Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitdaging: van ISDN naar analoog met ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 2.729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Ik heb het volgende:
- ISDN met 4 nummers. Eindigende op 1976, 1967, 2289 en 2286.
- ADSL Lite Abo bij xs4all

Ik wil het volgende:
- Analoog
- ADSL Lite abo bij xs4all

Nu komt het verhaal. KPN heeft op de factuur 1967 als hoofdnummer staan. Ik gebruik 2289 en dat is altijd al zo geweest. Dat heb ik ze ook kenbaar gemaakt.
Wat gebeurt er als ik nu van ISDN naar analoog ga ? Krijg ik dan 1967 als hoofdnummer ?
Bij XS4all krijg ik korting op mijn ADSL abo. Ik betaal per maand 17 euro.

De huidige kosten:

XS4All per 2 maanden = 34,00
KPN per 2 maanden = 91,42 (43,30 ISDN, 33,52 ADSL + 14.60 BTW)

Dat maakt in totaal 125,42 voor 2 maanden.

Optie 1)
XS4All opzeggen, ISDN naar analoog omzetten en XS4All aanvragen

XS4All per 2 maanden = 40,00 (eerste maanden gratis + gratis modem enaansluitk)
KPN per 2 maanden = 39.88 (belbudget+nummerweergave+adsl lite)
(analoog + 40 cent per 2 maanden vanaf 1 juli ivm abo-verhoging)

Dat maakt in totaal 79,88 voor 2 maanden.
(ik weet niet wat de kosten van isdn naar analoog zijn eenmalig)

Optie 2)
Nieuwe analoge lijn aanvragen (kosten kan ik niet eens op kpn.com vinden) en ADSL aanvragen bij xs4all.
De kosten zijn hetzelfde als bij optie 1 maar de downtime is lager.

In beiden gevallen ben ik mijn korting kwijt. Ik kan mijn XS4All-abo (inbellen only) parkeren zodat ik mijn emailadressen behoud.

Waarom kan ik niet mijn ADSL verhuizen van 2289 naar een nieuwe analoog lijntje ? Het moet KPN toch niet uitmaken welk postcode+huisnummer erbij hoort ? In de centrale is het namelijk evenveel werk alsof ik aan de andere kant van de stad ga wonen.

Wat zouden jullie doen ?

• s2sw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28
Optie 1.
Kan het zo-even niet vinden op de KPN site, maar het is de enige mogelijkheid.

• kevertje1977
s2sw schreef op 27 juni 2004 @ 12:48:
Optie 1.
Kan het zo-even niet vinden op de KPN site, maar het is de enige mogelijkheid.
Hoe lang gaat dat duren en zou je bij xs4all die korting kunnen blijven krijgen?
Want ik blijf klant tenslotte.

Net KPN gebeld, ISDN naar analoog kost 47,55 eenmalig. Behoud van een van de MSN nummers is mogelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door kevertje1977 op 27-06-2004 12:57 ]

Verwijderd

Ik kon bij het omzetten van isdn naar analoog kiezen welk nummer ik wilde houden.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 08:54

MRic3

Of praat ik weer poep?

KPN die meerdere dingen ineens moet doen he.. 1 ding is zeker.... wat je ook afspreekt,
het gaat 90% zeker fout maar het is 100% zeker dat ze het oplossen.

ontopic... enne ik denk optie 1

ohw let wel op je ADSL modempje he....
kan zijn dat jie die ook moet vervangen...

[ Voor 19% gewijzigd door MRic3 op 27-06-2004 13:04 ]

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• kevertje1977
MRic3 schreef op 27 juni 2004 @ 13:03:
KPN die meerdere dingen ineens moet doen he.. 1 ding is zeker.... wat je ook afspreekt,
het gaat 90% zeker fout maar het is 100% zeker dat ze het oplossen.

ontopic... enne ik denk optie 1

ohw let wel op je ADSL modempje he....
kan zijn dat jie die ook moet vervangen...
Krijg je voor 31 juli gratis bij xs4all.
Dus ik moet maandag opzeggen denk ik....... En dan hopen dat het binnen 1 maand ADSL vrij is..... Mmmmmm, lastig allemaal.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat mij verteld is, is dat je "nummerbehoud" hebt. Voor zover ik begrepen heb kun je één van je nummers behouden.

• kevertje1977
Beekforel schreef op 27 juni 2004 @ 13:26:
Wat mij verteld is, is dat je "nummerbehoud" hebt. Voor zover ik begrepen heb kun je één van je nummers behouden.
Dus... Net ADSL bij xs4all opgezegd, nu maar hopen dat het snel eraf is zodat ik ISDN-> ANALOOG kan aanvragen.

Iemand ervaring mee hoe lang het kan duren voor je ADSL eraf is ? En als mijn modem offline is, is dan ook gelijk de lijn ADSL vrij of duurt dat nog een paar dagen (hoeveel ?)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Als ze je ISDN lijn uit het rek halen in de centrale dan is ook je ADSL signaal weg. Je kunt nadat je een analoge lijn hebt meteen ADSL aanvragen op je nieuwe MSN nummer.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Ik denk dat mijn probleem in dit topic past:

Sind 3 maanden ben ik van ADSL van KPN+XS4ALL overgestapt naar XS4ALL-only, de overging ging vloeiend en heb geen problemen ondervonden.

Nu is 2 dagen geleden onze ISDN verbinding omgezet naar analoog (we vonden de extra's van ISDN niet echt nuttig voor ons). Echter is nu het probleem dat ik helemaal geen Line Sync (totaal geen verbinding met de centrale) is.

Volgens KPN is de procedure aan mijn kant verkeerd gevolgd (met opzeggen van adsl en opnieuw aanvragen) en tevens zeiden zij dat ik mijn ISDN ADSL modem sowieso niet meer geschikt zou zijn.

Daarop heb ik een Analoge versie van de modem gekocht en deze geprobeerd, zelfde probleem, nog steeds geen brandend DSL lampje.

Nu heb ik vanmorgen XS4ALL gebeld die met een ander verhaal komt.
XS4ALL-only zou helemaal los staan van KPN ook technisch gezien, ik zou zelfs met mijn ISDN-ADSL (Speedtouch 780) modem gebruik kunnen maken van het XS4ALL netwerk.

Toch blijf ik met beide modems geen signaal krijgen, zelfs ook al de lijn die direct het huis binnenkomt op de modem aangesloten zonder resultaat.

Zijn er misschien handelingen die ik nog niet gedaan heb en moet doen om het toch werkend te krijgen, zoals modeminstellingen en is het verhaal van XS4ALL uberhaubt wel waar dat ik beide modems zou kunnen gebruiken?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

talk about a topic kick....
Je hebt idd wat verkeerd gedaan... AFAIK..

Je ISDN/PSTN/ADSL signaal gaat over je koperlijn. XS4ALL-only dan betaal je alles aan XS4ALL, er komt dus geen rekening van de KPN. Toch betaalt iemand die koperlijn... en als je XS4ALL only hebt doet XS4ALL dat natuurlijk. XS4ALL betaalt dan ongeveer €10,00 per maand aan de KPN lijnhuur (waar jij niks van ziet/weet).

Een ADSL signaal zit altijd gekoppeld aan een telefoonnummer. Nou heb jij je ISDN abbo opgezegt bij de KPN en om laten zetten naar een analoge lijn. Slimmer was het geweest als je van ISDN2 (wat ik vermoed dat je had, 4 nummers, 2 lijnen) naar ISDN1 (2 nummers, 1 lijn) omgezet of nog beter, je hebt XS4ALL only ... alles opzeggen bij de KPN en laat XS4ALL het regelen. Het probleem zal dus opgelost moeten worden door XS4ALL...

Zoals ik hierboven al poste...
KPN, het gaat 90% zeker fout maar het is 100% zeker dat ze het oplossen.
p.s. Let wel op, Je hebt ook ISDN en PSTN splitters ;)

Verwijderd

MRic3 schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:54:
talk about a topic kick....
Je hebt idd wat verkeerd gedaan... AFAIK..

Je ISDN/PSTN/ADSL signaal gaat over je koperlijn. XS4ALL-only dan betaal je alles aan XS4ALL, er komt dus geen rekening van de KPN. Toch betaalt iemand die koperlijn... en als je XS4ALL only hebt doet XS4ALL dat natuurlijk. XS4ALL betaalt dan ongeveer €10,00 per maand aan de KPN lijnhuur (waar jij niks van ziet/weet).

Een ADSL signaal zit altijd gekoppeld aan een telefoonnummer. Nou heb jij je ISDN abbo opgezegt bij de KPN en om laten zetten naar een analoge lijn. Slimmer was het geweest als je van ISDN2 (wat ik vermoed dat je had, 4 nummers, 2 lijnen) naar ISDN1 (2 nummers, 1 lijn) omgezet of nog beter, je hebt XS4ALL only ... alles opzeggen bij de KPN en laat XS4ALL het regelen. Het probleem zal dus opgelost moeten worden door XS4ALL...

Zoals ik hierboven al poste...
[...]

p.s. Let wel op, Je hebt ook ISDN en PSTN splitters ;)
Ja ik wil nog wel gebruik maken van m'n analoge lijn om mee te bellen, en het kpn nummer behouden dus KPN is wel nodig.

Maar als het dus blijkbaar niet uitmaakt welke modem ik gebruik ISDN of PSTN.. en de telefoon sowieso PSTN is.. welke splitter zou ik dan nodig hebben als ik mijn ISDN modem wil gebruiken ?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Je kon je nummer ook laten poorten naar XS4ALL-only. Dan kan je dus de hele KPN zooi opzeggen (AFAIK is dat ook de bedoeling van XS4ALL-only). Persoonlijk zou ik ook gewoon KPN analoog aanhouden omdat dat gewoon het betrouwbaarste is. Als je KPN + XS4ALL-only hebt, dan vermoed ik dat je 2 verschillende telefoonnummers hebt die het allebei doen.

Als je nu belt via de KPN met een analoge lijn, dan heb je dus een PSTN splitter en modem nodig. Maar ik betwijfel of ze in de centrale het e.e.a. hebben omgezet qua ADSL. Je ADSL signaal gaat ging over ISDN.. en nou is er geen ISDN meer dus....

Verwijderd

Ik denk ook inderdaad dat er iets in de centrale nog niet goed staat, volgens mij is het voor XS4ALL nog niet echt duidelijk dat ik er ook nog Analoge lijn van KPN naast heb liggen, lijkt me onwaarschijnlijk dat ik uit 1 kabel PSTN en ISDN kan halen en al zou dat kunnen deze nog te gaan splitten.

Vanavond maar weer XS4ALL bellen..

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:15
Inderdaad maar even voor de duidelijkheid:

"Van ISDN naar analoog met ADSL" - NIET DOEN!

Het gaat je een hoop ellende opleveren en bovendien is er een alternatieve oplossing (die ongeveer dezelfde besparing brengt, najah..net iets minder): laat KPN je lijn omzetten naar ISDN1. Een belletje met de helldesk en dat kan geregeld zijn.

Je houd zoals hierboven al gezegd dan twee van de vier nummers (volgens mij naar keuze welke, maar ook als je het hoofdnummer moet houden kun je tenminste nog een ander nummer opgeven), en je kunt dus niet meer "dubbel" gebeld worden, maar dat is ook zelden meer nodig aangezien je internet toch via ADSL doet...

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Het is niet mogelijk om je isdn naar pstn te laten zetten zonder je adsl-abo op te zeggen. Enige alternatief bij xs4all is het Only abo. Ik weet niet hoe je de omzetting naar analoog hebt geregeld, maar dit is echt een kpn abc-tje dat het niet kan.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Wilke schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:05:
en je kunt dus niet meer "dubbel" gebeld worden, maar dat is ook zelden meer nodig aangezien je internet toch via ADSL doet...
Tsja, je kan niet meer met 2 personen tegelijk bellen als je ISDN1 hebt. Je hebt natuurlijk altijd nog wisselgesprek en omdat je XS4ALL-only hebt heb kan je toch nog met 2 personen tegelijk bellen; 1 met normaal bellen (PSTN of ISDN1) en de andere met de VOIP van XS4ALL ( of je doet zoals ik een VOIPBUSTER accountje en een ATA kastje of SIP phone aan het netwerk hangen .. maar da's een compleet ander verhaal)

de manier om probleemloos om te schakelen van ISDN met ADSL naar PSTN met ADSL:
  1. ADSL op je ISDN lijn opzeggen
  2. ISDN omzetten naar PSTN
  3. als de lijn analoog is dan pas weer ADSL aanvragen.
Met dit gezeik ben je dus maanden bezig en zit je lange tijd zonder internet, wat dat betreft schijt ik op de KPN, hoog tijd dat dit ook eens goed geregeld word omdat de KPN (primafoon) mensen te vaak en te snel een ISDN lijn hebben aangesmeerd.

Misschien is de manier dat Nickz0 het heeft gedaan verkeerd maar mss gaat het toch sneller dan de probleemloze manier die ik omschreef. Ik hoop dat Nickz0 nog wel even laat weten hoe het afloopt.

p.s. een ander voordeel van het niet omschakelen van ISDN(1/2) naar PSTN maar gewoon ISDN2 naar ISDN1, je kan je huidige apparatuur houden :)

[ Voor 5% gewijzigd door MRic3 op 09-06-2007 10:27 ]

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook niet de overstap maken naar analoog in jouw geval. Zoals al werd aangegeven door anderen duurt dat minimaal anderhalve maand (als je gelukt hebt). Tevens kan je dan alleen je hoofdnummer meenemen naar je analoge lijn

Verwijderd

Nieuwe week, nieuwe kansen bij de helpdesk...

Wat ik mij afvraag, ik heb dus de analoge lijn van KPN (PSTN) + XS4ALL Only dat binnenkomt via 1 lijn.
ADSL ging en gaat via ISDN, hoe is het dan mogelijk dat er via 1 lijn 2 verschillendes type signalen binnenkomen, of zit dit anders?

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

AFAIK kan er niet tegelijk een ISDN + PSTN over 1 ader paar gestuurd worden. Ik d8 dat er standaard 4 draadjes (2 ader paren) binnenkomen in je huis. ISDN+ADSL of PSTN+ADSL kan wel over 1 ader paar. Heeft iets met de frequentie te maken d8 ik...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Normaliter komen er in een woning 2 aderparen binnen, 1x rood/blauw en 1x oranje/wit.
Op ieder van die aderparen kan een van de volgende combinaties van het volgende geleverd worden afaik:

alleen PSTN
PSTN + ADSL annex A
alleen ISDN
ISDN + ADSL annex B
alleen ADSL annex A
alleen ADSL annex B

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

XS4ALL zal deze week de bitstream gaan controleren als ik het goed begreep, ik zou in ieder geval bericht krijgen over de status van de lijn...

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik wil mijn ISDN ook eruit gooien omdat ik vind dat ik belachelijk veel betaal per maand. Dus XS4all is ook mijn keuze alleen ik laat mijn ISDN tel nummer omzetten naar VOIP die ik weer oppak met mijn Siemens S450 IP. Bellen doe ik via Voip buster (meestal gratis) en de ontvangende gesprekken gaan via VOIP van Xs4all. Ik heb zelf een Speedtouch 510 modem. Je houdt toch ISDN (kan 2 telefoongespekken ontvangen of bellen en gebeld worden). Ik heb zelf heel veel losse handsetje over en gaat allemaal goed.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:33:
XS4ALL zal deze week de bitstream gaan controleren als ik het goed begreep, ik zou in ieder geval bericht krijgen over de status van de lijn...
bitstream controleren .... :?
gaan ze dan ook meteen de uber reverse polariteit interpoleren ... 8)7
(m.a.w. nooit van de term bitstream controleren gehoord i.v.m. ADSL)
kalizec schreef op maandag 11 juni 2007 @ 12:19:
Normaliter komen er in een woning 2 aderparen binnen, 1x rood/blauw en 1x oranje/wit.
Op ieder van die aderparen kan een van de volgende combinaties van het volgende geleverd worden afaik:

...knip..
alleen ADSL annex A
alleen ADSL annex B
Bij deze 2 gebeurt het transparant naar de gebruiker toe, maar je hebt echt nog wel een lijn met nummer (alleen kan je dat niet gebruiken) AFAIK. Ook heel toevallig dat een KPN budget abonnement en 'lijnhuur' ongeveer hetzelfde bedrag zijn. Lijnhuur betaal je aan de ISP als gedeelte van je abbo.. en raad eens aan wie de ISP betaalt ... :+

@itsalex.: Je wilt dus gewoon ADSL+VOIP (XS4ALL-ONLY) over ISDN... daar is niks bijzonders aan . Kan je straks met 3 lijnen tegelijk bellen ...

[ Voor 6% gewijzigd door MRic3 op 12-06-2007 18:42 ]

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

MRic3 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:35:(m.a.w. nooit van de term bitstream controleren gehoord i.v.m. ADSL)
bitstream is een netwerk van KPN ;)

blub

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Goedkoopste/makkelijkste: ISDN2 omzetten naar ISDN1.

Dan behoud je gewoon je ISDN, + 2 MSN nummers. Verder geen geklooi met omschakelen (kpn :X ), je kan je bestaande apparatuur behouden (Quattrovox, intern bellen, ISDN toestellen), en je hebt gratis nummerherkenning (kost je ook 2 eur ofzo bij analoog extra)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 11:00:
Ik denk dat mijn probleem in dit topic past:

Sind 3 maanden ben ik van ADSL van KPN+XS4ALL overgestapt naar XS4ALL-only, de overging ging vloeiend en heb geen problemen ondervonden.

Nu is 2 dagen geleden onze ISDN verbinding omgezet naar analoog (we vonden de extra's van ISDN niet echt nuttig voor ons). Echter is nu het probleem dat ik helemaal geen Line Sync (totaal geen verbinding met de centrale) is.
Nickz0,

Uit je post begrijp ik dat het je wel is gelukt om de ISDN lijn om te zetten naar een analoge lijn. Helaas is dit niet bij mij gelukt. Ook ik heb mijn normale xs4all abbo omgezet naar een only abbo om vervolgens ISDN2 om te zetten naar analoog. Volgens KPN kan dit dus niet. De enige manier om je lijn om te zetten is internet abbo opzeggen, dan isdn2 omzetten naar analoog en vervolgens opnieuw een internet abbo af te sluiten.
Ik begrijp er dus niks meer van. Zijn er hier mensen die het wel is gelukt om met een only abbo isdn2 om te zetten naar analoog.

Alvast bedankt JohnyQ

• kalizec
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 21:53:
[...]
Nickz0,

Uit je post begrijp ik dat het je wel is gelukt om de ISDN lijn om te zetten naar een analoge lijn.
Dat is hem dus niet gelukt. Want wat er gebeurt is, is dat zijn analoge lijn op het andere aderpaar geleverd is dan zijn XS4ALLonly abbo. Daarbij hebben ze de aderparen waarschijnlijk omgewisseld met als gevolg dat zijn DSL-signaal op het andere aderpaar staat. Het is immers niet mogelijk om ADSL annex B (ISDN) te combineren met PSTN (annex A). En dus blijft het een verhaal van twee lijnen (en dus 2x lijnhuur) want het blijft onmogelijk om ze weer te verenigen tot één lijn.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

*VLOEK* wat is het toch een gezeik met dat KPN.

Ik zit in dezelfde situatie; ik heb ISDN en wil ervan af. Maar ik doe het maar niet omdat ik gewoon weet dat ik minimaal twee weken offline ben.

:(

Verwijderd

Als je niet zonder internetaansluiting wilt zitten kun je naast je ISDN lijn een Anolge telefoonlijn aanvragen kost een ruime 38,00 euro, hierop laat je ADSL aansluiten en zodra dit werkt zeg je de ADSL aansluiting op de ISDN en tevens de ISDN aansluiting op.

Informeer goed bij KPN over het eventuele nummerbehoud en laat dit schriftelijk bevestigen.

Bij mij heeft dit gewerkt zij het met enige strijd met KPN omtrent het behoud van MIJN telefoonnummer.

N.B.

KPN mederwerkers vertellen standaard niet dat dit een mogelijkheid is, het advies wat gegeven wordt is de ISDN naar analoog om te zetten wat 75,00 euro kost en je weken zonder internet laat zitten!.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 00:50 ]

• Johny_B
En hoe heb je nummerbehoud geregeld als je de 2 telefoonlijnen synchroon werkend hebt gekregen?

Verwijderd

Johny_B schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:46:
En hoe heb je nummerbehoud geregeld als je de 2 telefoonlijnen synchroon werkend hebt gekregen?
Je krijgt op de nieuwe analoge lijn uiteraard een nieuw telefoonummer (keuze uit 4 nummers word gegeven door KPN)

Je moet vragen voor je dit alles in werk stelt of ze je je ISDN nummer dat je wilt behouden overzetten naar de analoge lijn zodra de ISDN gedeactiveerd is en hier een schriftelijk bevestiging van vragen daar het binnen KPN niet erg goed onderling communiceert.

• Johny_B
En hoe heb je dan ADSL werkend zonder onderbreking op je analoge lijn wanneer het telefoonnummer wordt overgezet?

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Doordat je op dat moment 2 adls abo's hebt lopen:

1e aderpaar: ISDN + ADSL Annex B
2e aderpaar: PSTN + ADSL Annex A

zodra alles op het 2e aderpaar goed werkt kan je alles op het eerste aderpaar opzeggen en het gewenste nummer over laten zetten op aderpaar 2

blub

• Johny_B
Ik snap wel hoe hij het technisch bedoelt, maar kan je het nummer van je ISDN lijn wel overzetten naar de pstn lijn als daar al werkend ADSL op zit op een ander nummer...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 00:08:
*VLOEK* wat is het toch een gezeik met dat KPN.

Ik zit in dezelfde situatie; ik heb ISDN en wil ervan af. Maar ik doe het maar niet omdat ik gewoon weet dat ik minimaal twee weken offline ben.

:(
Het ligt niet aan KPN, het kan fysiek gewoon niet anders.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Bij mij heeft het zoals ik aangaf gewerkt, ik heb welgeteld 2 minuten zonder internet gezeten dus dit is echt de beste en ook nog de goedkoopste oplossing.

Mag ook wel ik ben 2 weken bezig geweest met allerlei KPN medewerkers om het uiteindelijk rond te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 03:09 ]

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Johny_B schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:44:
Ik snap wel hoe hij het technisch bedoelt, maar kan je het nummer van je ISDN lijn wel overzetten naar de pstn lijn als daar al werkend ADSL op zit op een ander nummer...
ADSL is niet letterlijk gekoppeld aan een nummer, maar aan de lijn. Dus KPN kan je een ander telefoonnummer toekennen op een bestaande lijn waar ook ADSL op zit.

Als je bijvoorbeeld constant wordt lastig gevallen door iemand kan je ook een ander nummer krijgen bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

bjck schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 08:54:
ADSL is niet letterlijk gekoppeld aan een nummer, maar aan de lijn. Dus KPN kan je een ander telefoonnummer toekennen op een bestaande lijn waar ook ADSL op zit.
Volgens mij is het nog steeds transparant gekoppeld aan een nummer maja, ik weet het niet 100% zeker.
Als je bijvoorbeeld constant wordt lastig gevallen door iemand kan je ook een ander nummer krijgen bijvoorbeeld.
Bij de KPN als je maar genoeg betaald kan je ook een ander nummer krijgen hoor ;)

• kevertje1977
Een koper lijn heeft ook een lijn-referentie bij KPN.
Er zijn genoeg DSL providers waar je geen lijn hoeft te hebben om DSL te bestellen maar vaak is het dan een duurdere vorm van DSL (business ofzo)

Grappig, ik heb dit topic ooit gestart.

Bij mij ging het toendertijd zo:

ADSL opgezegd bij xs4all
ISDN omzetting ingeschoten
analoog geleverd en direct ADSL besteld (of zelfs paar dagen voor technische oplevering, dat weet ik niet meer)

KPN gooide mijn ISDN eraf toen het ADSL eraf ging. Daarop heb ik een klacht gestuurd en heeft KPN mij de migratie kosten van ISDN naar Analoog uiteindelijk gecrediteerd.

Als ik nu met dit probleem zou zitten ?

Goeie vraag. Je kan overwegen je nummer naar een Voip-provider te migreren maar zodra je je DSL opzegt kan je daar ook niet bij natuurlijk omdat je internet stuk is.

Verwijderd

Inmiddels is het probleem verholpen en kan ik weer gewoon internetten.. Ik zit nu echter wel met een pstn adsl-modem die ik volgens KPN nodig zou hebben, maar wat nu blijkt is dat ik inderdaad gewoon de oude modem kon gebruiken.

• kalizec
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:45:
Inmiddels is het probleem verholpen en kan ik weer gewoon internetten.. Ik zit nu echter wel met een pstn adsl-modem die ik volgens KPN nodig zou hebben, maar wat nu blijkt is dat ik inderdaad gewoon de oude modem kon gebruiken.
Soms werken AnnexB modems inderdaad op een AnnexA lijn. Echter komt dit vaker niet voor dan wel. Tevens zul je met een AnnexB modem op een AnnexA lijn een langzamere verbinding ervaren dan met een AnnexA modem op een AnnexA lijn. Dit omdat een AnnexB modem bepaalde frequentie gebieden die beschikbaar zijn op AnnexA niet gebruikt.

Tot slot levert het gebruik van een AnnexB modem op een AnnexA lijn gegarandeerd een conflict met de helpdesk op als je ze in de toekomst nodig hebt voor een probleem met je lijn.

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dan is het allemaal nog redelijk snel opgelost Nickz0 ..
Alleen Bij wie of wat lag nou het probleem? Wie heeft de oplossing gevonden/gedaan?

Verwijderd

Ik zou eigenlijk gebeld worden door XS4ALL als het probleem opgelost was, maar dat is nog niet gebeurd terwijl het al wel verholpen is. XS4ALL heeft het in iedergeval opgelost en het probleem is ontstaan na de overzetting door KPN maar weet niet of zij ook de 'schuldige' zijn.

Verwijderd

Als ik het dus goed begrijp is het niemand nog gelukt om ISDN om te zetten naar Analoog met een xs4all only abonnement.
Heel wat telefoontjes verder, het volgende KPN zegt kan alleen ISDN omzetten naar Analoog als xs4all only wordt opgezegt. Dan een nieuw abonnement afsluiten. Dit moet toch anders kunnen. Volgens xs4all kun je gewoon je ISDN omzetten naar Analoog zonder opzegging van je xs4all only abonnement, alleen je hebt een analoge modem nodig.
Vandaag weer gebeld en kreeg nu te horen van xs4all - ze hebben navraag gedaan bij KPN - dat omzetten ISDN naar analoog met het only abonnement wel kan maar dat de kosten te hoog zijn voor de KPN en dat ze daarom je eerst het adsl abonnement laten opzeggen.

Heeft iemand hier nog ideen hoe ik dit wel kan regelen, het wordt een verhaal van kasje naar de muur - KPN vs xs4all.

• kalizec
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 20:43:Heeft iemand hier nog ideen hoe ik dit wel kan regelen, het wordt een verhaal van kasje naar de muur - KPN vs xs4all.
Ik dacht dat gezien wat er hier allemaal al gepost was over waarom het niet mogelijk was het nu toch wel duidelijk geworden was dat het gewoon echt niet te realiseren is. Wat is daar niet duidelijk aan?

• bjck
  • Laatst online: 15-10 08:48
Technisch kan het, als je alleen ADSL hebt en het is annexB om dat om te zetten naar annexA. Als je linesharing hebt (dus KPN telefonie ISDN en ADSL annexB op de lijn bijvoorbeeld) kan het sowieso niet, dan moeten beide diensten tegelijk worden omgezet en dat gaat niet procesmatig bij KPN sowieso.

Dus alleen als je een dedicated ADSL lijn hebt zou het technisch/administratief mogelijk zijn om je van een annexB DSLAM poort naar een annexA poort om te laten prikken. Dat is eigenlijk een telco-telco migratie van KPN naar KPN zegmaar. Dit wordt een 'SIP migratie' genoemd. Verwar hier SIP niet met het SIP protocol wat bij VoIP bellen gebruikt wordt, dit is een andere SIP (maar verder niet belangrijk).

Echter moet KPN het ondersteunen als dienst aanbieden in het Bitstream/WBA portfolio. En dan hangt aan zo'n dienst een prijs en kan een ISP het aanbieden. Let op de dingen die moeten zijn en kunnen. Een ISP hoeft het niet aan te bieden en KPN hoeft het niet als dienst te bieden. Geen enkele telco doet dit volgens mij als dienst aanbieden die annexA en annexB poorten heeft.

Wat ik denk dat de enige mogelijkheid is als dit niet een dienst is:

Dus als je van je annexB lijn af wil moet je de verbinding opzeggen en opnieuw aanvragen, echter:
  1. Je kan XS4all-only niet aanvragen als nieuwe klant.
  2. Je kan XS4all-gewoon niet aanvragen zonder KPN telefonie abonnement.
Dus je moet dan bij KPN een analoge telefoonlijn aanvragen, daarop een normaal XS4all abonnement via het 'ADSL van KPN' model (mxstream model). Daarop heb je een minimaal 12 maanden contract waarna je naar XS4all-Only kan overstappen. Dan heb je een annexA lijn op XS4all-Only.

Let op! - Je verbinding moet dus wel dedicated zijn voor dit verhaal. Heb je KPN ISDN telefonie ook op die lijn kan wisselen van lijntype met twee diensten tegelijk helemaal niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg.
Ik heb nog wat informatie van KPN gekregen, hiermee zou het moeten kunnen. Ga ermee verder.
Als het lukt dan zal ik het hier posten.

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 20-06-2007 22:03 ]

Verwijderd

Ik ga maar even verder in dit - enigzins oud - topic omdat ik met een soortgelijk probleem zit.
Ik heb ISDN2 + ADSL van XS4ALL.
Mijn doel: migreren naar een analoge lijn zonder internet-downtime en met behoud van alle 4 de MSN nummers (mogen allemaal via VOIP lopen, dat hoeft niet op de analoge lijn).
Ik heb een (extra) analoge lijn aangevraagd bij KPN. Deze is opgeleverd en hiermee kan ik bellen. Hierop wilde ik ADSL van XS4ALL aanvragen om daarna de ISDN lijn inclusief ADSL op te zeggen.
Ik heb de nieuwe lijn telefonisch aangevraagd en de medewerker van KPN bevestigde mij dat bovenstaande mogelijk is.

Actie: Ik bestel ADSL van XS4ALL.

Probleem: Ik kan geen ADSL van XS4ALL aanvragen, de centrale schijnt vol te zitten?

Actie: Ik bestel Internet van KPN Go (was: direct-adsl) op het nieuwe nummer (nieuwe lijn)

Probleem: KPN koppelt de aanvraag aan het nummer van mijn huidige internet verbinding en ziet het dus als een overstap van XS4ALL -> KPN.

Actie: Ik bel KPN en die vertellen me dat je op 1 adres maar 1x ADSL kan aanvragen. Ik heb in ieder geval de aanvraag laten annuleren.

Nu is de vraag of je op 1 adres maar maximaal 1x ADSL kan aanvragen, of dat je op 1 adres maar maximaal 1x ADSL van KPN kan aanvragen? MIsschien kan ik wel ADSL van een andere provider aanvragen? Ik lees namelijk in meerdere posts in dit forum dat mensen adviseren om er een 2e lijn bij te nemen om zonder downtime af te stappen van ISDN2. Misschien heeft niemand het werkelijk geprobeerd en ben ik de eerste oen die het wel doet. :)

De KPN vertelde me dat ik de ISDN lijn kan opzeggen en dat de bijbehorende ADSL verbinding dan wordt omgezet in een ADSL Only. Dit is wel positief, want dan kan ik gewoon XS4ALL behouden, heb ik geen ISDN abonnement meer en ik kan ook analoog bellen (ook al is het via een andere lijn).

Nu is de vraag of dit ook kan door de 4 MSN nummers te porteren naar bv. budgetphone of tweakphone wat resulteert in een beeindiging van ISDN2. Blijft de ADSL over Annex B dan bestaan? Wat is jullie ervaring. KPN zegt dat het kan, maar daar hecht ik weinig waarde aan.

Mooie bijkomstigheid zou zijn dat ik daarna 1 MSN nummer weer kan terugzetten naar XS4ALL VOIP zodat ik toch met dat nummer kan bellen. (De andere 3 nummers wil ik op een ander adres gebruiken).

Het zou allemaal zoveel makkelijker zijn als XS4ALL 4 MSN nummers zou kunnen overnemen, maar helaas nemen ze er maar maximaal 1 over. En ze kunnen nog geen schatting geven van wanneer het WEL mogelijk wordt.

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 00:50
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:03:
Nu is de vraag of je op 1 adres maar maximaal 1x ADSL kan aanvragen, of dat je op 1 adres maar maximaal 1x ADSL van KPN kan aanvragen? MIsschien kan ik wel ADSL van een andere provider aanvragen? Ik lees namelijk in meerdere posts in dit forum dat mensen adviseren om er een 2e lijn bij te nemen om zonder downtime af te stappen van ISDN2. Misschien heeft niemand het werkelijk geprobeerd en ben ik de eerste oen die het wel doet. :)
Ja het kan, echter in het standaard order proces van KPN is de kans groot dat het fout gaat zoals je hebt gemerkt. je zou het bij een andere provider kunnen proberen, of dat goed gaat.......
De KPN vertelde me dat ik de ISDN lijn kan opzeggen en dat de bijbehorende ADSL verbinding dan wordt omgezet in een ADSL Only. Dit is wel positief, want dan kan ik gewoon XS4ALL behouden, heb ik geen ISDN abonnement meer en ik kan ook analoog bellen (ook al is het via een andere lijn).

Nu is de vraag of dit ook kan door de 4 MSN nummers te porteren naar bv. budgetphone of tweakphone wat resulteert in een beeindiging van ISDN2. Blijft de ADSL over Annex B dan bestaan? Wat is jullie ervaring. KPN zegt dat het kan, maar daar hecht ik weinig waarde aan.
Dat gaat inderdaad op deze manier goed, echter wanneer je toch al door deze moeite gaat lijkt het mij ook verstandig om direct van Annex B naar Annex A te gaan. Dat werkt toch vaak net iets beter.

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Ik wil mij ook proberen te wagen aan de uitdaging van het afstoten van ISDN hier is de situatie:

Huidig:
ISDN, Orange ASDL Basic (6 mbit)

Orange kwam met plan om over te stappen op ADSL extra, (snelheids verhoging van 6>8 mbit) zodat het goedkoper en sneller werd.

Toekomst plan:
ISDN, Orange ASDL extra @ 8 mbit

Probleem:
Krijgen nu een telefoontje van orange dat ze zeggen dat de 8 mbit technisch niet haalbaar op onze lijn, beetje vaag. Afstand is 1825m, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Mijn idee: ISDN laten omzetten naar analoog en orange extra @ 20 mbit + telefonie abbo nemen, zal vast niet op de 20 mbit komen, maar oke.

Dus mijn vraag is kan zoiets makkelijk voor me kaar gekregen worden? (zonder al te veel downtime)
En btw, een fax werkt dan toch ook niet meer of wel?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:43
Boeiend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:30:
Ik wil mij ook proberen te wagen aan de uitdaging van het afstoten van ISDN hier is de situatie:

Huidig:

Orange kwam met plan om over te stappen op ADSL extra, (snelheids verhoging van 6>8 mbit) zodat het goedkoper en sneller werd.

Toekomst plan:

Probleem:
Krijgen nu een telefoontje van orange dat ze zeggen dat de 8 mbit technisch niet haalbaar op onze lijn, beetje vaag. Afstand is 1825m, zou toch moeten kunnen lijkt mij.

Mijn idee: ISDN laten omzetten naar analoog en orange extra @ 20 mbit + telefonie abbo nemen, zal vast niet op de 20 mbit komen, maar oke.

Dus mijn vraag is kan zoiets makkelijk voor me kaar gekregen worden? (zonder al te veel downtime)
Ik ben er de afgelopen 5 maanden mee bezig geweest om hetzelfde voor elkaar te krijgen i.v.m. een verhuizing, dit is nog steeds niet gelukt. Wat een ramp zeg, KPN + Orange. Niet om je de moed in de schoenen te praten: maar wat een ontiegelijke rotzooi is het bij die bedrijven. Pure wanorde en chaos, niets klopt, niets werkt, iedereen zegt wat anders. Het is vooral dat laatste dat het lastig maakt. En dat je nooit, maar dan ook nooit wordt terug gebeld natuurlijk. Succes! Ik meen het.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Zoals eerder gezegt is het inderdaad bij KPN procesmatig allemaal heel moeilijk. Technisch gezien kan het gewoon... In Duitsland is namelijk bijna alles op Annex B gebasseerd ook als je een PSTN lijn hebt.
Technisch gezien:

PSTN + Annex B ADSL = Mogelijk
ISDN + Annex B ADSL = Mogelijk
ISDN + Annex A ADSL = Niet mogelijk wegens frequentie overlapping...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Boeiend schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 17:30:

Huidig:

Toekomst plan:

Probleem:

Mijn ouders hebben Orange 20 Mbit gehad op 2300 meter van centrale in combinatie met analoge lijn. Bleef uiteindelijk 16 Mbit van over...

Is nog altijd zeer acceptabel denk ik...

Het enige wat tegen kan werken is de kwaliteit van de kabel...
Wel moet ik vermelden dat Orange gebruik maakt van KPN wholesale DSL en dus technisch gezien levert over de apparatuur van KPN.
En KPN zit kwa meting er nog wel eens naast...
Ik heb in het verleden wel eens een KPN vertegenwoordiger zijn mond open laten vallen omdat KPN had gezegd dat DSL niet leverbaar was op dat adres (te ver weg enzo...) zijn mening draaide bij toen ik de meterkast opendeed en een werkend BBNED DSL verbinding liet zien...

Ook wel gehad dat ze eerst zeiden niet mogelijk(Max 512kbit ofzo) en nu draait er een 3Mbit lijn stabiel op het adres...

Beetje doordrammen helpt soms...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Pagina: 1