[Netwerk] Probleem met HUB

Pagina: 1
Acties:

• Kittekat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 08:45

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem ik heb een laptop en die wil ik aan sluiten op het internet doormiddel van een Hub die ik in me kamer heb die hub staat weer aan hetsloten op een switch en die staat op de modem. Als ik de hub tussen de switch zat en daar de stekker in stop van me desktop PC doet het internet en netwerk het wel. Doe ik die van mijn Laptop erbij doet ie het niet als ik dan die van de switch in de Laptop doet doe ik het wel. En kabels zijn goed.

Ja jullie snappen er vast niks van daarom even dit schema'tje
Switch in Hub > niet? met laptop wel met desktop
Switch in Laptop > wel
Swicht in Desktop > wel
Desktop in Hub > wel

kabels zijn gecontroleerd

Kittekat.net ....

Verwijderd

Is het niet handiger om met een router te werken?

Modem <---> Router <---> Laptop + Desktop

Dit werkt altijd.

Wat voor modem heb je trouwens?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Gebruik je wel crossover van Switch naar hub, of de uplink poort met straight kabel?

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Kittekat schreef op 27 juni 2004 @ 12:46:
Als ik de hub tussen de switch zat en daar de stekker in stop van me desktop PC doet het internet en netwerk het wel. Doe ik die van mijn Laptop erbij doet ie het niet als ik dan die van de switch in de Laptop doet doe ik het wel. En kabels zijn goed.
laptop werkt dus wel met switch en niet met hub lijkt het.
misschien wil je laptop perse 100Mbit en/of full duplex. Hub is d8 ik altijd half-duplex en soms maar 10 Mbit.

• Kittekat

Kittekat

Topicstarter
nee kan gaan extra kabels trekken, full duplex staat uit en kan nog iets aanvinken dat Auto Negonation of zo ( weet nit wat het is ) voor de rest zie ik niks wat fout kan zijn of zo

[ Voor 70% gewijzigd door Kittekat op 27-06-2004 13:05 ]

Kittekat.net ....

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ik vind sowieso je opstelling beetje raar, wat gezegd is is dat het handiger is om een router (inc. switch) neer te zetten en als ie niet genoeg poorten heeft dan jouw switch er tussen hangen, als het eventueel te duur zou zijn, bij mediamarkt heb je een router vanaf 30 Euro, dus echt een duur kan het niet worden. Jouw probleem zou ik zo niet kunnen oplossen, denk namelijk ook dat er ergens een verkeerde (straight) kabel ligt.

edit: in de pricewatch vanaf 26 Euro http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

[ Voor 15% gewijzigd door Mr.S op 27-06-2004 13:11 ]

• Kittekat

Kittekat

Topicstarter
Heb ook al een router maar daar kan niks meer bij... alle 8 de poorten zijn daar bezet dus ben ik gisteren naar de computerboer geweest om een hub te halen in me kamer zodat ik op me bed en kamer gewoon kan internetten en MSNen en meer van die ongein.... ook had ik 2 kabels bij de computerboer gekocht en die zijn goed als ik ze in het anderen systeem stop ...

[ Voor 18% gewijzigd door Kittekat op 27-06-2004 13:11 ]

Kittekat.net ....

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
Kittekat schreef op 27 juni 2004 @ 13:04:
nee kan gaan extra kabels trekken, full duplex staat uit en kan nog iets aanvinken dat Auto Negonation of zo ( weet nit wat het is ) voor de rest zie ik niks wat fout kan zijn of zo
negotiation :7 tussen poorten is de eigenschappen van de nic in host (speed + duplex) aanpassen aan de eigenschappen van de poort aan de andere kant van de kabel. auto negotiation is dus fijn :) , maar soms werkt dat niet en dan zul je er zelf voor moeten zorgen in de properties van je nic.

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik denk eigenlijk dat je de switch niet in de uplink poort van je hub gedaan hebt.

Iedereen die zegt dat ze een router moet aanschaffen, ik denk dat het hier gaan om een situatie waar 1 kabel door het huis loopt maar ze nu 2 pc's wil aansluiten.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• Kittekat

Kittekat

Topicstarter
Roa schreef op 27 juni 2004 @ 13:28:
Ik denk eigenlijk dat je de switch niet in de uplink poort van je hub gedaan hebt.

Iedereen die zegt dat ze een router moet aanschaffen, ik denk dat het hier gaan om een situatie waar 1 kabel door het huis loopt maar ze nu 2 pc's wil aansluiten.
jep 1 kabel 2 pc's had hem wel in de uplinkpoort gedaan... maar weet niet wat er fout kan zijn

Kittekat.net ....

• Kittekat

Kittekat

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chursel/images/341.jpg

Router is DHCP ( auto IP ) alles is goed aangesloten dus denk dat het iets met instellingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Kittekat op 27-06-2004 13:59 ]

Kittekat.net ....

Pagina: 1