[Stuurwiel]Welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een mooi stuurwiel fvoor op de computer, ik speel namelijk veel Live for Speed en met de muis racen is ook niet alles.

Vroeger had ik altijd een Thrustmaster stuurtje met pedalen en een pookje, dit zou ik graag weer willen.

Ik kan me Saitek van vroeger herinneren, ACT-labs ook

Ik had zelf al (de erg prijzige) Logitech MOMO Force gevonden
Afbeeldingslocatie: http://edomekuvat.soneraplaza.fi/arvostelu_momoracingforce/3.jpg

Maar deze is dus best duur (109 euro) en ik vroeg me af of iemand goedkopere stuurtjes weet die aan mijn criteria voldoen:

-Force Feedback(zou evt ook we mogen)
-GOEDE pedalen
-Pook
-moet een beetje stevig zijn, geen sweex of trust
-Alle andere merken zijn welkom
-niet te duur

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al in de pricewatch gekeken? Misschien dat daar het een en ander te vinden is?
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/214
Hier staan trouwens ook nog Saitek tussen, dacht dat die failliet was of zo :/ maar ja, zat ik er dus naast :)

[wat hier stond was niet voor PC, maar de PS2 ;) ]

Uiteraard kan je met Google naar reviews zoeken over de stuurtjes die je interesseren... ;)

[ Voor 120% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2004 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76385

kijk hier eens vergelijking bij toms hardware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
GJ-tje schreef op 27 juni 2004 @ 10:53:
Heb je al in de pricewatch gekeken? Misschien dat daar het een en ander te vinden is?
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/214
Hier staan trouwens ook nog Saitek tussen, dacht dat die failliet was of zo :/ maar ja, zat ik er dus naast :)

edit:
pricewatch: Logitech Driving Force Die heeft volgens mij ook force feedback, en is bijna de helft van de 109,- van de momo... ;)
Hij ziet er zo uit:
[afbeelding]

Uiteraard kan je met Google naar reviews zoeken over de stuurtjes die je interesseren... ;)
Ik heb ze gezien ja, ook in de PW, maar daar zit weer geen "pookje" op, en ik wil zo graag "poken" :9

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je een pook wil, dan lijkt mij de logitech toch de aangewezen keus. Bovendien is het een kwalieitsproduct, je zal er waarschijnlijk langer en meer plezier van hebben dan een wat minder bekend merk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 22:32
Ik heb de Logitech® Formula™ Force GP, kost rond de €60 meende ik. Die heeft alle functies die jij wil hebben behalve de pook, voor mij is dat geen punt maar als jij beslist 1 wil met een pook dan is deze Logitech MOMO Force toch de beste keus.
Deze heb ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/98.gif
(Pedalen staan niet op de foto) Spec's naar dit stuurwiel
Wat is het verschil het verschil tussen winnen of met een flinke crash bij de sloperij eindigen? Met 220 km per uur wil je niets anders dan je ogen op de weg houden. Logitechs ontwerptechnici hebben daarom een ergonomisch racestuur met een unieke besturingsconfiguratie ontwikkeld waarmee je voor honderd procent op het racen kunt concentreren

Dit is autoracen op topniveau met force feedback: een geweldige ervaring die goede bestuurders in fantastische bestuurders transformeert!

-Voel alles met realistische force feedback-effecten
-Bestuur je auto moeiteloos met het op maat gemaakte wiel, de versnellingsregelaars en vier programmeerbare knoppen
-Versnel en rem precies met realistische pedalen op een verzwaard voetstuk

[ Voor 63% gewijzigd door Westereen op 27-06-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Mmmm
Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel

Die ACT Labs is ook mooi, maar dan moet je weer een aparte schakelmodule kopen á 70$

Logitech MOMO force, tsja, misschien ga ik morgen wel effe kijken :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17

n00bs

Het is weer Zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:29
zo'n pookje is ook niets. Schakelen met met een versnellingsbak en niet met een pookje op en neer
edit:

Oeps niet gezien dat het topic zo oud was

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 03-07-2004 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bertus schreef op 27 juni 2004 @ 11:22:
Mmmm
Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel
dat stuurtje heb ik ook. Zowel als met pook als met paddles achter het stuur :D

Pendalen zijn de eerste die mijn grof geweld hebben overleeft, al zijn ze wat klein.

Daarbij kan je de actlab USB shifter nemen, deze bij het stuurtje gebruiken.

(note on the Actlab, de "echte" 5-6 bak schakelpook springt dus steeds terug naar het midden, zover ik hem heb mogen testen :()

edit: lees net dat act-lab racestuur (en bak) niet meer verkocht/gemaakt worden.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 03-07-2004 02:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 14:47
misschien de Logitech® Driving Force™ Pro?
Kan je 900 graden draaien en er zitten stevige pedalen bij en natuurlijk een schakelpook. Schijnt ook een van de beste force feedbacks te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/2709.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door PhuSioN op 03-07-2004 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 07:30
Haal niet de rode Momo Force en de zwarte Momo Racing door elkaar.
Dit zijn 2 aparte stuurtjes waarvan je de zwarte Momo Racing als opvolger mag zien van de Momo Force.

Ik heb hier 2 stuurtjes in huis nl. Logitech Wingman en de Momo Racing.Het prijsverschil ligt rond de € 40/50 maar ,vind ik,is volledig gerechtvaardigd!

Met de Momo Racing kan je veel precieser sturen en heeft een Force Feedback die niet te vergelijken valt met de Wingman.Ook de uitstraling en heerlijke grip van het stuur zijn niet te vergelijken met de Wingman.

Aangezien ik een paar keer in de week de Momo gebruik met F1 Challenge weet ik echt wel waar ik het over heb en is dit stuur z'n hogere aanschaf zeker waard!

Volgens m'n racemaatjes is de Microsoft Sidewinder FF ook een aanrader.Deze wordt alleen niet meer gemaakt dus een nieuwe opsporen wordt misschien lastig.
Tweedehands zijn ze nog wel te krijgen.

Mijn advies zal wel duidelijk zijn :Momo racing rulez bigtime!
(ik heb wel problemen gehad met de pedalen die niet voor de volle 100% wilden uitslaan maar dit is inmiddels verholpen door een driverupdate)
Momo Racing probleem

[ Voor 6% gewijzigd door VCDfan op 03-07-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
patryk schreef op 03 juli 2004 @ 03:05:
misschien de Logitech® Driving Force™ Pro?
Kan je 900 graden draaien en er zitten stevige pedalen bij en natuurlijk een schakelpook. Schijnt ook een van de beste force feedbacks te hebben.

[afbeelding]
Is die niet voor de Playstation? anders. Linkje plz!:P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Tis inderdaad dat je een pook wilt, anders kon ik je de MS Sidewinder FF van harte aanbevelen! Super stuurtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Westereen schreef op 27 juni 2004 @ 11:13:
Ik heb de Logitech® Formula™ Force GP, kost rond de €60 meende ik. Die heeft alle functies die jij wil hebben behalve de pook, voor mij is dat geen punt maar als jij beslist 1 wil met een pook dan is deze Logitech MOMO Force toch de beste keus.
Deze heb ik dus:
[afbeelding]
(Pedalen staan niet op de foto) Spec's naar dit stuurwiel

[...]
als je iemand bent die flink trapt op de pedalen zou ik niet voor die FF GP gaan. Als je ze intrapt voel je ze gewoon buigen. Bij mij is het rempedaal afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56853

Sorry dat ik dit oude topic ophoog schop, maar een nieuwe aanmaken leek me overbodig.

Ik speel niet veel spellen, maar zit er wel over te denken om een stuurwiel aan te schaffen. Nu wil ik er niet te veel geld aan uitgeven. Mijn vraag is, of de Logitech Formula Vibration Feedback Wheel een beetje goed is? Het is wel hun goedkoopste stuurtje. Ik vraag me vooral de volgende dingen af:

- Hoe goed blijft dat ding op tafel staan?
- De pedalen zien er niet zo comfortabel uit als bij de duurdere sturen. Is dit een probleem?

Ik heb het dus over dit stuur:
http://www.logitech.com/i...,CRID=2217,CONTENTID=9489
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/5172.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Trust Force feedback race master II is erg goed, het is de eerste racestuur waarvan de pendalen tot nu toe nog steeds perfect doen. Het stuurtje heeft toen de tijd maar 20 euro gekost omdat het een terug gebrachte product was terwijl die nog 100% goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
hij zal wel op tafel blijven staan er zitten namen speciale bevestigings mogelijjkheden voor een redelijk groot tafelblad bij.

Je kunt hem gewoon vastschroeven en daarna weer loshalen zonder beschadegingen

Verder weet ik er niet zoveel vanaf

Ik hoop dat je eruit komt

mvg,

Denzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127247

Hallo,

Ik heb ook een vraagje waarover ik volgens mij niet een nieuw topic hoef te openen. Ik wil graag een goede Force-Feedback stuurtje kopen met goede pedalen. Welke raden jullie mij aan?? Ik wil deze hoofdzakelijk gebruiken voor mijn pc, maar ik heb ook een ps2 waarop ik ook regelmatig een keertje grand tourismo 4 en nog andere spellen doe. Nu zag ik dat de ThrustMaster Racing Wheel Ferrari GT 2 in 1 voor de pc en voor de ps2 is. Nu is mijn vraag ofdat dit een goed stuurtje is??
En zijn er nog andere stuurtjes bijvoorbeeld van logitech welke ook echt goed zijn?? Ik hoor dat de MOMO racing van logitech ook wel een fijn stuurtje is alleen dat de pedalen zo snel kapot gaan.
Graag had ik wat reacties van jullie over stuurtjes die op de pc en de ps2 werken of werkend te krijgen zijn??
Zo las ik ook dat de Logitech driving force pro ( voor de ps2 ) ook op de pc werkt maar nog niet goed.
Ik hoop dat jullie mij kunnen zeggen wat een echt goed stuurtje is.
Budget zo rond de 80euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:04
Ik heb de Logitech Force Feedback Formula Force GP

(staat trouwens ook te koop bij mij)

Lekker stuurtje, racet vet goed. Heerlijk in de hand liggend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dit de pendalen zijn die dat racestuur heeft dan zien ze er wel stevig uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/consumer/20031209/images/thrustmasterenzo1b.jpg

Anders zal ik zeggen gewoon uitproberen, en als je de pendalen binn 8 dagen stuk krijgt gewoon terug brengen. Ik heb het trouwens bij meerdere pendalen mee gemaakt dat ze best wel snel stuk gingen. Maar sinds ik deze heb Afbeeldingslocatie: http://www.trustreseller.com/_images/products/230/11562-3.gif gaat het tot nu toe nog steeds goed :*)

Dit soort pendalen hebben trouwens een erge korte levensduur.
Afbeeldingslocatie: http://www.alfadata.com/prod_pic/pc_force_L.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 13-03-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:16:
Als dit de pendalen zijn die dat racestuur heeft dan zien ze er wel stevig uit.
[afbeelding]

Anders zal ik zeggen gewoon uitproberen, en als je de pendalen binn 8 dagen stuk krijgt gewoon terug brengen. Ik heb het trouwens bij meerdere pendalen mee gemaakt dat ze best wel snel stuk gingen. Maar sinds ik deze heb [afbeelding] gaat het tot nu toe nog steeds goed :*)

Dit soort pendalen hebben trouwens een erge korte levensduur.
[afbeelding]
Welke bedoel je nu met de bovenste?? De thrustmaster Racing Wheel Ferrari GT 2 in 1 of de door mcandor genoemde logitech force feedback formula force GP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb ondertussen wel een paar racesturen gehad: de Trustmaster Ferrari nog iets met Force Feedback. Onmiddelijk kapot, geen signaal meer van te ontvangen.

3 maal 4 maal een Trust stuur, ook breuk in de kabel, zit niet erg stevig inelkaar.

2 maal de Logitech Driving Force FF, pedalen alweer niet stevig, maken hard klikkend geluid bij vol gas en dan weer terug, niet nauwkeurig.

Nu een Logitech Driving Force Pro (voor Playstation 2 en PC). Vette aanrader. Ding zit stevig inelkaar, loopt gewoon via USB, even software downloaden en gaan. Barst van de knoppen die allemaal te bedienen zijn.

edit:
Ik heb dus ook nog een paar keer een stuur gehad zonder FF, 2 keer een Trust en 1 keer een Logitech. Deze moet je al helemaal niet hebben, want de veren springen al vrij snel kapot en het stuur gaat snel licht draaien als je hem gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door daandegoeiste op 13-03-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Valt in prijs ook nogal mee zeg: http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=12377

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daandegoeiste schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:32:
Ik heb ondertussen wel een paar racesturen gehad: de Trustmaster Ferrari nog iets met Force Feedback. Onmiddelijk kapot, geen signaal meer van te ontvangen.

3 maal 4 maal een Trust stuur, ook breuk in de kabel, zit niet erg stevig inelkaar.

2 maal de Logitech Driving Force FF, pedalen alweer niet stevig, maken hard klikkend geluid bij vol gas en dan weer terug, niet nauwkeurig.

Nu een Logitech Driving Force Pro (voor Playstation 2 en PC). Vette aanrader. Ding zit stevig inelkaar, loopt gewoon via USB, even software downloaden en gaan. Barst van de knoppen die allemaal te bedienen zijn.

edit:
Ik heb dus ook nog een paar keer een stuur gehad zonder FF, 2 keer een Trust en 1 keer een Logitech. Deze moet je al helemaal niet hebben, want de veren springen al vrij snel kapot en het stuur gaat snel licht draaien als je hem gebruikt.
Ik las dus ergens dat driving force pro niet goed zou werken op de pc. Dit stuurtje is namelijk voor de ps2 ontwikkelt en er zou iets zijn met de force feedback die niet goed op de pc zou werken. Klopt dit of niet?? En hoe zijn de pedalen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Ik heb inmiddels de logitech Wingman formula force GP gekocht

Alleen zit er geen pook op, maar verder heerlijk stuurtje :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De logitech driving force pro lijkt me een super stuurtje maar wat ik nog even wil weten is ofdat alles ook goed werkt als hij aangesloten zit op de pc?? Ik lees bij sommige reviews dat de force-feedback dan helemaal niet meer werkt. Zijn er al goede drivers voor dit stuurtje op de pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
http://www.wingmanteam.com/ - Hier kun je drivers vandaan halen. Er zit gewoon een USB-stekker aan het stuur, dus dat werkt.
Force Feedback valt in te stellen, soms moet de pc overnieuw opgestart worden voor activatie, maar het werkt altijd. Je kan alle verschillende krachten instellen, zoals automatische terugvering, aantal graden en nog veel meer dingen.
Kortom, stuur werkt perfect en is veel beter dan die pruts dingen zoals Trust en de goedkopere Logitech. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127247 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:26:
[...]

Welke bedoel je nu met de bovenste?? De thrustmaster Racing Wheel Ferrari GT 2 in 1 of de door mcandor genoemde logitech force feedback formula force GP??
Ik bedoelde de thrustmaster Racing Wheel Ferrari GT 2, al geld het verhaal voor de meeste sturen die de zelfde soort pendalen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 127247 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:09:
Ik las dus ergens dat driving force pro niet goed zou werken op de pc. Dit stuurtje is namelijk voor de ps2 ontwikkelt en er zou iets zijn met de force feedback die niet goed op de pc zou werken. Klopt dit of niet??
Er is geen wezenlijk verschil tussen een PS2 en een PC stuurwiel - beiden gebruiken ze dezelfde USB interface. Echter, op de PC zal het stuurtje standaard een erg beperkte functionaliteit hebben omdat Logitech geen PC/Windows drivers meelevert. Gelukkig is er WingmanTeam die de Logitech drivers en software uitbrengen om het stuurwiel onder Windows optimaal te benutten. Met deze drivers is het alsof de DFP een native PC-stuurtje is. Alle games ondersteunen het wiel dus probleemloos.

Desalniettemin ervaren toch veel mensen problemen met de DFP, problemen die echter eveneens aanwezig zijn bij zowat alle andere Logitech PC-stuurtjes en vreemd genoeg verschillen van gebruiker tot gebruiker. De ene heeft er absoluut geen last van, de andere heeft er veel last van. Het meest voorkomende probleem bij Logitech stuurtjes is het verlies van het centrum. Dat wil zeggen dat je wanneer je een bocht uitkomt plots een andere middenafstelling hebt. Waar je voor de bocht als je je stuur in het midden hield nog rechtdoor reed ga je na de bocht plots nog steeds draaien als je het stuur weer recht houdt en moet je het scheef houden om rechtdoor te rijden. Bijzonder frustrerend. Er zijn een aantal fixes en tweaks hiervoor, maar ze werken niet bij iedereen. Bij anderen durft het stuur soms plots naar een kant te trekken. Dus als je het loslaat gaat het met alle kracht naar een uiterste stand. Bij nog anderen vertonen de pedalen dan weer afwijkingen.

Zelf heb ik geen enkele klacht over het stuurwiel zelf. Na drie maanden intensief gebruik heeft het niet een keer gefaald. Maar de pedalen durven af en toe hun kalibratie verliezen. Wanneer ik dan het gaspedaal of de rem aanraak geeft hij al vol gas of remt met maximale kracht. Bijzonder lastig omdat je dat niet verwacht en het zeer moeilijk anticipeerbaar is. Maar ik heb het in die drie maanden misschien 4 of 5 keer gehad. Gezien op het aantal uurtjes dat ik heb gereden is dat negeerbaar, maar ik heb nooit zulke problemen gezien bij m'n vorige (niet-Logitech) stuurtjes.
En hoe zijn de pedalen??
Helaas zoals bij alle Logitech stuurwielen... crap. Ik heb mijn DFP nu een dikke 3 maanden en de pedalen vertonen al flinke tekenen van slijtage (niet uiterlijk, maar in accuratesse van de bewegende onderdelen) en de pedalen hebben nooit goed aangevoeld - en ik heb dan al de "verbeterde revisie B", kun je denken hoe slecht de originele pedaaltjes wel niet zijn. Het stuur daarentegen is pure kwaliteit. Nou ja, toch voor het geld dat je er maar voor betaalt. Alleen de paddles achterop het stuur vind ik te klein en allesbehalve goed ontworpen. Het stuur is bovendien bijzonder luidruchtig wanneer je tegen de force feedback in beweegt. Als je niet alleen woont en er een slaapkamer naast je gamekamer is, is intensief racen terwijl er al mensen slapen niet echt aangeraden. Daar tegenover staat wel dat het force feedback effect dat het stuurtje weet te produceren bijzonder sterk en nauwkeurig is. Ik ken weinig stuurtjes die zoveel macht kunnen zetten. Je zult waarschijnlijk de kracht al gauw veel lager instellen.

Voordelen DFP:
- Tot 900° draaicirkel. Ongelooflijk dat geen ander wieltje dat heeft.
- Veel knoppen
- Degelijk stuurwiel
- Krachtig en accuraat force feedback effect
- Prijs (het mag een van de duurdere consumentenstuurtjes lijken, maar het is z'n geld meer dan waard tegenover andere stuurtjes)

Nadelen DFP:
- Crappy pedalen
- Stuurwiel iets te klein
- Paddles achter het stuur te klein en weinig professioneel
- Luidruchtig
- Sommigen hebben vreemde problemen. Typische Logitech-ziekte.

Jammer is dat er geen ontkoppelingspedaal bij zit, maar in principe moet je sowieso upgraden naar betere pedalen. Het enige probleem is dat er geen betaalbare pedalensets met ontkoppeling beschikbaar zijn. Heb je eindelijk een betaalbaar topstuur op de markt, zijn er weer geen betaalbare pedalen... Hoe dan ook, zelf bouwen is niet zo moeilijk als je over het materiaal kunt beschikken en geen twee linkse handen hebt. En dat is dan ook wat ik aan het doen ben.

Heb je een goed-werkend stuur te pakken, dan denk ik dat je het wel met me eens zult zijn dat er in die prijsklasse geen enkel stuurwiel is dat in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeNGuiN
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-05 16:07

PeNGuiN

't Is Wat...

De originele Momo Force is geweldig. Hij wordt al een tijd niet meer gemaakt, maar als je een werkende kan vinden is het een erg goede koop!

Zo gebruikt het tandraderen ipv. spankabels, kan meer dan 90° draaien, is de force feedback erg goed en is de pedaalunit stevig uitgevoerd. De bekleding van het stuur is van echt leer dus je hebt supergrip :)

Kostte oorspronkelijk meer dan 300 gulden nieuw en was z'n prijs dubbel en dwars waard destijds...

[ Voor 25% gewijzigd door PeNGuiN op 13-03-2006 19:50 ]

Dr. Phil himself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Even als reactie op SatCP:

Nadelen DFP:
- Crappy pedalen
- Stuurwiel iets te klein
- Paddles achter het stuur te klein en weinig professioneel
- Luidruchtig
- Sommigen hebben vreemde problemen. Typische Logitech-ziekte.

Pedalen hier werken nog altijd goed, en ik ga er nou ook niet bepaald rustig mee om. Het stuurwiel vertoont bij mij nog steeds geen slijtage en het stuurwiel is voor mij perfect. Die Paddles achter het stuur gebruik ik niet erg vaak, dus slijtage daaraan heb ik nog totaal niet. Ook dat gas en rem soms door de war gaat heb ik ook nooit last van (USB-probleem misschien?). Ik ben het wel volledig met je eens dat hij luidruchtig is. Als Force-Feedback aanstaat maakt hij flink lawaai, wat soms weleens erg irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noem eens een racestuur die dat niet kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
daandegoeiste schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:07:
Even als reactie op SatCP
Pedalen hier werken nog altijd goed, en ik ga er nou ook niet bepaald rustig mee om.
Bekijk eens wat forums van racegames. Het aantal klachten over de pedalen van Logitech zijn een veelvoud van de klachten over alle andere merken samen... Er zijn hele websites toegewijd aan het herstellen/verbeteren van Logitech pedalen. Dat uw pedalen nog goed werken wil niet zeggen dat er geen problemen mee zijn.
Het stuurwiel vertoont bij mij nog steeds geen slijtage en het stuurwiel is voor mij perfect.
Voor mij ook. Het is stevig gebouwd. Ik heb het eens open gemaakt en alle belangrijke onderdelen zijn uit metaal en de as is dubbel gelagerd. Dat zie je maar bij weinig andere stuurtjes.
Die Paddles achter het stuur gebruik ik niet erg vaak, dus slijtage daaraan heb ik nog totaal niet.
Ze verslijten niet (hoop ik toch), maar ze zijn klein en onhandig vormgegeven. Ze zijn duidelijk niet van dezelfde ontwerpkwaliteit als de rest van het stuur. Kijk eens naar de paddles van een echte auto, die zijn veel groter zodat je ze altijd goed voelt, hebben een grotere uitslag zodat accidentieel dubbel schakelen uitgesloten is,... Ik zeg niet dat de Logitech paddles slecht zijn - ik behelp mezelf er prima mee, maar ze hebben er vroeger veel betere gehad en veel stuurtjes in lagere prijsklasses komen met beter doordachte paddles.
Ook dat gas en rem soms door de war gaat heb ik ook nooit last van (USB-probleem misschien?).
Het probleem is stuurgebonden, niet computergebonden. Dus als het al om USB-problemen gaat, dan is het in de elektronica van het stuurwiel. Maar dit is net het gekke met de Logitech wieltjes. Ikzelf heb geen enkel probleem met het stuurwiel zelf, maar ik ken genoeg andere mensen die geneigd zijn hun DFP te verkopen omwille van de problemen met verlies van kalibratie, uitvallen force-feedback, plots naar een kant trekken,... Anderen hebben dan weer geen enkel probleem met de pedaaltjes, ikzelf ben er niet zo tevreden over. De bouwkwaliteit is belachelijk slecht en af en toe treden er vreemde kalibratieproblemen op. Maar bij nog anderen gingen de pedaaltjes al binnen enkele weken normaal gebruik naar de eeuwige jachtvelden of zijn de kalibratieproblemen veel frequenter.
Ik ben het wel volledig met je eens dat hij luidruchtig is. Als Force-Feedback aanstaat maakt hij flink lawaai, wat soms weleens erg irritant is.
Sommigen vinden het wel storend. Persoonlijk boeit me dat niet zo. Dan zet je het geluid wat harder. Een race-auto is nu ook niet bepaald stil :)

Nu zijn het op fora doorgaans wel altijd de mensen die er een probleem mee hebben die klagen. Als je tevreden bent over iets dan ben je veel minder geneigd om daar een topic over te starten. Maar het is gewoon een niet-negeerbaar feit dat Logitech stuurtjes overal bovenaan de klachtenlijstjes staan. Dat betekent dus niet dat iedereen er problemen mee heeft. Er zijn genoeg mensen die geen enkel probleem hebben met de DFP - zoals jij, maar gezien de diversiteit van de problemen en het aantal gebruikers met problemen durf ik toch wel met zekerheid stellen dat er bepaalde zaken flink mislopen in Logitech's productieproces. En het probleem beperkt zich niet alleen tot de DFP. Ook de Momo-reeks, de gewone Driving Force,... vertonen soortgelijke kuren bij veel gebruikers.

Is het dan af te raden om een DFP te kopen? Nee... In mijn opinie ga je geen beter stuur vinden voor die prijs. Maar je loopt wel kans om te maken te krijgen met bepaalde Logitech-ziektes. Daarom is het verstandig om het stuur de eerste dagen na aankoop zeer intensief te testen. Treden er problemen op, dan kun je het product altijd laten omruilen voor een nieuw exemplaar (hopelijk zonder problemen) of je geld terug vragen. De problemen met de pedaaltjes duiken doorgaans pas later op, maar Logitech doet in de praktijk zelden of nooit moeilijk over het omwisselen van pedaaltjes tijdens de 2 jaar garantieperiode. Als je in die periode nog niet op noemenswaardige problemen bent gestoten, dan kun je wel stellen dat je een "goede" DFP vast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er bestaan zeker racesturen met dergelijke goede pendalen die wel lang mee gaan ;) . Anders koop je twee racesturen, eentje voor de pendalen en een andere voor het sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124593

Ik heb een een logitech(Momo. de rode). Mooi stuur. ligt heerlijk in de hand. Maar ik heb ook de bovenstaande problemen. Niet zo zeer met de pedalen maar meer met het stuur zelf. Het caliberen van het stuur gaat moeizaam. Naar vol naar links is O. maar ik moet wel 30 keer naar links sturen voordat ie eens 0 aangeeft. Naar recht hetzelfde verhaal.
Eindelijk de calibratie voldaan.

Na een paar rondjes rijden heb je het verhaal al weer. In het spel zelf(gp4) stuurt hij niet vol uit. of happert. Dus na een paar keer komt ie wel weer maximaal. Maar ja dat is natuurlijk niet bevordelijk voor je rondetijden.

Ik heb ook al zo'n tweakprogje draaien...maar het mag niet baten..iemand een ander oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow volgens mij heb ik wel een intressant topic weer opgerakelt!! _/-\o_
Ik heb het logitech driving force pro stuurtje besteld bij empc. Zal hem zodra ik hem binnen heb uitvoerig gaan testen op zowel de ps2 als de pc. Ook ik lees overal dat de pedalen niet zo goed zijn maar dat logitech er inderdaad niet moeilijk over doet om deze een keer te vervangen voor een nieuw exemplaar. ik hoop dat ik er geen zogenoemde "logitech-ziektes" in heb zitten. Alvast bedankt voor de onderbouwingen van jullie meningen waardoor ik zelf ook een in mijn ogen goede keuze heb kunnen maken. Zal mijn ervaringen meteen posten zodra ik wat met het stuurtje gereden heb!!
Ik hou dit topic in de gaten!!

@satCP, bedankt voor je uitvoerig onderbouwde reacties, zeker veel aan gehad!!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 127247 op 14-03-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Misschien toch handig om dit oude topic te laten voor wat het is en hier een bijdrage te leveren:
[rml][ PC] Racesim Hardware Topic[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145224

-andere topic-

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 145224 op 16-03-2006 13:43 ]

Pagina: 1