XP2500+ op SN41G2V1 niet hoger dan 1100MHz na BIOS update

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb net de bios van mijn shuttle sn41g2v1 geupdate, multiplier op 11x gezet en fsb op 166mhz (athlon 2500xp barton), maar hij geeft de cpu aan als 1100mhz en het geheugen als 200mhz (is natuurlijk 333mhz).
Ik heb een tijdje gezocht, maar kan maar geen oplossing vinden. Hij boot overigens wel gewoon (zit nu ook vanaf mijn shuttle te typen), ik hoop dat iemand mij kan helpen want dit werkt natuurlijk niet echt lekker...

Verwijderd

Ik heb ook een shuttle en gewoon de settings optimal gebruikt en fsb op 166.
Ik zou zelf niet de multiplier gaan instellen.
Ik heb trouwens wel de versie v2. misschien verschilt dat.
Hoe heet wordt jouw cpu trouwens als je in de bios kijkt?

• StephaN900
  • Niet online
45 graden gemiddeld
maar heb de koelpasta heel slecht aangebracht, wil ik nog wel een keer veranderen, maar is zo'n gedoe om daarbij te komen in die shuttle ;).
Maar als ik hem op auto zet werkt het ook niet bij mij... :(

• StephaN900
  • Niet online
Nu een andere bios erop gezet en hoera hij staat weer op 2500mhz, maar ik kan helemaal niet in mijn bios komen dan krijg ik gewoon een zwart beeld. Hij kan wel gewoon doorbooten naar windows :D.
Ga toch voor een nieuwe kleine barebone denk ik, weet iemand toevallig wanneer de pci express edities in nederland uitkomen?

Verwijderd

StephaN schreef op 27 juni 2004 @ 13:03:
45 graden gemiddeld
maar heb de koelpasta heel slecht aangebracht, wil ik nog wel een keer veranderen, maar is zo'n gedoe om daarbij te komen in die shuttle ;).
Maar als ik hem op auto zet werkt het ook niet bij mij... :(
Bij mij rond de 42/40. Ik heb ook heel dun de koelpasta aangebracht, teveel is nl. erg slecht,
en deze temperaturen zijn acceptabel. Denk dat het voornamelijk komt door de ICE pipe van shuttle ipv een normale koeler.
Dat je in niet meer in je bios kunt komen is geen goed teken, ik zou de oude bios terugzetten als de nieuwe geen merkwaardige verbeteringen heeft.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Probeer eens je BIOS te resetten, waarschijnlijk kom je er dan wel in...

• StephaN900
  • Niet online
Ach ik vind het zo wel weer even best, alles doet het weer goed geheugen op 333mhz en proc wordt herkend als 2500xp.
Ik moet zeggen, jij hebt versie 2, dus ik weet niet hoe het bij jou is, maar die van mij maakt echt veel lawaai. Dit is ook 1 van de redenen dat ik een nieuwe barebone wil.
Maar bedankt voor de tips allemaal!

Verwijderd

StephaN schreef op 27 juni 2004 @ 14:07:
Ach ik vind het zo wel weer even best, alles doet het weer goed geheugen op 333mhz en proc wordt herkend als 2500xp.
Ik moet zeggen, jij hebt versie 2, dus ik weet niet hoe het bij jou is, maar die van mij maakt echt veel lawaai. Dit is ook 1 van de redenen dat ik een nieuwe barebone wil.
Maar bedankt voor de tips allemaal!
Versie 2 vind ik behoorlijk stil, even veel herrie als een 'normale' midi tower.
Maar volgens de website van shuttle is versie 2 een stuk stiller dan 1.
Pagina: 1