Toon posts:

Onverwachte pc crashes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal,
graag even hulp bij volgend probleem; Tijdens het draaien van windwos en dan vooral tijdens het spelen van spelletjes (de crashes gebeuren ook soms gewoon onder windows) heb ik regelmatig last van crashes, het beeld van de monitor loop gewoon vast en de pc moet onheroepelijk opnieuw worden opgestart... Nu,ik heb reeds geformateerd, hetgeen voor slechts enkele uren beterschap bracht... Dus ik denk dat het probleem hardwarematig ligt... Nu is mijn vraag aan jullie ; kent er iemand een goed, goedkoop en niet-windows gebaseerd hardwarediagnoseprogramma ? Dan kan ik dat eens draaien en een oplossing zoeken voor de eventuele hardware problemen. Alvast bedankt....

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Probeer je geheugen eens te testen met memtest86

http://www.memtest86.com/

edit: Ook kan het zijn dat je PC gewoon overhit omdat je zegt dat het vooral tijdens spellen gebeurt. Kijk eens naar je temps in het BIOS.

[ Voor 49% gewijzigd door Azer op 27-06-2004 14:13 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:54
Heb je zonalarm draaien? Zo ja zet die eens uit, en installeer een andere firewall. Als die het niet is moet je eens kijken welke programma's je nog meer op de achtergrond heb draaien.

[ Voor 59% gewijzigd door Eskimootje op 27-06-2004 14:11 ]

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Of een probleem met je moederbord, kan ook heel goed. Maar ik denk niet dat je hier moet zijn, maar eerder in het forum Processors, Mobo's & Geheugen

Verwijderd

Of misschien is je voeding te zwak. Post je waardens eens.