[Ervaring] Aopen H600B 350Watt behuizing

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik ga binnenkort de Aopen H600B 350 Watt behuizing kopen. Er zijn echter totaal geen goede reviews over te vinden. Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met deze kast en wat hij er van vind?
Ook wil ik graag weten hoeveel fans er in de kast zitten. Dat is echt nergens te vinden. Is de airflow gewoon goed in de kast of moet ik er een extra fan bij aanschaffen (en is er uberhaupt plaats voor een extra fan?)
Ik hoop dat er wat tweakers zijn die deze kast ook hebben en antwoord hebben op mijn vragen.

• UltraR-pc
poeh, ja had ik al gekeken, dit helemaal over het hoofd gezien. O+
Ok, dus 1 fan geinstalleerd, ruimte voor 4. Hoe kan ik nu te weten komen welke fans hiervoor geschikt zijn? 80mm of 120mm?

Verwijderd

ik weet het niet, ik ga hem ook halen voor een vriend. maar dat is binnekort pas.
volgens mij 4x 8x8 fan.

in de voeding zit als het goed is een 12cm fan.

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:16
ik heb hier de H600A (beige met 300watt voeding).
In de voeding zit idd een 12cm fan. Achter in de kast zit standaard een 8cm fan. Boven die fan kan je een 2de 8cm fan hangen. Voorin zitten gaten voor de ophanging van een 3de 8cm fan. Maar voor in de kast zitten geen luchtgaten, dus een koeler daar ophangen heeft weinig zin.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb die kast ook, alleen in de voeding zitten 2 fans, onder en achter.
Maar je kan zelf nog wel 3 fans plaatsen. (kopen)

code:
1
2
3
4
5
6
[voeding]
------------
|[1]
|[2]           

- [3]

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

UltraR-pc schreef op 27 juni 2004 @ 13:48:
Ik ga binnenkort de Aopen H600B 350 Watt behuizing kopen. Er zijn echter totaal geen goede reviews over te vinden. Nu is mijn vraag of er iemand ervaring heeft met deze kast en wat hij er van vind?
Ook wil ik graag weten hoeveel fans er in de kast zitten. Dat is echt nergens te vinden. Is de airflow gewoon goed in de kast of moet ik er een extra fan bij aanschaffen (en is er uberhaupt plaats voor een extra fan?)
Ik hoop dat er wat tweakers zijn die deze kast ook hebben en antwoord hebben op mijn vragen.
Er zit één 80 mm fan achterin de kast, en een 120mm fan onderin de voeding. Die is lekker stil :)

Het is een fijn kastje, lekker makkelijk dingen installeren en dergelijke, de tray voor harddisks kan je eruit draaien, en voor dvd-spelers en dergelijke schroef je aan de zijkant twee plaatjes, en dan schuif je hem er zo in :)

• UltraR-pc
Ok, maar is de airflow in de kast goed? Ik plaats er namelijk een Athlon64 3000+ en een Radeon 9800pro in, beiden met een goede zalman luchtkoeler. Deze koelers hebben alleen niet zoveel zin als de kast zelf niet goed is gekoeld. Dus is het volgens jullie aan te raden extra casefans te plaatsen? Zo ja, hoeveel en op welke plaats in de kast?

[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 27-06-2004 15:08 ]

• Bramm
ik zou iig een extra 8cm fan achterin plaatsen. Verder misschien een blowhole voorin de kast?

• UltraR-pc
Bramm schreef op 27 juni 2004 @ 18:50:
ik zou iig een extra 8cm fan achterin plaatsen. Verder misschien een blowhole voorin de kast?
Er zit voorin dus een ophanging voor nog 1 fan, maar geen gaten in de kast op die plek? Hmmmm, beetje vreemd, wat heeft die ophanging dan voor zin?
ik heb eigenlijk weinig zin om te gaan zitten boren in mn gloednieuwe kast..... moet ik nog ff heel goed over nadenken. Ik denk dat ik het voor nu ff bij 1 extra fan achterin houd. Mocht dat toch niet goed genoeg werken dan kan ik altijd nog gaten gaan zitten hakken.
http://www.sweclockers.co...925_h600b/h6_bakifran.jpg
Hier een plaatje waar de fan-ophanging aan de voorkant te zien is. Op die plek zitten idd geen gaten in de kast, ik snap echt niet waar dat op slaat.

[ Voor 16% gewijzigd door UltraR-pc op 27-06-2004 19:46 ]

Verwijderd

ik heb die kast en ik heb er geen problemen mee

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
voorin zitten idd geen gaten voor intake, maar eh.......... als het goed is, bij mijn H600a iig, zit er een enorm gapend gat "onderin" de voorkant, waardoor lucht vanaf de onderkant ingezogen kan worden ..

hmm 12cm fan in de PSU dus? Nooit bekeken :) Hehe, kan het niet echt een stil beestje noemen die 300W voeding bij mij... maar ik heb dan ook houten vloeren -> snel last van resonantie.

Verder. die kast is super handig, netjes in te richten, netjes afgewerkt, waar voor je geld.

• Bramm
Ik heb zelf ook een Thermaltake kast, en daar hangen de fans in zo'n soort ophanging:
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/cases/products/damier/Shared/80mmFanTop.jpg
Aan deze ophanging zitten een stel "voetjes" die in die vierkante gaatjes in je kast passen. Ik heb geen idee waar je zoiets vandaan moet halen, maar ik zal ff zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bramm op 28-06-2004 10:13 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Er gaan 80mm fan's in. Als je ze goed plaatst kun je er 1 direct naast je hardeschijf hangen waardoor die ook meteen gekoeld wordt.
Je zal er niet de meest stille kast van kunnen maken omdat er veel perforaties in de zijwanden zitten, maar met een beetje goede wil valt het allemaaal best mee kwa lawaai.

Kast is verder wel goed afgewerkt en best wel stevig. Lekker ruim van binnen en airflow is zeker wel goed te krijgen in deze kast.

De standaart voeding die erin zit bevalt mij prima.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
H600B is dus wel een 350W kast, en inderdaad zeer stil. Perfecte behuizing voor een kleine 100 Euro. Er zitten gaten voor 2 casefans (één meegeleverd) achterin en 2 aan de zijkant (voor de harddisks bijv.).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Ik heb deze kast op mijn vorige stage voor noppes gehad!!
http://lan.brommerfreaks.nl/computers/redd3vil/index.htm
werkt perfect, zeer stille voeding, idd 80 cm case fans erin bouwen er zat standaard een 3 color cooler in...
hd's inbouwen inz gaat simpel door de racks.
aan de cdromspelers e.d. kun je een rails schroeven, kun je zo je zooi vast klikken zonder rechter zijkant van de kast los te halen...
wil je meer weten vraag maar :P
En ja, 350 watt voeding!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 09:55 ]

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 09:53:
Ik heb deze kast op mijn vorige stage voor noppes gehad!!
http://lan.brommerfreaks.nl/computers/redd3vil/index.htm
werkt perfect, zeer stille voeding, idd 80 cm case fans erin bouwen er zat standaard een 3 color cooler in...
hd's inbouwen inz gaat simpel door de racks.
aan de cdromspelers e.d. kun je een rails schroeven, kun je zo je zooi vast klikken zonder rechter zijkant van de kast los te halen...
wil je meer weten vraag maar :P
En ja, 350 watt voeding!
pinockio schreef op 28 juni 2004 @ 09:42:
H600B is dus wel een 350W kast, en inderdaad zeer stil. Perfecte behuizing voor een kleine 100 Euro. Er zitten gaten voor 2 casefans (één meegeleverd) achterin en 2 aan de zijkant (voor de harddisks bijv.).
Voor in de kast zitten nog 2 casefan ophangingen (voorkant + op de plaats voor de harddisks.) Er zitten daar echter geen gaten in de kast (zoals bij de fans aan de achterkant van de kast). Dan hebben die fans dus ook niet veel nut ( ze kunnen dan geen lucht de kast in / uit blazen). Weet jij of dit klopt, en of een blowhole het enige is wat je hier aan kunt doen?

[ Voor 15% gewijzigd door UltraR-pc op 28-06-2004 11:03 ]

Verwijderd

Zoals je ziet:

http://lan.brommerfreaks....l/images/DSCN1244_JPG.jpg

aan de zijkant van de kast zitten gaatjes!!! op de plek waar je de fan vast maakt zitten ook gaatjes dus zo kan de lucht zich voortbewegen!

Verwijderd

owja denk dat je dit bedoeld:

http://lan.brommerfreaks....l/images/DSCN1241_JPG.jpg

zelfs in de hd rack zitten gaatjes!!!

Heb een p4 2,6 ghz 800 fsb 512 ddr ati radeon 9700
maar kast temp blijft 28 graden! Met standaard coolers!!!

Denk dat je aand eze kast geen slechte aankoop zult hebben :P

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 15:07:
Zoals je ziet:

http://lan.brommerfreaks....l/images/DSCN1244_JPG.jpg

aan de zijkant van de kast zitten gaatjes!!! op de plek waar je de fan vast maakt zitten ook gaatjes dus zo kan de lucht zich voortbewegen!
Ja, aan de binnenkant van de kast zitten gaatjes bij de ophangingen voor de casefans, maar aan de buitenkant van de kast zitten op die plek geen gaatjes. Die fans kunnen dus geen lucht aan- / afvoeren.
Maar ik denk dat ik gewoon 1 extra fan achterin de kast plaats (dus 2 fans achterin + de fan van de voeding) en het daar maar bij laat.

Verwijderd

Als je een beetje fatsoenlijk om gaat met inbouwen en een standaard koeler pakt en niet aan oc-en doet draaid ie prima!

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op 28 juni 2004 @ 16:27:
Als je een beetje fatsoenlijk om gaat met inbouwen en een standaard koeler pakt en niet aan oc-en doet draaid ie prima!
Ik ga over een jaar waarschijnlijk wel oc-en (dan is de garantie afgelopen), maar dan kan ik tegen die tijd altijd nog wat extra fans plaatsen met blowhole en al.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Er zitten dus wel gaatjes voor de zijfans maar die zijn niet erg groot en moet je zo nu en dan met een stofzuiger vrijmaken.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1