Naar aanleiding van mijn aanschaf van 2 x WD Raptor 36 GB SATA, wil ik graag iets weten. Klopt het dat deze schijven veel geluid behoren te maken. Niet krakend, ratelend maar een hoge zoemtoon?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 14:51 ]
[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 27-06-2004 14:52 ]
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.
As finishing touch god created the Dutch
Ik wil hier even op inhaken: de Search doet het prima. Alleen moet je de keywords voorlopig in lowercase invoeren, er zit namelijk een bug in dat zo snel nog niet gefixt wordt. Zie ook React Bugs en Featurerequests en de eerste sticky in Lieve Adjes (Search geeft geen resultaten?)Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:50:
aangezien de search het hier niet echt doet kan ik niet op GoT rondneuzen, heb je al wel zo gezocht?
[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 28-06-2004 08:53 ]
we hebben hier een aantal 36gb's raptorsTerw_Dan schreef op 27 juni 2004 @ 15:07:
Ooit wel eens een willekeurige 10Krpm SCSI disk gehoord? Die maken ook zo'n geluid, is heel normaal bij een bepaald toerental.
Je hoeft in principe niets in het BIOS in te stellen, dat geratel hoort gewoon niet.joostingh schreef op 28 juni 2004 @ 11:52:
Mijn WD Raptor die ratelt de gehele tijd. Daarnaast lijkt hij wel goed te werken... Van een hoge pieptoon heb ik nog niets gehoord maar ik denk dat ik dat liever heb.
Wat kan dat allemaal zijn dan.
Ik heb een ASUS P4P800 deluxe bord en alles via de SATA manier aangesloten, ook de power ervan.
Moet ik nog dingen speciaal instellen in de BIOS???
JW
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Hoi Femme,Femme schreef op 28 juni 2004 @ 12:03:
Een Raptor WD360GD is van zichzelf redelijk stil. Als hij echt veel herrie maakt is dat waarschijnlijk het gevolg van resonanties in de behuizing of van een schijf die niet meer in opperbeste staat is. Ik zou eens gaan checken wat voor geluid de schijf maakt als je 'm los op een stukje foam legt.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Dat ratelen betekent ook gewoon een hoge diskactiviteit. Heb zelf de 74 GB versie en bij defragmenteren en laden van games etc ratelt deze ook. Kijk eens op storagereview.com. Als de schijf veel lawaai maakt zonder echte load, dan is er wel iets mis. Die pieptoon of fluittoon is normaal btw.Tarin schreef op 28 juni 2004 @ 11:56:
[...]
Je hoeft in principe niets in het BIOS in te stellen, dat geratel hoort gewoon niet.
Wat ik zou doen als ik jou was is alle data zo snel mogelijk backuppen en een nieuwe vragen bij je leverancier, als je zegt dat hij ratelt, krijg je als het goed is zo een nieuwe mee. Ratelen is een voorteken van een mogelijke crash..
Die van mij ratelt ook al sinds dat tie in m'n PC zit. Half jaar alweer of zo. daarnaast is bekend dat de raptor bij diskactiviteit niet de stilste is. Maar ik vind het wel 'stoer' klinken. Persoonlijk zou ik me er niet druk om maken. Western Digital geeft btw 5 jaar garantie op de raptors.joostingh schreef op 28 juni 2004 @ 13:22:
Hij ratelt alleen als er data word opgevraagd. Alleen is het probleem dat dit al zo is toen ik de HD in de kast hing... Zal denk ik toch maar eens wat gaan navragen...
JW
| Tweakers.net BenchDB - Geluidsdruk vrij - Seek | ||
|---|---|---|
| Harde schijf | HDD interface | Score (dB(A)) |
| Hitachi Deskstar 7K250 16... | SATA | |
| WD Raptor WD360GD 36GB | SATA | |
| Fujitsu MAS3735NC 73GB... | SCSI | |
| Fujitsu MAP3735NC 73GB... | SCSI | |
| Tweakers.net BenchDB - Geluidsdruk in chassis - Seek | ||
|---|---|---|
| Harde schijf | HDD interface | Score (dB(A)) |
| Hitachi Deskstar 7K250 16... | SATA | |
| Fujitsu MAP3735NC 73GB... | SCSI | |
| WD Raptor WD360GD 36GB | SATA | |
| Fujitsu MAS3735NC 73GB... | SCSI | |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq