ff uitproberen, maaar ik wil vooral STEM uit de muziek laag of uit zetten (liefst helemaal weghalen) Kan dat? met welke prog kan je dat heel goed. Dat is eingelijk 't belangerijkst.

Bedankt jongens
Dat is bijna niet te doen, aangezien de frequentie van stemmen bij iedereen weer anders is. Er zijn wel progjes waarmee het een beetje kan, maar helemaal eruit halen zal niet lukken denk ik. Volgens mij zijn er wel een paar van die progsels op download.com Hoe ze heten weet ik helaas niet meer :/

Verwijderd

Topicstarter
Oguz286 schreef op 27 juni 2004 @ 15:42:
[...]

Dat is bijna niet te doen, aangezien de frequentie van stemmen bij iedereen weer anders is. Er zijn wel progjes waarmee het een beetje kan, maar helemaal eruit halen zal niet lukken denk ik. Volgens mij zijn er wel een paar van die progsels op download.com Hoe ze heten weet ik helaas niet meer :/
Oh maakt nie uit toch wil ik het uitproberen, moet nog op de naam komen :D Weet iemand hoe het heet?

k word snel gehopen, i like that :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het nu met Adobe Audition aka Cooledit toch? :P Lukt aardig goed kwil alleen weten hoe je het snelheid van de muziek daarop sneller kan maken? (tempo sneller) Iemand een idee..

Bedankt

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:11:
Ik doe het nu met Adobe Audition aka Cooledit toch? :P Lukt aardig goed kwil alleen weten hoe je het snelheid van de muziek daarop sneller kan maken? (tempo sneller) Iemand een idee..

Bedankt
Wat is er mis met een beetje zelfproberen? Cooledit is inderdaad wel geschikt als simpele audio editor; maar heb je zelf al eens in de opties geneusd om wat dingen te proberen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 27 juni 2004 @ 17:34:
[...]

Wat is er mis met een beetje zelfproberen? Cooledit is inderdaad wel geschikt als simpele audio editor; maar heb je zelf al eens in de opties geneusd om wat dingen te proberen?
Ja tuuurlijk, duh. 8)7 :P Kheb het al zelfgeprobeerd. maar kanzelf nie dat speed/tempo button vinden om wat meer tempo in de muziek te brengen, beetje traag/slomo allemaal ;) Als je het weet graag zeggen aub. De rest lukt allemaal wel 8) Ik gebruik Adobe Audition btw, 30 dagen trail

Verwijderd

De stem in muziek is vaak op beide kanalen precies gelijk, de muziek niet.
Door dus het linkerkanaal van het rechterkanaal af te trekken (of andersom), is de stem helemaal weg (als in tegengeluid dus), en dan hou je nog muziek over.
De kwaliteit van de muziek die overblijft verschilt per liedje, sommige liedjes klinken nog heel goed, terwijl anderen niet om aan te horen zijn, maar het is te proberen...

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

effects > time/pitch

als je dat niet kunt (verzinnen) zou k maar s op zoek gaan naar een ander programma 8)7

Verwijderd

Cool Edit 2000:

- Selecteer alles
- Kies Transform | Amplitude | Channel Mixer
- Kies preset "Vocal Cut"

Klaar!

(Volgende keer zelf ff uitzoeken he ;)

Verwijderd

Topicstarter
jeroen__online schreef op 27 juni 2004 @ 17:41:
effects > time/pitch

als je dat niet kunt (verzinnen) zou k maar s op zoek gaan naar een ander programma 8)7
Ja dat wist ik al, maar als ik um snelelr maakt (getal hoger, duh) dan gaat het helemala mis :'( waar moet ik gaan na effects > time/pitch ... en dan?

Bedankt, voor de hulp guys, ik kom steeds verder

Edit,

Weetje ook hoe je het begin vanaf stil langzaam harder gaat (muziek) Kweetnie hoe ik het moet uitleggen maar het pas goed bij 't begin van een liedje. Geluid gaat rustig omhoog

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:15 ]

Pagina: 1