Toon posts:

[XP] bestanden onleesbaar na overzetten HD*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Een deel van mijn bestanden zijn onleesbaar geworden nadat ik ze heb overgezet naar een nieuwe HD. De grootte van de files klopt nog. Alleen de inhoud is abracadabra. Dit betrefd voornamelijk documenten en tekst bestandjes en daar ben ik niet blij mee. Is er nog een manier om dit terug te draaien?

nu volgt een beschrijving van wat ik heb gedaan.
Ik heb op een nieuwe 200 GB HD, 2 partities aangemaakt, de eerste geformateerd in/met Windows XP naar NTFS. De 2de snel geformateerd naar NTFS met
Partition magic 7. Alle files die ik naar partitie 1 heb overgezet daar is niet mee aan de hand. Maar veel bestanden die ik naar partitie 2 heb overgezet zijn onleesbaar geworden. Ook heb ik met partition magic nog de driveletters wat aangepast...
De files waren alleen afkomstig van een andere (fat32) HD.

Ik vrees het ergste, dat ik alles kwijt ben. Maar het rare vind ik dat de bestandsnamen nog wel gewoon kloppen.

Zou het nog helpen om de partitie te converteren naar fat32 ofzo?

mijn dank is groot!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Waarschijnlijk heb je je files encrypted op je oude windows XP, en als je die niet meer aan de gaang krijgt ben je gewoon die bestanden kwijt

[ Voor 28% gewijzigd door _root op 27-06-2004 12:21 ]

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Topicstarter
het rare is ook dat het niet overal is.
Ik heb dan een map text. En het overgrote deel is onleesbaar op een paar bestandjes na. En daar zie ik geen enkele relatie in.

Ik heb wel nog een oude image van de vorige winXP, maarja daar zitten die documenten niet in.

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Laat me raden, de bestanden die niet meer leesbaar zijn zitten onden My Documents ?

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Topicstarter
yep dat klopt. Een gedeelte dan he.
Maar ze komen inderdaad uit My documents.
En sommige daarvan zijn wel leesbaar maar de meerderheid niet:(

Ik weet niet precies wat je met encrypted bedoeld.
Ik heb nooit bewust iets beveiligd ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 12:25 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Krijg je een foutmelding of zie je gewoon onzin? En zijn de files toevallig groen gekleurd?

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie gewoon onzin.
verder ziet alles er normaal uit, maar zodra ik eentje open dan zie ik in plaats van mijn mooi getypte text bijvoorbeeld dit:

ôdáÑÀ¦à}w†ïÓteHk.|<3Ü;wø`h\2ÙÃHR1Þ¡èÛw雃P¦w`‡ƒ¡aØ;À¤

of dit
ی⋖刌တ盺씡᪁ユ᷂鑈腉Ⲁ㼑擠禈宁�㢉䝊둉⋻䬁﫭໯㓻깧섈胞衘脐о檎幦鄔钓迉譴㷍ᐲ凾Ʈ鄢ꃡ�슃蠑ꁨキ鏔犖ٮ襈ᡠ拳旂ﳏ≎赐䄄者

onzin dus, maar ik krijg geen foutmelding oid.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan het zijn dat je op de 1e PC een andere OS versie (XP zonder of met SP1) draaide dan op de 2e PC?

Het lijkt er een beetje op ofdat je de EnableBigLBA flag e.d. niet juist hebt staan :)

Verwijderd

Topicstarter
beste elevator,

dank je voor je reactie.

ik draai alles op 1 pc. Er is geen 2de pc aan te pas gekomen.
Ik heb nu nog niet SP1 geinstalleerd dat ga ik net doen.

Maar het rare blijft nog altijd dat sommige bestanden wel leesbaar zijn, en de meerderheid niet. Ook een map van mn moeder staat erin met allerlei submappen, en daarbij is neits aan de hand.

ennuh die lba flag? da's toch meer bios settings?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Heb je ook de betreffende fonts ge-installeerd? Ik had een vrij afwijkende lettertype/font en ik kreeg ook een bijna fatale hartverzakking, maar na deze blunder gecorrigeerd te hebben alles weer koek en ei.

Misschien kan je je oude schijf weer eens erin zetten en een disk-check doen kijken ofje orginele bestanden nog wel goed zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hey Eichhi,

ik heb mn originele disk nog wel maar die is geformateerd en wel nu.

Over dat is in mijn geval niet zo denk ik, want ik open de bestandjes gewoon met notepad en het zijn simpele text files. Maar ook mp3 bestanden en filmpjes kan ie niet meer openen. (op de eerste partitie, die ik met winxp heb geormateerd, zijn geen problemen). Ik had die 2de partitie waarschijnlijk ook gewoon eerst goed moeten formateren met winXP.

shit happends..

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Ik had een soortgelijks probleem: Ik had eerst een 20 gig HD Maxtor, en ging toen over naar een 80 gig HD Maxtor.
Let op dat ik een 300 watt cheap voeding had.

Dus ik blij winXP op die nieuwe HD installerern, partities aanmaken en natuurlijk daarna de tweede schijf aansluiten en data overzetten. Je raadt het al, bijna allles wat corrupt toen ik die andere schijf ontkoppelde en die nieuwe schijf gebruikte.

Ik had het op de volgende manier opgelost, een 400 watt zalman gekocht en een qtec externe casing.

Ik had toch niks te doen voor een tijdje (student) en ben toen aan het testen geslagen. Zalman erin en alles ging goed. En natuurlijk met die externe usb 2.0 casing ging het sweety snel.

Mja, voor jou is dit natuurlijk geen oplossing meer. ;)

Verwijderd

Topicstarter
YES :D het is gelukt.

Nadat ik Service Pack vor XP weer had geinstalleerd en de computer opnieuw opstartte, ging die automatisch de HD op fouten scannen en gaf 10000x de melding Orphanaged file ofzo aan. Ik weet het ook niet precies.

Hierna kan ie alle files weer lezen.....
rare jongens die van Microsoft;)
Pagina: 1