[Reauthor] Roze/Paarse subs onder dvd

Pagina: 1
Acties:

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 09:21
Ik heb dus al een geripte dvd van een film maar die was dus scandinavish. Nu was ik het dus de bedoeling om er NL subs onder te zetten.
Ik ben begonnen met het progje subrip en heb een .srt sub omgezet naar een .ssa sub.
Vervolgens gaan we er met maestrosbt een .son sub van maken om het in te voegen in dvdmeastro. Hierbij heb ik ook de kleuren al goed gezet naar wit met een zwarte rand. http://home.concepts.nl/~pc102105/sub.JPG
Eerst nog even de film vob bestanden met dvd2dvdr omzetten naar losse video en audio bestanden voor dvdmeastro.
Vervolgens dus met dvdmeastro authoren. Voor de subs de .spf file (voor de kleuren) geladen die ook maestrosbt is gemaakt. http://home.concepts.nl/~pc102105/sub_maestro.JPG
Hierna de video gecompiled met dvdmeastro zodat ik weer nieuwe vob files heb.
Als laatst de nieuwe vob files gekopieerd naar de naar een backup van het orgineel en met ifo update het laten bijwerken zodat ik nog het orginele menu enzo heb. Allemaal goed gegaan dus ik dacht dat het goed zou zijn. Maar ik krijg dus gare sub kleuren
http://home.concepts.nl/~pc102105/

Iemand die me hiermee kan helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door PhuSioN op 27-06-2004 15:17 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je een screenshot maakt, zorg dan ervoor dat je overlay uit hebt staan, of dat je een speciaal proggie hiervoor gebruikt :X Aan een zwart scherm hebben we natuurlijk weinig :+ .

Verder: GEEN BMP! Niet iedereen vind het leuk om voor een ziellig screenshot (no offence) bijna 4 MB binnen te halen 8)7 . Gebruik PNG of JPG aub!

[ Voor 31% gewijzigd door voodooless op 27-06-2004 15:05 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• PhuSioN
ben ff aan het zoeken waar ik dat overlay in powerdvd kan uitzetten ;)

edit:
Niet kunnen vinden maar heb wel gemerkt dat de vobs die compiled zijn door dvdmaestro wel goede subs hebben met goede kleuren.
Het ligt dus volgens mij aan ifo update. Weet iemand wat voor een settings je daar moet instellen?

[ Voor 63% gewijzigd door PhuSioN op 27-06-2004 16:05 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
patryk schreef op 27 juni 2004 @ 15:17:
ben ff aan het zoeken waar ik dat overlay in powerdvd kan uitzetten ;)
Media Player Classic kan snapshots maken (File>Save Image...) en speelt nagenoeg alles af. Misschien kan je die eens proberen.
Het ligt dus volgens mij aan ifo update. Weet iemand wat voor een settings je daar moet instellen?
Ik vink altijd het volgende aan (en de rest dus niet):
Transver VTS_C_ADT Table
Copy Color Table in Each PGC
AutoCorrect VTS Sectors (When Updating)
AutoAnalyze Origional IFO (When Specified)

En gebruik de Standard Mode.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• PhuSioN
DeeD2k2 schreef op 27 juni 2004 @ 16:30:
[...]
Media Player Classic kan snapshots maken (File>Save Image...) en speelt nagenoeg alles af. Misschien kan je die eens proberen.

[...]
Ik vink altijd het volgende aan (en de rest dus niet):
Transver VTS_C_ADT Table
Copy Color Table in Each PGC
AutoCorrect VTS Sectors (When Updating)
AutoAnalyze Origional IFO (When Specified)

En gebruik de Standard Mode.
met media player classic stopt die ermee zodra een sub op het beeld zo moeten verschijnen.
verder had ik ook dezelfde instellingen als jou. vreemd dus...

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 13:11
Gewoon reauthoren met ifoedit.
Kun je later de kleuren kopieren uit het origineel, of handmatig de gewenste kleuren instellen.
En Ifoedit is gewoon freeware.

[ Voor 12% gewijzigd door Patten op 27-06-2004 23:15 ]

Carpe Diem

• PhuSioN
Patten schreef op 27 juni 2004 @ 23:14:
Gewoon reauthoren met ifoedit.
Kun je later de kleuren kopieren uit het origineel, of handmatig de gewenste kleuren instellen.
En Ifoedit is gewoon freeware.
Heb de vob files die door dvdmaestro gemaakt zijn samengevoegd met de orginele files en de eerste vts file ge edit met ifoedit door handmatig de kleuren in te stellen en het werkte perfect.
Als laatst dan ff geupdate met ifo update en klaar was die.
Het heeft me een dag gekloot gekost maar ben er uit ;)
Pagina: 1