[XP Pro]Échte Terminal Services (meerdere users tegelijk) ?

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Is er een manier om met échte Terminal Services in XP te werken, en dus niet met een slap aftreksel genaamd Remote Desktop?
Bij TS van 2000 (Server , Pro weet ik niet) kan je namelijk met meerdere users tegelijk op de pc inloggen. Bij XP echter, moet je eerst de lokale gebruiker afmelden voor je met de remote user kan inloggen. Is er een manier om hier omheen te komen?
Ik heb op een informatiekunde proefwerk namelijk gezegd dat Windows XP Pro multi-user is (had verwacht dat XP dat is omdat 2000 dat ook is), maar dat blijkt dus niet te kloppen... Of doe ik iets fout?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
XP is in zoverre multi-user, dat je tussen gebruikers op de lokale machines kan wisselen zonder deze uit te loggen.

Microsoft zal expres wel de mogelijkheid hebben disabled om met meerdere personen via TS op de een Windows XP Pro machine te komen, meerdere users op een TS is gewoon voor de Server lijn van Windows.

En zelfs met een server Windows OS kun je maar met 1 (of 2) gebruikers via TS inloggen als het staat ingesteld op Remote Administration. Anders moet je gewoon licenties gaan betalen voor in de Application mode.

C:\>_

Verwijderd

Je doet niets fout. Lees je licentie overeenkoms nog maar eens goed door.

Je mag maar met 1 gebruiker tegelijk met Windows werken.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Programma's op de achtergrond blijven gewoon doordraaien bij de snelle gebruikers wissel. Processen kunnen draaien onder verschillende users, dus in die zin is het aardig multiuser.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:20

mutsje

Certified Prutser

Er is een programma die emuleert TS server ben alleen even de naam kwijt dus je zult met google moeten gaan werken. Met die tool kan men via XP een TS server emuleren. Of het echt zo perfect werkt weet ik niet heb het niet uitgeprobeerd maar ja.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
mutsje en blackd, thnx!
't Werkt op deze manier :D

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Overigens is je antwoord op je proefwerk prima; het is nog steeds multi-user. Naast user switching standaard alleen niet via de GUI: de telnet service werkt prima :) <-- op de veiligheidsaspecten na natuurlijk

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1