Omdat ik achter athome zit staat mijn poort 25 dicht en hebben wij een extern pop-account waar alle mail van heel het domein in komt. Nou wil ik die mail binnenhalen en dan verspreiden over de mailboxen. Ik draai FC1 icm sendmail en Mailscanner (spam+antivirus). Ik kan wel overal vinden hoe ik dit moet oplossen via batched smtp, maar niet via de pop variant. Ik wil het graag met fetchmail doen, maar die moeten het weer deponeren in een mailbox ipv het sendmail laten uitzoeken. Weet iemand raad?
Verwijderd
fetchmail en procmail die moeten dit voor je kunnen oplossen, ik doe het in ieder geval op m'n Debian machine met de combi: fetchmail+procmail+exim
Is er geen makkelijkere manier dan procmail? Ik heb gelezen dat het best moeilijk is om dat goed aan de praat te krijgen en opzich vind ik het een leuke uitdaging, maar het moet ook zo snel mogelijk werkend zijn...............Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:03:
fetchmail en procmail die moeten dit voor je kunnen oplossen, ik doe het in ieder geval op m'n Debian machine met de combi: fetchmail+procmail+exim
Verwijderd
Jouw probleem zit 'm dus in het verdelen van de mail over de boxen, je kan eens zoeken met op: fetchmail multidrop daarmee zou je het ook moeten kunnen regelen.
Zou ik het ook niet kunnen regelen dmv de functie in fetchmail --smtphost ?Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:08:
Jouw probleem zit 'm dus in het verdelen van de mail over de boxen, je kan eens zoeken met op: fetchmail multidrop daarmee zou je het ook moeten kunnen regelen.
Zie de fijne 'smtphost' optie van fetchmail.Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 14:01:
Ik wil het graag met fetchmail doen, maar die moeten het weer deponeren in een mailbox ipv het sendmail laten uitzoeken. Weet iemand raad?
Maar die fijne optie smtphost stopt alle mail in de mailbox van de root, is er een manier om dit te veranderen?
Pagina: 1