Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hitachi HD64646FS aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n oude Amstrad PanPad 600 PDA uit elkaar geschroefd en wil het LCD wat erin zit aan m'n PC hangen (voor temps enzo)
Alleen kan ik nergens info vinden over dit schermpje. Hier een foto van het LCD en de connector.

Afbeeldingslocatie: http://rar.fantasyfellowship.net/lcd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rar.fantasyfellowship.net/connector.jpg

Is het mogelijk om deze aan bijv. de seriele poort te hangen?

Verwijderd

bij de FAQ van Casemodding & Elektronica staat wel een stuk over LCD's en hoe je ze moet aansluiten. heb je dit al gelezen??

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Als je de pinout hebt google is your best friend ;)
heb je hier misschien wat aan:
Laptop LCD aan VGA-kaart

Nooooh! Stahp!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Als je die PDA nou weer netjes in elkaar zet, en hij doet het nog, dan moet je dat topic eens opzoeken waarmee je dus softwarematig je temps enzo kan uitlezen op dat ding, zolang die in de cradle staat :)

Verwijderd

Er zit sowiso geen controller op dus je kan hem niet eens aan je pc hangen zonder de PDA. Om zelf een controller te maken is nou een beetje teveel van het goeie denk ik.

Nee ik heb niet gekeken in de datasheed, maar normaal zit er geen controller op een PDA lcd. Die zit net als bij telefoons op de printplaat en niet in het lcd zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
De controller zit inderdaad niet op het LCD maar op de printplaat :(

En via de cradle, die heeft 'ie niet (erg oud ding) dus dat gaat ook niet lukken. Datakabel krijg ik niet werkend onder windows XP (oudere windows-versies niet geprobeerd).

Misschien is het mogelijk de controller los te solderen en tussen de seriele poort en het LCD te hangen? (lijkt me lastig, maar misschien kan het :) )

Datasheet heb ik opgevraagd bij Hitachi, maar nog geen antwoord gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 19:39:
De controller zit inderdaad niet op het LCD maar op de printplaat :(

En via de cradle, die heeft 'ie niet (erg oud ding) dus dat gaat ook niet lukken. Datakabel krijg ik niet werkend onder windows XP (oudere windows-versies niet geprobeerd).

Misschien is het mogelijk de controller los te solderen en tussen de seriele poort en het LCD te hangen? (lijkt me lastig, maar misschien kan het :) )

Datasheet heb ik opgevraagd bij Hitachi, maar nog geen antwoord gehad.
de controller zit waarschijnlijk ingebakken in de processor van het ding. Daar kan je dus niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, controller zit los (wel vast natuurlijk, maar als een aparte chip :P ) op de printplaat, dus daar is misschien nog wat mee te doen.

Ik wacht nog steeds op reacte van Hitachi, maar ben bang dat ik niet zo veel aan het LCD heb :'(

Thx voor de reactie iig!
Pagina: 1