Ik ben al een tijdje aan het denken om een eigen goedkope amateurstudio voor mijn gitaar te maken. Ik heb nu een paar goeie monitorspeakers en onderhand wel aardig wat kennis opgedaan met midi en audio in het algemeen. Alleen er is één ding waar ik nog over aan het twijfelen ben. Welke geluidskaart moet ik nemen? Ik heb nu een tijdje op een oude geluidskaart gewerkt welke wonderbaarlijk een lage latency had. Maar het geluid is gewoon brak. Nu zat ik te orienteren en er zijn een paar eisen waar ie aan moet voldoen eigenlijk:
- Liefst break-out box omdat ik erg regelmatig snoeren moet omwisselen, en om nu de hele tijd achter mijn comp te kruipen...
- Midi in/out
- Jackplug ingangen op de break-out box
Nu ging ik bij Feedback langs om een beetje te vragen wat zij nu zouden doen en zij raadden me de Creative Audigy ZS Platinum Pro aan. Hij heeft inderdaad alles dat ik wil, maar....hij heeft ook gewoon al die multimedia/games-troep die ik niet hoef. En volgens mij is de Audigy ook eigenlijk een games/multimedia-kaart en niet zozeer een recordingkaart met goeie opneemkwaliteit? Of vergis ik me nu...anders ren ik nu naar de winkel en haal ik zo'n kaart.
Mijn vraag is dus: "Is een Audigy 2 ZS Platinum Pro goed, of is er een ander alternatief? USB-audio is geen probleem."
- Liefst break-out box omdat ik erg regelmatig snoeren moet omwisselen, en om nu de hele tijd achter mijn comp te kruipen...
- Midi in/out
- Jackplug ingangen op de break-out box
Nu ging ik bij Feedback langs om een beetje te vragen wat zij nu zouden doen en zij raadden me de Creative Audigy ZS Platinum Pro aan. Hij heeft inderdaad alles dat ik wil, maar....hij heeft ook gewoon al die multimedia/games-troep die ik niet hoef. En volgens mij is de Audigy ook eigenlijk een games/multimedia-kaart en niet zozeer een recordingkaart met goeie opneemkwaliteit? Of vergis ik me nu...anders ren ik nu naar de winkel en haal ik zo'n kaart.
Mijn vraag is dus: "Is een Audigy 2 ZS Platinum Pro goed, of is er een ander alternatief? USB-audio is geen probleem."
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.