Email op server opslaan

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 16:54
Hallo jongens, ik heb een probleem wat waarschijnlijk zo opgelost is, dat hoop ik dan maar.

Ik heb hier thuis een netwerk van 2pc's WinXP en een server (2003 Server). Ik had de plannen om emails van Outlook Express op de server op te slaan, zodat voor ieder familielid op beide computers de emails te lezen zijn. Ik dacht, ik kopieer die archief mappen naar de server en geef dan in elk outlook account bij archiefmap het adres op de server aan. Maar........ ik kan niet verwijzen naar een netwerkstation waar de archiefmap zich moet bevinden... Weet iemand hoe ik dit op moet lossen, heb gelezen dat mensen dit in het register veranderen, maar ik zou niet weten waar ik dit moet doen. Alvast bedankt!

Sierd

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46

Hoicks

Techno!

Zoeken in regedit naar store folder, dan vergelijk die met de locatie van je huidige archiefmap en je hebt 'm.

Daar vul je een UNC pad in en je bent klaar. Ik hoop alleen dat je een goede switch hebt, want ik heb dit ook gedaan en toen m'n switch/router op z'n bek ging waren de e-mail files corrupt.

Je kunt beter een synnchronisatie tool downloaden die de mappen gesynchroniseerd houdt. Dan heb je lokaal en/of op de server ook nog een backup.

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-08 09:49
met imap blijft de mail altijd op de mailserver, onafhankelijk van je mailserver/client

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-08 17:37
Je kan inderdaad die waarde niet naar een netwerkstation veranderen (binnen outlook express), maar je kan 'm wel veranderen in het register:

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{xxxxxxxxxxxxxx}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

Daar staan alle regkeys van OE, als het goed is staat daar de archiefmap (kijk ff naar de waarden, ik weet 'm niet uit m'n hoofd)...

Groet

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Verwijderd

Wat ze hierboven zeggen werkt :-)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 12:56 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

je zou idd een imap server op kunnen zetten, maar dat zal best wel wat werk hebben onder Windows, om nog maar niet te spreken over betrouwbaarheid. Ik zou zelf eens kijken of je wat kan met exchange en outlook, want dat is er volgens mij voor gemaakt... aan win2003 server te zien neem ik aan dat je alles legaal hebt... O-)

Wat natuurlijk ook kan is het profiel van de gebruikers op de servers op te slaan. Op school eens gedaan met desktops enz. Als dan het familielid op de andere pc inlogt, krijgt hij zijn eigen 'mijn documenten', desktop, en als je het goed instelt ook zijn eigen mail. Dat werkt denk ik beter dan synchronisatie tools.

edit:
toch zou ik nog even kijken naar wat ik zeg over profielen op de server. Heb je ook direct mijn documenten etc centraal

[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 27-06-2004 12:58 ]

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 16:54
Thekk schreef op 27 juni 2004 @ 12:52:
Je kan inderdaad die waarde niet naar een netwerkstation veranderen (binnen outlook express), maar je kan 'm wel veranderen in het register:

HKEY_CURRENT_USER\Identities\{xxxxxxxxxxxxxx}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

Daar staan alle regkeys van OE, als het goed is staat daar de archiefmap (kijk ff naar de waarden, ik weet 'm niet uit m'n hoofd)...

Groet
geweldig!!! het werkt!!! bedankt!

groet Sierd

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:48
Een imap server installeren is niet meer dan een simpele howto lezen van 1 kantje. Neem bijvoorbeeld Mercury, daar zit gewoon een windows installer bij.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:04
wij hebben dit nu ook thuis, we zijn overgestapt op Outlook uit office, niet OE en met Outlook gaat het erg makkelijk!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Pagina: 1