Toon posts:

Goede windhoos emulator voor Linux?

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kenty iemand hier een goede windhoos emulator voor linux?
Het liefst geen Wine(hoewel dat eigenlijk ook geen emulator is)

Alvast Bedankt

Verwijderd

Nou dan wordt het wel een beetje moeilijk. Wine begint aardig goed te worden, en als er een proggel was waarmee je alle windows-programma's op windows kan draaien, zou nu iedereen wel linux installeren... :)

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
gewoon VMware gebruiken... die maakt een virtuele pc aan waar je vervolgens gewoon windows kan installeren. Dus dan draai je de echte windows in een venstertje :)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
Wine

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij is er (naast VMWare) alleen maar Wine.. maare, die doet het hier best wel goed, en anders zoek je wat op sites als freshmeat.net.

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 22:51
Wine : werkt redelijk, maar niet voor alle toepassingen. Het is gewoon niet af...

VMWare : werkt perfect, virtuele computer waarin je Windows of Linux kunt draaien. Vereiste is wel een snelle computer, want het is behoorlijk zwaar (lees: traag).

Win4Lin : niet geprobeerd, vereist kernel-patch. Daarna kun je native win32 apps draaien.

Ik persoonlijk ga voor VMWare, dat is het gemakkelijkst en het meest compleet. 30 dagen demoversie is gratis te downloaden.

• thunderbird2k
  • Laatst online: 11-03 05:55
Wine is prima en het draait best veel software.
Ik heb o.a. internet explorer, halflife enzovoort werkend. Ben nu bezig met office2000, want die schijnt ook te werken.

De enige twee verdere alternatieven zijn vmware en plex86, die beiden een hele computer emuleren.
Vmware is commercieel zie voor meer info www.vmware.com.
En Plex86 is opensource, maar is nog in betafase, maar het draait al wel windows, beos, linux en qnx.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Jonges Jonges....w8 es FF.
Jullie vergeten de BESTE emulator van allemaal. Win4Lin. Ik heb Wine, VMWare en DosEmu geprobeerd, maar win4lin is wel erg handig. Het is een VMWare-concurrent, maar werkt zo snel dat je denkt _native_ windows te draaien. Ik zou zeggen, download, installeer en welkom in een nieuwe wereld enzo...
www.netraverse.com
Je kunt een try before you buy versie downloaden door je emaille-adres in te tikken.

• Pc123
  • Laatst online: 09:24
Op zaterdag 23 december 2000 22:52 schreef Valium het volgende:
Jonges Jonges....w8 es FF.
Jullie vergeten de BESTE emulator van allemaal. Win4Lin. Ik heb Wine, VMWare en DosEmu geprobeerd, maar win4lin is wel erg handig. Het is een VMWare-concurrent, maar werkt zo snel dat je denkt _native_ windows te draaien. Ik zou zeggen, download, installeer en welkom in een nieuwe wereld enzo...
www.netraverse.com
Je kunt een try before you buy versie downloaden door je emaille-adres in te tikken.
vertaagt dat het opstarten van linux??

en werkt office 2000 erop, en directx spellen??

Verwijderd

vmware

• Pc123
  • Laatst online: 09:24
volgens de site werkt het office 2000 helemaal onder win4lin :P

weet iemand of directx ook werkt?? anders kan ik windows er afgooien! :)

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

DirectX werkt niet met hardwareversnelling onder Win4Lin. Wel werkt het softwarematig. Met de nadruk dus op matig want het is niet echt bruikbaar om te Quaken. Ook Mediaspeler doet het, maar zonder hardwareversnelling. Dus geen DivX ;-). Voor spelletjes is het geen oplossing. Voor Programma's zoals Wordperfect / Word of ehh...Windows-programma's dus, is het heel handig. IE bijvoorbeeld om sites te bezoeken die puur IE ondersteunen en geen Netscape toelaten.

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
multi-boot

of 2e pc
Pagina: 1