HD houd plots op met draaien

Pagina: 1
Acties:

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-03 12:35
Goedemiddag,

Ik heb dus een groot probleem. mijn HD die houd soms gewoon op met draaien als mijn pc aanstaat. waardoor dit komt is een groot raadsel voor mij.
specs:
mobo: p4p800
proc: P4 2.8 Ghz 800 FSB
video: ati radeon 9200 SE
psu: Standaart chieftec ding van 360 W + een tweede AT voeding maar die heeft er verder niks mee te maken.
HD: hitachi deskstar ata/ide 82,3 GB 7200 RPM

weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
ik heb er al last van sinds ik deze HD heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Danjel op 27-06-2004 14:25 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

NEK

Heb je gekeken op alle kabels goed vast zitten?
Heb je al je harde schijf bekeken op rare dingen?

• Danjel
NEK schreef op 27 juni 2004 @ 14:29:
Heb je gekeken op alle kabels goed vast zitten?
Heb je al je harde schijf bekeken op rare dingen?
kabels zitten echt uber stevig vast. en de HD zelf ziet er prima uit. ziet er nergens verbrand ofzo uit. en ook geen afgebrokkelde stukken soldeer tin (waar ik et eerst aandacht(don't ask why)).

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:01

NEK

Plaats hem eens op een andere molex aansluiting!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
Probeer eens op een moment dat ie wel werkt een beetje aan de molex te wrikken? Beetje duwen, aan kabels trekken (zachtjes) enzo :)

Als 't dan wel goed gaat, zal het geen los contact oid zijn. Dan zou ik de schijf in een ander systeem proberen als dat mogelijk is. En mocht dat ook fout gaan, RMA aanvragen :)

• Danjel
ik moet er nog wel ff iets bij zeggen. als ik bijv wat ledjes, fan's oid aan diezelfde draad gooi. dus zegmaar het volgende molexje van die 4 draadjes, dan ziet ie tijdens het opstarten die hele HD niet eens meer.
dus is mijn voeding dan ook te zwak of zijn die molexjes gewoon kut? of de HD natuurlijk ;)
Xandrios schreef op 27 juni 2004 @ 14:34:
Probeer eens op een moment dat ie wel werkt een beetje aan de molex te wrikken? Beetje duwen, aan kabels trekken (zachtjes) enzo :)

Als 't dan wel goed gaat, zal het geen los contact oid zijn. Dan zou ik de schijf in een ander systeem proberen als dat mogelijk is. En mocht dat ook fout gaan, RMA aanvragen :)
dan valt ie ook uit maar dat terwijl het molex stekkertje er goed inzit en de HD er prima uitziet.
maar wat is hier tegen te doen? ik durf er niet tegen aan met mijn soldeerbout....

[ Voor 50% gewijzigd door Danjel op 27-06-2004 14:36 ]

Verwijderd

ooit van standby gehoord

• Danjel
ja, maar wat heeft dat er nu mee te maken?

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32
configuratiescherm -> energiebeheer en dan "vaste schijven uitschakelen" op nooit zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Mevius op 27-06-2004 14:40 ]

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Verwijderd

Danjel schreef op 27 juni 2004 @ 14:37:
[...]

ja, maar wat heeft dat er nu mee te maken?
als je comp. standby staat gaan de hd's volgens mij uit he :)

• Danjel
coolyboy1 schreef op 27 juni 2004 @ 14:38:
configuratiescherm -> energiebeheer en dan "vaste schijven uitschakelen" op nooit zetten, ver gezocht maar kan het wezen.
stond al op nooit.
maar dat lijkt mij heel erg raar wand et gebeurt ook wel tijdens spelletjes spelen enz.
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:39:
[...]

als je comp. standby staat gaan de hd's volgens mij uit he :)
ja dat snap ik maar ik zet em bijna nooit op standby. of ik doe er iets mee zoals gamen enz of hij staat uit...

[ Voor 32% gewijzigd door Danjel op 27-06-2004 14:41 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Ik heb er ook een paar dagen last van gehad, maar had toen de cpu weer op standaard laten lopen en toen werkte het wel weer goed. Maar waarschijnlijk lag het bij mij dus aan de voeding toen.

• Danjel
Mister I schreef op 27 juni 2004 @ 15:30:
Ik heb er ook een paar dagen last van gehad, maar had toen de cpu weer op standaard laten lopen en toen werkte het wel weer goed. Maar waarschijnlijk lag het bij mij dus aan de voeding toen.
CPU op standaart? wat bedoel je daarmee? overclocken ofzo? als dat et bij jou is dan is dat helaas niet de oplossing bij mij want die van mij is niet overgeclockt (ook niet van plan)

Pagina: 1