Oude beelden blijven hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:51
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v289/outlandos/neehe.jpg

Zoals je al aan de screenshot kunt zien blijven stukken van oude beelden hangen zodat het beeld er steeds erger en erger uit komt te zien en de pc wordt hierdoor totaal onbruikbaar.

Heb mijn pc al vele malen restart en soms helpt het even maar dan gaat het al snel weer fout en komen er roze strepen om het scherm.

Ik dacht dat het misschien aan mijn toch al wat oudere drivers zou liggen, dus heb ik zojuist de nieuwste drivers erop gezet maar helaas helpt het helemaal niets. :?

Het ligt in ieder geval niet aan mijn monitor, want ik heb zojuist een andere monitor er op geprobeerd en ik kreeg nog steeds die strepen er door heen.

Ik hoop dat iemand weet waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen.

[ Voor 12% gewijzigd door outlandos op 27-06-2004 17:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je geheugen op de videokaart lijkt brak.
Dit ziet er iig precies zo uit.

Verwijderd

tjah, kan aan zoveel liggen,
1: heb je al es een format c: geprobeert en windows er opnieuw opgezet?
2: simpeler: heb je al een andere videokaart geprobeerd?
3: sinds wanneer is dit? iets geinstalleerd-> reboot en .... toen dit?
4: heb je ook al ander geheugen geprobeerd? Misschien is je geheugen wel gewoon erg gaar :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 14:21 ]

• outlandos
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:20:
tjah, kan aan zoveel liggen,
1: heb je al es een format c: geprobeert en windows er opnieuw opgezet?
2: simpeler: heb je al een andere videokaart geprobeerd?
3: sinds wanneer is dit? iets geinstalleerd-> reboot en .... toen dit?
4: heb je ook al ander geheugen geprobeerd? Misschien is je geheugen wel gewoon erg gaar :)
1. Nee, nog niet.
2. Kan ik morgen pas proberen, heb hier op het moment geen tweede videokaart.
3. Sinds wanneer weet ik niet precies, maar ik heb het eigenlijk al een paar weken, maar toen was het zeldzaam en ging het ook steeds weer door een reboot weg.
4. Net als punt 2. kan ik dit ook pas morgen proberen.

In deze pc zit een ATI 9800 PRO en 1024 DDR RAM van beiden ongeveer een half jaar oud.

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 27-06-2004 14:38 ]

Verwijderd

Outlandos schreef op 27 juni 2004 @ 14:33:
[...]

1. Nee, nog niet
2. Kan ik morgen pas proberen, heb hier op het moment geen tweede videokaart
3. Sinds wanneer weet ik niet, al heb ik er meerdere malen eerder last van gehad, maar toen ging het door een reboot 9 van de 10 keer weg voor een tijdje
4. Net als punt 2. kan ik dit ook pas morgen proberen

In deze pc zit een ATI 9800 PRO en 1024 DDR RAM van beiden ongeveer een half jaar oud.
goed, dan zien we morgen wel verder he :) Overigens, een half jaar is niet zo heel erg oud :o . Toch denk ik dat het 1 van die twee is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 14:37 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou dat vind ik een rare oplossing, beetje windows opnieuw installeren. Dat gaat dus weinig helpen. (teminste dat lijkt 99% zeker)

Denk dat je vid-kaart aan poeier is. slechte koeling? overgeclockt? Of gewoon een brakke kaart die had. Probeer je kaart eens langzamer te zetten, underclocken.

[ Voor 8% gewijzigd door -Skyhawk- op 27-06-2004 14:39 ]

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 21:56

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

zo te zien is je kaart
1. te heet (geweest)
2. bijna zeker permanent beschadigd aan

1. het geheugen
2. misschien de core. denk van niet: zo ziet beschadigd geheugen eruit.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• outlandos
-Skyhawk- schreef op 27 juni 2004 @ 14:38:Denk dat je vid-kaart aan poeier is. slechte koeling? overgeclockt? Of gewoon een brakke kaart die had. Probeer je kaart eens langzamer te zetten, underclocken.
Heb mijn pc destijds bij Dell.com besteld, dus het zal wel goed zitten met de koeling en ik heb mijn pc ook nog nooit overgeclockt.

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 27-06-2004 14:48 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Contact opnemen met dell, en klaar. Brakke kaart dus.
Windows opnieuw installeren. 8)7
Zijn er ooit wel eens bewijzen geweest dat dat de oplossing is???

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Outlandos schreef op 27 juni 2004 @ 14:33:
[...]

1. Nee, nog niet
2. Kan ik morgen pas proberen, heb hier op het moment geen tweede videokaart
3. Sinds wanneer weet ik niet, al heb ik er meerdere malen eerder last van gehad, maar toen ging het door een reboot 9 van de 10 keer weg voor een tijdje
4. Net als punt 2. kan ik dit ook pas morgen proberen

De reden dat het een tijdje wegging is doordat hij waarschijnlijk niet het brakke stukje van je videogeheugen gebruikte.
2 manieren om dit te testen.
1. maak een knoppixcdtje en boot naar knoppix, ga hier gewoon eens kijken of het beeld ook brak is.
2. run memtest86 even om je gewone ram uit te sluiten (maar ik acht die kans heel klein dat dat kapot is).

• outlandos
Terw_Dan schreef op 27 juni 2004 @ 14:42:
[...]

De reden dat het een tijdje wegging is doordat hij waarschijnlijk niet het brakke stukje van je videogeheugen gebruikte.
2 manieren om dit te testen.
1. maak een knoppixcdtje en boot naar knoppix, ga hier gewoon eens kijken of het beeld ook brak is.
2. run memtest86 even om je gewone ram uit te sluiten (maar ik acht die kans heel klein dat dat kapot is).
Een knoppixcdtje? Even memtest86 runnen? Sorry, maar ben er vergeten bij te vertellen dat ik nogal een leek ben op computer gebied...met uitleg erbij lukt het meestal wel, maar hier begrijp ik niets van. ;(

Verwijderd

Outlandos schreef op 27 juni 2004 @ 14:56:
[...]

Een knoppixcdtje? Even memtest86 runnen? Sorry, maar ben er vergeten bij te vertellen dat ik nogal een leek ben op computer gebied...met uitleg erbij lukt het meestal wel, maar hier begrijp ik niets van. ;(
je kan hier memtest 86 downloaden. ik denk dat het wel voor zich wijst :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

en knoppix is te vinden op www.knoppix.org.
Je kunt natuurlijk ook een andere live linux pakken, maar dit is de meest bekendste en is erg makkelijk in gebruik. (heb zelf geen ervaring met de andere namelijk).

Verwijderd

het ligt aan het geheugen van je videokaart(heb hetzelfde gehad met m'n dell radeon9700tx) videokaart vervangen is de enigste oplossing(zover ik weet)

• outlandos
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:54:
het ligt aan het geheugen van je videokaart(heb hetzelfde gehad met m'n dell radeon9700tx) videokaart vervangen is de enigste oplossing(zover ik weet)
Dan morgen maar even andere videokaart erin doen en als hij het dan wel doet zal ik Dell moeten bellen en hopen dat ik een nieuwe krijg/dat ze de kaart gaan maken.

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
heb précies hetzelfde => http://users.skynet.be/fa334348/desktopp.JPG en ook met een Radeon 9800 PRO, ook zie je laatste tijd veel topics ivm problemen Radeon 9800 pro.
en dit kreeg ik ook v/d ene dag op de andere, en hij is ook zo ongeveer 6 maand oud; begin me toch vragen stellen over die "Ati-kwaliteit" tbh...

Verwijderd

outlandos, heb je ook een dimension 4550 met 9700tx, want ik heb dat probleem a twee keergehad dan moet je ff naar dell bellen(mailen helpt niet) en dan krijg je zo een nieuwe kaart toegestuurd, zelfs de volgende dag nog

• outlandos
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 20:21:
outlandos, heb je ook een dimension 4550 met 9700tx, want ik heb dat probleem a twee keergehad dan moet je ff naar dell bellen(mailen helpt niet) en dan krijg je zo een nieuwe kaart toegestuurd, zelfs de volgende dag nog
Ik heb hier een Dimension 8300 met een ATI 9800 PRO.

Ik ga morgen eerst testen met een andere videokaart en als dan blijkt dat het aan mijn ATI ligt dan bell ik DELL op.

EDIT: Probleem is eigenlijk dat hij 't nu al 3 uur goed doet... Weet iemand hoe ik het toch morgen kan testen zonder een hele dag met die andere videokaart in mijn computer te zitten?

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 27-06-2004 21:46 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Outlandos schreef op 27 juni 2004 @ 21:45:
[...]

Ik heb hier een Dimension 8300 met een ATI 9800 PRO.

Ik ga morgen eerst testen met een andere videokaart en als dan blijkt dat het aan mijn ATI ligt dan bell ik DELL op.

EDIT: Probleem is eigenlijk dat hij 't nu al 3 uur goed doet... Weet iemand hoe ik het toch morgen kan testen zonder een hele dag met die andere videokaart in mijn computer te zitten?
Pak een progsel dat veel van je videogeheugen gebruikt. 3dmark ofzo die lekker grootte textures test. Dan zie je vanzelf wel of het brak wordt of niet.
Pagina: 1