Ik wil op mijn Postfix mailserver met Spamassassin als spamfilter, user-based configuraties van Spamassassin activeren.
Volgens de manual van Spamassassin en verschillende tutorials die ik op internet heb gevonden, kan dat door in ~/.spamassassin/ een bestand met de naam user_prefs te plaatsen en daarin de opties te zetten.
Dat heb ik gedaan, de inhoud ziet er zo uit:
Het lijkt alsof Spamassassin hier helemaal niet naar kijkt. In de header van mails die binnenkomen, worden een paar regels toegevoegd door Spamassassin en Amavis-new.
Hieronder de 2 regels van Spamassassin:
required=5.0 : hoort 4.9 te zijn.
autolearn=no : hoort autolearn=yes te zijn.
De global configuration (local.cf) in /usr/local/etc/spamassassin heb ik verwijderd, zodat ik zeker weet dat die niet gebruikt wordt.
Ben ik iets vergeten?
Volgens de manual van Spamassassin en verschillende tutorials die ik op internet heb gevonden, kan dat door in ~/.spamassassin/ een bestand met de naam user_prefs te plaatsen en daarin de opties te zetten.
Dat heb ik gedaan, de inhoud ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| required_hits 4.9 rewrite_subject 1 subject_tag *SPAM* report_safe 1 use_terse_report 0 use_bayes 1 auto_learn 1 skip_rbl_checks 0 use_razor2 1 use_dcc 1 use_pyzor 1 ok_languages all ok_locales all |
Het lijkt alsof Spamassassin hier helemaal niet naar kijkt. In de header van mails die binnenkomen, worden een paar regels toegevoegd door Spamassassin en Amavis-new.
Hieronder de 2 regels van Spamassassin:
code:
1
2
| X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 2.63 (2004-01-11) on epauli.dyndns.org X-Spam-Status: No, hits=0.0 required=5.0 tests=none autolearn=no version=2.63 |
required=5.0 : hoort 4.9 te zijn.
autolearn=no : hoort autolearn=yes te zijn.
De global configuration (local.cf) in /usr/local/etc/spamassassin heb ik verwijderd, zodat ik zeker weet dat die niet gebruikt wordt.
Ben ik iets vergeten?