Toon posts:

[Linksys] verbinding moeilijk up te krijgen na wijziging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Linksys WRT54G router + Acces point voor mijn draadloos netwerk.

Nu ondervind ik problemen wanneer ik een optie wil aanpassen van deze router. Iedere keer als ik iets aanpas van de router valt mijn internet verbinding weg, en die is dan zeer moeilijk weer up te krijgen.

Ik heb de Linksys router in combinatie met een ADSL verbinding.

Heeft iemand dit probleem ook ondervonden? zo ja, wat kan ik er aan veranderen om het niet meer voor te laten komen?

Alvast bedankt

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 13:02:
.... valt mijn internet verbinding weg, en die is dan zeer moeilijk weer up te krijgen.
wat bedoel je precies en wat probeer je om het te verhelpen ?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:08

Korakal

Up up up!

Iedere keer als je (bepaalde) instellingen aanpast gaat 'ie een seconde of 2 off. Echter, je draadloze verbinding hoort dan gewoon direct weer te reconnecten.

Heb je al eens een firmware upgrade geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een firmware upgrade uitgevoerd, maar dat heeft het probleem niet verholpen.

En ik kan wel andere clients bereiken tijdens het veranderen van de instellingen.

Maar mijn internet verbinding (PPTP) valt telkens uit, en is zeer moeilijk up te krijgen.

Duurt ongeveer 10 minuten

• Korakal

Korakal

Up up up!

Je bedoelt dus specifiek de externe verbinding? Welke provider praten we over, en welk modem hangt erachter?

Titelfix

Verwijderd

ik heb een wrt54g thuis, geen problemen mee, maar nu ging ik gisteren een wag54g bij iemand configureren en heb ik hetzelfde probleem als de TS..ik moest telkens de router resetten

je gebruikt toevallig niet firefox ? probeer het dan eens met IE.. firmware upgrade wou ook niet lukken met firefox :(

offtopic: die wag54g heeft wel wat meer probs, bereik is echt NUL..15m line of sight en verbinding valt weg als er iemand tussen loopt..terwijl mn wrt54g door verschillende muren heen werkt...ik laat hem waarschijnlijk ook inwisselen voor een modem+wrt54g

• Korakal

Korakal

Up up up!

Euhm, je browser heeft daar niet mee te maken hoor? Ik config zelf mijn WAP54G ook met FireFox, en dat gaat prima (en het bereik is ook prima :P).

Ik zou het meer in de aansturing van het modem zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 27 juni 2004 @ 13:18:
Je bedoelt dus specifiek de externe verbinding? Welke provider praten we over, en welk modem hangt erachter?

Titelfix
Het gaat om de provider Xs4all. En ik denk zelf dat het er weinig mee te maken heeft, want ik heb hiervoor een Sitecom Access point gehad met een router en die werkte wel perfect. Alleen die was maar 11mbps dus vandaar de upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 15:46:
ik heb een wrt54g thuis, geen problemen mee, maar nu ging ik gisteren een wag54g bij iemand configureren en heb ik hetzelfde probleem als de TS..ik moest telkens de router resetten

je gebruikt toevallig niet firefox ? probeer het dan eens met IE.. firmware upgrade wou ook niet lukken met firefox :(

offtopic: die wag54g heeft wel wat meer probs, bereik is echt NUL..15m line of sight en verbinding valt weg als er iemand tussen loopt..terwijl mn wrt54g door verschillende muren heen werkt...ik laat hem waarschijnlijk ook inwisselen voor een modem+wrt54g
Je wilt dus zeggen dat het bereik van mijn Access Point maar 11 Meter is?? Dat hoort niet zo te zijn.

Maar ik heb nog steeds geen idee waar het probleem zich bevind!!!!

Ik vind het gewoon erg vreemd dat mijn externe verbinding uitvalt wanneer ik mijn router ga configureren

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 20:52:
[...]

Ik vind het gewoon erg vreemd dat mijn externe verbinding uitvalt wanneer ik mijn router ga configureren
Dat uitvallen leg ik net uit, dat is normaal. Hij moet even rebooten als het ware. Wat NIET normaal is, is dat het zo lang duurt voordat de verbinding ook weer werkt.
Daarom vroeg ik ook nog wat voor modem je hebt, maar daar heb ik nog geen antwoord op gezien...
Pagina: 1