[WinXP] Mozilla Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Hallo,

Vooraf: Ik heb gezocht op google en GoT maar heb nog niet echt wat kunnen vinden..

Mijn probleem:
Ik start vaak internetpagina's door vanuit start -> uitvoeren in te tikken. Ik draai nu sinds een tijdje Mozilla Firefox (0.9) als standaardbrowser. Wat gebeurt er nu.. De pagina wordt in Firefox geladen maar ik krijg ook nog een windows foutmelding nl:
"Windows kan het bestand www.google.nl niet vinden. Controleer of u de naam juist heeft ingevoerd en probeer het daarna opnieuw."

Vraag:
Heeft iemand hier ook ervaring mee? En zo ja, kan dit opgelost worden? Alvast bedankt!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
euhhh, waarom niet eerst FF opstarten en dan op een bookmark klikken of een adres intypen. Makkelijker kan toch niet :? Of snap ik je niet helemaal?

[edit]
Jou "probleem" heb ik trouwens ook hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Br@m op 27-06-2004 11:48 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• The_Duke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 15:31

The_Duke

ho gek!

ik heb het net ff geprobeert maar bij mij werkt het gewoon zonder foutmelding. ik heb ook Firefox 0.9

Verwijderd

En als je op een normale manier opstart heb je er dan ook last van? Waarom start je sowieso niet normaal op?

edit: net ook ff geprobeerd en het werkt hier wel gewoon.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 11:50 ]

• Jarcol
Br@m schreef op 27 juni 2004 @ 11:47:
euhhh, waarom niet eerst FF opstarten en dan op een bookmark klikken of een adres intypen. Makkelijker kan toch niet :? Of snap ik je niet helemaal?
Ik ben gewend om het via uitvoeren te doen. Vind ik fijn.. Zal wel tik zijn ofzow.. maar geeft dus die foutmelding.. en dat wil ik graag opgelost hebben :)

• Jarcol
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 11:49:
En als je op een normale manier opstart heb je er dan ook last van? Waarom start je sowieso niet normaal op?
Verder krijg ik geen foutmeldingen als ik vanuit mozilla zelf al een internetsite start..

• Br@m
  • Niet online
Ik zal best wel dom zijn, maar als je dat doet via uitvoeren, dan wordt toch ook FF opgestart? Dan kan je toch net zo goed éérst FF opstarten. Maar ik zal wel te simpel zijn denk ik ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Jarcol
Br@m schreef op 27 juni 2004 @ 11:51:
Ik zal best wel dom zijn, maar als je dat doet via uitvoeren, dan wordt toch ook FF opgestart? Dan kan je toch net zo goed éérst FF opstarten. Maar ik zal wel te simpel zijn denk ik ;)
Dat zal allemaal wel.. maar daar gaat het hier toch niet om?
vanuit uitvoeren wordt de pagina gelijk geladen.. en ik werk nogal veel met sneltoetsen en vind dit dus fijner..

• kamerplant
  • Niet online
Jup, ik heb het ook met een .url bestand op m'n desktop. Dit geeft ook de error aan waarna wel de juiste pagina netjes geladen wordt. Aan de style te zien komt de error message van Windows ipv Firefox, een oplossing heb ik helaas ook niet kunnen vinden.

🌞🍃

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:12

SpamLame

niks

Dat gezeur ook van "dan start je toch eerst FF op".

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de foutmelding die je krijgt als een website opend vanuit de runbox.

Anyway: Ik WinXP (geen sp's) met FF 0.8 krijg de foutmelding niet.

Had je die foutmelding ook toen je nog een andere FF versie gebruikte?

[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 27-06-2004 12:01 ]

• Jarcol
DataBeest schreef op 27 juni 2004 @ 11:57:
Jup, ik heb het ook met een .url bestand op m'n desktop. Dit geeft ook de error aan waarna wel de juiste pagina netjes geladen wordt. Aan de style te zien komt de error message van Windows ipv Firefox, een oplossing heb ik helaas ook niet kunnen vinden.
Klopt! Had ik me ook al bedacht! Het lijkt erop dat als je normaal gesproken een url intoets deze automatisch verwezen wordt naar IE maar aangezien nu FF de standaardbrowser is deze verwijzing niet meer (helemaal) klopt en naar niets wijst ofzow..

Ik klink weer aardig vaag volgens mij :S

• Jarcol
SpamLame schreef op 27 juni 2004 @ 12:00:
Dat gezeur ook van "dan start je toch eerst FF op".

Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om de foutmelding die je krijgt als een website opend vanuit de runbox.

Anyway: Ik WinXP (geen sp's) met FF 0.8 krijg de foutmelding niet.

Had je die foutmelding ook toen je nog een andere FF versie gebruikte?
Jap.. ligt dus niet aan 0.9!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Unverter

Rediscover the web!

Ligt er volgensmij aan dat het 'Hypertext-overdrachtprotocol' niet helemaal goed ingesteld staat. Ga dus naar je mapopties van windows en kijk naar hypertext-overdrachtprotocol (met privacy). Bewerk dan de optie open. Als je daar onder toepassing GEEN Firefox ziet staan, vink dan de optie DDE gebruiken uit. De volgende keer als je kijkt zie je daar waarschijnlijk wel Firefox staan en werkt alles weer gewoon.

• Jarcol
Jow! Dat was em! Thnx!

Bedankt voor je snelle hulp en werkende oplossing!
Pagina: 1