No boot na plaatsen van nieuwe BIOS chip

Pagina: 1
Acties:

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb gisteren nieuwe bios chips gehaald bij tweakstore omdat mijn oude corrupt waren. die nieuwe er in gedaan zo als hij er in moet en toen de pc aan gezet maar geen boot. dus ik heb alleen het nodige aan gesloten en de rest niet en heb mijn draadloos tobo verwisseld met een met draad. toen weer pc aan maar weer geen boot nu knipperen de num, caps en scroll lock leds (mijn draadloos tobo heeft geen leds) constant in het zelfde tempo.

nu heb ik dit wel eens eerder gedaan met succes dus ik snap niet waarom hij het nu niet doet. heb in de search, faq en de online manual zitten zoeken maar vind hier niks over. vind wel stuff over de bios maar het meer en deel heb ik al gedaan of werkt niet.

het vervelende is dat ik nu nog maar 1 bios chip heb en daar boot hij niet mee, de tweede had een verbogen potje dat heb ik recht gebogen en toen gebruikt met gevolg dat het potje afbrak(gelukkig stond te pc nog niet aan).

ik heb dfi al gemailt over hoe en wat voor een nieuwe bios chip.
ik heb al veel key combos geprobeerd maar niks ook cmos clear werkt niet.

ik vind het raar met die knipperende leds, een tijd terug heb ik die bios chip vervangen, toen gewoon mijn draadloos tobo gebruikt maar die heeft geen leds dus ik weet niet of het zo hoort of niet.

mijn specs:
xp3000+
infinity nf2 ultra
sapphire 9600xt
quantum fireball 13gig
truepower 550w
stock amd koeler

extra specs maar niet aangesloten:
2 maxtors 160gig in raid0
leadtek tvkaart

weten jullie iets te doen of een oplossing anders moet ik maar weer eens lang tweakstore en ik woon niet zo dicht bij dus dat is mijn laatste optie.

[ Voor 3% gewijzigd door ikman op 27-06-2004 22:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn zat mogelijkheden, zie de FAQ:

PMG FAQ - hoe recover ik een mislukte BIOS flash?

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 27-06-2004 14:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
zit er uberhaupt wel data op die bioschips of zijn het gewoon lege eproms die toevallig in je bios voetje passen en waar je zelf nog een bios op moet flashen?

....

• ikman
nou weer eens de faq door gelezen en zo'n recovery disk gemaakt maar nog steeds niks.

en voor de rest staat er niks wat betrekking heeft op mijn probleem. ik heb een nieuwe bios chip gehaald en die er in gedaan en dan moet de pc het doen, maar dat deed hij niet terwijl ik niks anders heb gedaan tenopzichte van de keer dat het leukte.

nee het zijn kant en klare bios chips voor dit mobo(met data en al)

[ Voor 12% gewijzigd door ikman op 27-06-2004 22:01 ]

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

uhm ja als je begint met vervangen van chips neem ik aan dat je er verstand van heb.
maar toch: weet je zeker dat het de juiste chip is? ga er mee terug naar je tweakstore.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Weet je zeker dat het probleem wel bij je bios chip zit en niet ergens anders. Als het een goeie bios is zou hij gewoon door moeten booten. Zoals het er nu naar uit ziet zou ik een dood mobo verwachter eerlijk gezegd.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Als je een bios chip haalt staat er GEEN bios op want volgens mij probeer je nu gewoon met een lege chip te booten ;)

• ikman
ja ik begin er aan te twijfelen op het mijn bios wel is dus ik ga woensdag maar weer terug naar tweakstore en dan zie ik wel weer verder. en als mijn mobo dood is waar dan door of er zat al een defect in maar dat lijkt mij stug.

dit zijn kant en klaar geflashde bios chips dus de bios is er in geschreven. ik heb er al eerder twee van gehad en die deden het gewoon.

[ Voor 15% gewijzigd door ikman op 27-06-2004 22:35 ]

Verwijderd

Kan je geen hot-swap doen ? ( Mits die leeg is ) ff de oude BIOS backuppen en de "lege" eeprom erin als de PC aan staat. Flashen en klaar..

• dion_b
  • Laatst online: 17:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer nou gewoon een hot-swap zoals in die link die ik eerder gaf aangegeven werd (dat is nou net WEL van betrekking op jouw situatie :z)

Oslik blyat! Oslik!

• ikman
nee kan geen hotflash uit voeren omdat ik hier niemand ken met een nf2 mobo.
en een hot swap kan ook niet omdat de pc niet eens aan gaat. en ik heb nog maar 1 bios chip de andere heeft een gebroken potje.

ik druk mijn pc aan dan begint alles te draaien, mijn hdd begint te spinnen maar voor de rest doet hij niks ik heb niet eens beeld.

[ Voor 75% gewijzigd door ikman op 28-06-2004 06:36 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ikman schreef op 28 juni 2004 @ 06:28:
nee kan geen hotflash uit voeren omdat ik hier niemand ken met een nf2 mobo.
en een hot swap kan ook niet omdat de pc niet eens aan gaat. en ik heb nog maar 1 bios chip de andere heeft een gebroken potje.

ik druk mijn pc aan dan begint alles te draaien, mijn hdd begint te spinnen maar voor de rest doet hij niks ik heb niet eens beeld.
Je kunt in theorie met een socket 5 plankje de bios van een 8-way xeon flashen (als hij de juiste chips maar support.).

Het maakt verder niet uit wat voor chipset je hebt maar welke chips gebruikt worden. Dus als je een mobo hebt dat dezelfde chips support ben je van het probleem af (en waarsch is het een 2mbit chip die je hebt, die worden best veel gebruikt).

hotflashen doe je dus op dat andere bord en niet op je eigen niet werkende. Maar als je er zeker van bent dat die bios goed is zal je mobo dood zijn.

• ikman
onder het douchen zat ik een beetje na te denken over wat ik allemaal heb gedaan om een boot te krijgen en toen herinnerde me iets wat jeroen van tweakstore zei. "ik vergeet altijd hoe de cmos jumper moet staan" dus ik nadenken en ja ik had de jumper ook omgezet maar toch nog een keer proberen. dus ik klik aan, insert in gedrukt en hij bootte de tweede keer dat ik heb probeerde met en groot lanparty logo(ik heel blij) toen iets te snel pc uit met gevolg dat hij weer niet bootte. nou de vierde keer lukt het weer en nu draait hij weer eindelijk.

toch vind ik dit wel een beetje raar want ik heb dit eerder gedaan dit weekend en toen was er niks. dus heb blijkt maar weer dat als iets niet wil lukken, je het een dag met rust moet laten en daarna weer verder moet gaan.
Pagina: 1